AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #1 Skrevet 30. august 2014 Igår var femte gangen denne uken at jeg skulle trene. Har vært syk en periode, men før dette og ferie (ca 3-4 uker til sammen) trente jeg 5-7 ganger pr uke. Igår orket jeg såvidt å varme opp, før jeg måtte sette meg ned. Svimlet og holdt på å kaste opp. Kjenner at jeg IKKE vil tilbake på trening, selv om jeg egentlig veldig gjerne vil..om dere skjønner. Vil ikke bli like dårlig som igår igjen. Spiser og drikker nok, så er ikke der det ligger. Burde jeg ta det med ro til mandag nå, eller kan jeg ta meg en styrkeøkt idag? Jeg tenker at jeg kanskje har gått litt hardt ut etter sykdom, men jeg har prøvd å ta det rolig. Er skikkelig treningsnarkoman, så føler at en dag uten trening er "bortkastet".. Anonymous poster hash: 80a05...f13
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #2 Skrevet 30. august 2014 Du startet for brått og hardt! Etter så lang tid uten trening burde du startet med halve mengde, og så jobbet deg opp til det nivået du hadde før. Du burde ta det med ro fram til mandag, og så starter du rolig med 3 økter pr uke, og bygger deg gradvis opp derifra. Synes du det er for lite, får du gå noen turer de andre dagene. Anonymous poster hash: 5133a...b83
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #3 Skrevet 30. august 2014 Det var nok en litt brutal start på treningen din ja. Ta det med ro - sov godt og hvil. Trening trenger restitusjon og du har ikke gitt deg tid til dette nå. Kutt ned på øktene frem til du får overskudd av å trene igjen. Anonymous poster hash: b2d92...ff6
Gjest Runforit Skrevet 30. august 2014 #4 Skrevet 30. august 2014 Det der skjer nesten med alle som er treningsvante. Wuhuu! Er frisk og skal kjøre på som jeg gjorde da jeg var på topp! Funker dårlig. Muskler er ferskvare og kroppen trenger en rolig start. Du kommer raskt tilbake der du var, men det er viktig at du starter i 1. gir og jobber deg oppover med for å unngå å kjøre deg i grøften og ikke minst belastningsskader. Om du har vært inaktiv i flere uker så anbefaler jeg deg heller å starte med noe lange turer for å få i gang kroppen igjen. Det sliter ikke på kroppen og den får kjenne på å være i aktivtet igjen. Når du føler at kroppene klar for noe hardere en en spasertur så kan du starte lett med det du ellers pleier å gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå