Gå til innhold

Nytt bankkort, Sparebank1

Anbefalte innlegg

Gjest Ingaborga
Skrevet (endret)

Hei!

Etter å ha ødelagt kortet mitt i fjor sommer fikk jeg tilsendt et nytt, da med ny utgangsdato. Det skulle egentlig gått ut i mars i år, men isteden er det gyldig til juni 2016.

Greia er at jeg er 16, og kortet fikk jeg når jeg var 13. Signaturen er helt ulik den jeg nå har, og bildet av meg ble tatt når jeg var 13, og jeg har forandret meg en god del siden da.

Det jeg lurer på er hvordan jeg går fram for å få nytt kort, med ny signatur, og helst med bilde? Har forstått det slik at det ikke er vanlig med bilde på bankkort lengre, men iom at jeg er 16 har jeg ikke annen gyldig fotoID enn kortet og passet, og det blir litt upraktisk å måtte ha med passet hver gang jeg skal feks øvelseskjøre, hadde det vært best å få et kort med bilde..

Og hvis jeg må til banken, må jeg da ta med begge foreldrene mine, eller holder det med den ene?

Red: ufullstendig setning

Endret av Ingaborga
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

1.

Dersom du forklarer for banken at du føler signaturen din ikke stemmer overens med hva du signer med idag, så forstår dem helt sikkert det.

2. Dersom kun en av foreldrene dine kan være med er jeg relativt sikker på at du trenger skriftlig samtykke fra den andre.

3. https://www.sparebank1.no/smn/kort-og-betaling/kort/bankkort-for-ungdom//ia1189635337672?refId=1268407544409

Nederst på den siden står det : Ønsker du bankkort med legitimasjon tar du med gyldig pass og passbilde og kommer innom banken.

Red : Skrekkelig dårlig gramatikk.

Endret av wilma88
Skrevet

Send ennepost til banken og spør om fremgangsmåte.

Banken tar bilde og legger dette inn elektronisk, sammen med signatur.

Anonymous poster hash: 5c143...f31

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...