Gjest StarBar Skrevet 29. august 2014 #1 Skrevet 29. august 2014 Hei! Er ganske ny på dette med sminke og hudpleie(til tross for at jeg er 20), men nå i det siste har jeg begynt å tenke litt på dette med å ta vare på huden, og er det slik at "alle" bruker fuktighetskrem i ansiktet? Både dag og natt?
Gjest earthquake Skrevet 29. august 2014 #2 Skrevet 29. august 2014 De aller fleste ja, og det er veldig viktig. Etter du renser huden din morgen og kveld (nå vet jeg ikke om du gjør det, bare regner med det) er det viktig å tilføre fukt. Ellers også, selvsagt. Nå er du 20, så kan være lurt å bruke produkter med lave mengder anti-aging som forebygging av de aller første aldringstegn
LadyGirl Skrevet 29. august 2014 #3 Skrevet 29. august 2014 Lurer på det samme, Men er jo umulig å vite hva som skal til for nettopp ditt ansikt, siden alle har ulike hudtyper etter det jeg har hørt.
Lulilelu Skrevet 29. august 2014 #4 Skrevet 29. august 2014 Nr 1 til å velge hudpleieprodukter er å finne ut hvilken hudtype man har. Les litt rundt på nettet så finner du det fort ut. Nr 2 er å velge gode produkter, altså ikke nivea. Men husk at alle produkter passer ikke til alle mennesker selv om det er et bra produkt og passer til hudtypen. Det er viktig prøve til man finner noe man liker.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #5 Skrevet 30. august 2014 Alle som har behov for det ja. Hvis du aldri har trengt det, og huden er perfekt, flaks for deg. Men de fleste trenger fukt til huden. Selv føles huden min 3 nummer for liten hvis jeg ikke gir den fuktighetskrem i form av dag og nattkrem. Anonymous poster hash: 9f510...604
Gjest StarBar Skrevet 30. august 2014 #6 Skrevet 30. august 2014 De aller fleste ja, og det er veldig viktig. Etter du renser huden din morgen og kveld (nå vet jeg ikke om du gjør det, bare regner med det) er det viktig å tilføre fukt. Ellers også, selvsagt. Nå er du 20, så kan være lurt å bruke produkter med lave mengder anti-aging som forebygging av de aller første aldringstegn Jeg prøver å rense huden min ofte(morgen og kveld) men det er ikke rent sjeldent jeg rett og slett ikke gidder. For på en side tenker jeg at jeg har da aldri gjort dette før og har verken spesielt fet eller tørr hud, har heller aldri hatt problem med kviser eller liknende. Men på den andre siden har jeg begynt å enke litt på hvordan huden min kommer til å bli etterhvert når jeg blir eldre, jeg vil jo gjerne ta best mulig vare på huden min! Jeg er også litt redd for å begynne med produkter, da jeg er redd jeg skal bli "avhengig", at hvis jeg for eksempel en uke ikke renser og smører huden min så vil den bli full av kviser og tørr.
Gjest StarBar Skrevet 30. august 2014 #7 Skrevet 30. august 2014 Alle som har behov for det ja. Hvis du aldri har trengt det, og huden er perfekt, flaks for deg. Men de fleste trenger fukt til huden. Selv føles huden min 3 nummer for liten hvis jeg ikke gir den fuktighetskrem i form av dag og nattkrem. Anonymous poster hash: 9f510...604 Ja, jeg merker det at når jeg renser huden at jeg av og til føler jeg trenger litt fuktighet, men vet ikke om det er noe jeg inbiller meg etter alt jeg har lest, eller om det faktisk er slik, for jeg har aldri tenkt på det før egentlig
Gjest MiezeKatze Skrevet 30. august 2014 #8 Skrevet 30. august 2014 Dermologica! Dritdyrt, men helt fantastisk. Huden min vær fæl før nå er den kjempefin. Virkelig verdt pengene.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #9 Skrevet 30. august 2014 Dermologica! Dritdyrt, men helt fantastisk. Huden min vær fæl før nå er den kjempefin. Virkelig verdt pengene. De er ikke dritdyre nei, ikke hvis du kjøper på riktig plass. Anonymous poster hash: 360d1...135
Gjest earthquake Skrevet 30. august 2014 #10 Skrevet 30. august 2014 Jeg prøver å rense huden min ofte(morgen og kveld) men det er ikke rent sjeldent jeg rett og slett ikke gidder. For på en side tenker jeg at jeg har da aldri gjort dette før og har verken spesielt fet eller tørr hud, har heller aldri hatt problem med kviser eller liknende. Men på den andre siden har jeg begynt å enke litt på hvordan huden min kommer til å bli etterhvert når jeg blir eldre, jeg vil jo gjerne ta best mulig vare på huden min! Jeg er også litt redd for å begynne med produkter, da jeg er redd jeg skal bli "avhengig", at hvis jeg for eksempel en uke ikke renser og smører huden min så vil den bli full av kviser og tørr. Bare pass på å bruke veldig milde produkter, ikke type uttørkende renseprodukter. Rensekremer og oljer er midt i blinken! Å smøre seg er viktig, og om du er veldig opptatt av å holde huden ung lenge kan det være lurt å begynne med litt anti-aging allerede nå.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #11 Skrevet 30. august 2014 Bare pass på å bruke veldig milde produkter, ikke type uttørkende renseprodukter. Rensekremer og oljer er midt i blinken! Å smøre seg er viktig, og om du er veldig opptatt av å holde huden ung lenge kan det være lurt å begynne med litt anti-aging allerede nå. Nei nei nei. Anti-aging skal man ikke bruke når man er ung. Det er ikke godt for huden Anonymous poster hash: 360d1...135 2
Gjest earthquake Skrevet 30. august 2014 #12 Skrevet 30. august 2014 Nei nei nei. Anti-aging skal man ikke bruke når man er ung. Det er ikke godt for huden Anonymous poster hash: 360d1...135 Huden tar bare til seg det den trenger. Bedre å forebygge enn å reparere. Snakker ikke om heavy anti-aging, bare produkter med litt mindre mengder beregnet for ung hud.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #13 Skrevet 30. august 2014 Huden tar bare til seg det den trenger. Bedre å forebygge enn å reparere. Snakker ikke om heavy anti-aging, bare produkter med litt mindre mengder beregnet for ung hud. Nei huden funger dessverre ikke slik. Hadde det vært slik så hadde mange ikke hatt de problemene de har. Å putte noe på huden som den ikke har godt av, vil ha en reaksjon. Forebygge er i grunn den eneste vi kan gjøre, men i en alder av 20 år så skal man ikke bruke anti-aging produkter, men ta vare på huden i form av produkter som passer huden, begrene sol (solkrem) kosthold osv. Anonymous poster hash: 360d1...135 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #14 Skrevet 30. august 2014 Huden tar bare til seg det den trenger. Bedre å forebygge enn å reparere. Snakker ikke om heavy anti-aging, bare produkter med litt mindre mengder beregnet for ung hud. Nei huden tar ikke til seg det den trenger. Den tar til seg det du putter på den. Anonymous poster hash: 360d1...135 2
Gjest earthquake Skrevet 30. august 2014 #15 Skrevet 30. august 2014 Nei huden funger dessverre ikke slik. Hadde det vært slik så hadde mange ikke hatt de problemene de har. Å putte noe på huden som den ikke har godt av, vil ha en reaksjon. Forebygge er i grunn den eneste vi kan gjøre, men i en alder av 20 år så skal man ikke bruke anti-aging produkter, men ta vare på huden i form av produkter som passer huden, begrene sol (solkrem) kosthold osv. Anonymous poster hash: 360d1...135 Selvfølgelig er det viktigste å bruke solprodukter, drikke mye vann og spise sunt. Men lave mengder anti-aging er fint i 20-årene ettersom mange får sine aller første (milde) aldringstegn i rundt 25-årsalderen. Dette varierer jo selvfølgelig, jeg mener ikke at TS skal kjøpe svindyre "rynkekremer" men vanlige fuktprodukter med litt lavere mengder anti-aging beregnet for hennes aldersgruppe.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2014 #16 Skrevet 31. august 2014 Selvfølgelig er det viktigste å bruke solprodukter, drikke mye vann og spise sunt. Men lave mengder anti-aging er fint i 20-årene ettersom mange får sine aller første (milde) aldringstegn i rundt 25-årsalderen. Dette varierer jo selvfølgelig, jeg mener ikke at TS skal kjøpe svindyre "rynkekremer" men vanlige fuktprodukter med litt lavere mengder anti-aging beregnet for hennes aldersgruppe. Det finnes ikke anti-aging beregnet for folk på 20 år. Da skal man kun ta vare på huden. Milde anti-agin produkter bør ikke brukes før minst 25 og for de fleste 30 år. Anonymous poster hash: 360d1...135 1
Gjest earthquake Skrevet 31. august 2014 #17 Skrevet 31. august 2014 Det finnes ikke anti-aging beregnet for folk på 20 år. Da skal man kun ta vare på huden. Milde anti-agin produkter bør ikke brukes før minst 25 og for de fleste 30 år. Anonymous poster hash: 360d1...135 Det gjør det nok. Det er ikke klassifisert som "anti aging" ettersom mengdene er små. Ett eksempel er Dior Hydra Life (tror jeg det var), som inneholder små mengder anti-aging. Mange har allerede fått dannelser av fine linjer allerede i 25-års alderen. Mye bedre å forebygge, i stedet for å vente til linjer/rynker kommer, for SÅ å begynne å "reparere" med anti aging produkter.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2014 #18 Skrevet 31. august 2014 Det gjør det nok. Det er ikke klassifisert som "anti aging" ettersom mengdene er små. Ett eksempel er Dior Hydra Life (tror jeg det var), som inneholder små mengder anti-aging. Mange har allerede fått dannelser av fine linjer allerede i 25-års alderen. Mye bedre å forebygge, i stedet for å vente til linjer/rynker kommer, for SÅ å begynne å "reparere" med anti aging produkter. Dior er ikke et produkt man bør bruke, men uansett så finnes det ikke anti-aging produkter for 20 åringer. Pleiende ingredienser ja, anti-aging nei. Hvis det er et produkt for anti-aging som kan du være trygg på at det står i beskrivelsen og da er det ikke for noen på 20 år. Hvis det ikke er klassifisert som anti-aging så er det ikke det heller. At noen ingredienser er bra og pleiende i form av å jevne ut huden/hudtonen er ikke det samme. Anonymous poster hash: 360d1...135 1
Gjest earthquake Skrevet 31. august 2014 #19 Skrevet 31. august 2014 Dior er ikke et produkt man bør bruke, men uansett så finnes det ikke anti-aging produkter for 20 åringer. Pleiende ingredienser ja, anti-aging nei. Hvis det er et produkt for anti-aging som kan du være trygg på at det står i beskrivelsen og da er det ikke for noen på 20 år. Hvis det ikke er klassifisert som anti-aging så er det ikke det heller. At noen ingredienser er bra og pleiende i form av å jevne ut huden/hudtonen er ikke det samme. Anonymous poster hash: 360d1...135 Dior er ikke et produkt. Jeg nevnte et eksempel på et merke som førte hudkremer tilpasset ung hud - med lave doser anti-aging. Det er ikke klassifisert som anti-aging på samme måten som om det ville stått på samme hyllen som andre anti-aging produkter. Det inneholder fortsatt anti-aging, men er ment til så ung hud at en 40-åring burde ikke bruke den kremen om man skal prøve å reparere linjer/rynker. Hva er det du skal frem til? At TS ikke skal bruke anti-aging før hun er 25, fordi nå er hun "for ung"? Eller at jeg tar heeelt feil, fordi det finnes ikke produkter til ung hud med lave doser anti-aging? Skjønner ikke helt hva dette er å henge seg opp i. Skal man forebygge rynker kan det være lurt med produkter som jeg har nevnt. Med lave doser. Hvis TS ikke vil er det helt greit. Men jeg kan ikke skjønne hvorfor det plager deg så mye at jeg gir TS litt informasjon, når den ikke er feilaktig i det hele tatt.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2014 #20 Skrevet 31. august 2014 Dior er ikke et produkt. Jeg nevnte et eksempel på et merke som førte hudkremer tilpasset ung hud - med lave doser anti-aging. Det er ikke klassifisert som anti-aging på samme måten som om det ville stått på samme hyllen som andre anti-aging produkter. Det inneholder fortsatt anti-aging, men er ment til så ung hud at en 40-åring burde ikke bruke den kremen om man skal prøve å reparere linjer/rynker. Hva er det du skal frem til? At TS ikke skal bruke anti-aging før hun er 25, fordi nå er hun "for ung"? Eller at jeg tar heeelt feil, fordi det finnes ikke produkter til ung hud med lave doser anti-aging? Skjønner ikke helt hva dette er å henge seg opp i. Skal man forebygge rynker kan det være lurt med produkter som jeg har nevnt. Med lave doser. Hvis TS ikke vil er det helt greit. Men jeg kan ikke skjønne hvorfor det plager deg så mye at jeg gir TS litt informasjon, når den ikke er feilaktig i det hele tatt. Jo informasjonen din er feilaktig. Dior er et merke som fører mange forskjellige produkter, men man bør ikke bruke noen av de fordi de er ikke bra. Jeg er hudpleier og har en hudlege som mor så jeg vet hva jeg snakker om. ALLE produkter som inneholder ingredienser for anti-aging har beskrivelsen anti-aging, hvis ikke så er det ikke anti-aging, da er det kun pleiende ingredienser som jevner hud/hudtone. Og ingen på 20 år bør bruke anti-aging. Jeg ser at du henger deg veldig opp i dette med små doser som om anti-aging er et middel som enten kan være i små eller store doser. Jeg tror ikke at det er det du mener. Men det finnes ikke små menger av anti-agin uten at det står i beskrivelsen at det er det er, og hvis det gjør det så bør ingen på 20 bruke det produktet. Forebygge, ja men i den alderen gjøres det ikke med anti-aging uansett hvor stor dosen måtte være. Da skal man kun ta vare på huden som er forebyggende i seg selv. Anonymous poster hash: 360d1...135 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå