Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen min spiser av og til tacoboller som vi kjøper på bakeri. Jeg er INGEN gourmet, men jeg tenkte dette må da vi greie å lage selv (med hjelp fra dere). :wink:

Noen som har noen oppskrifter? Særlig hvetedeigen (som er så god og saftig) føler jeg meg selv ganske blank på. Anyone? :o

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du kan fortelle litt mer om dem? er det fyll inn? eller oppå?

Skrevet

Fant forresten denne linken:

http://www.barnimagen.com/public/object/de...nleggId=1530046

Til den beskrivelsen kan du jo bruke denne deigen, jeg syns den blir veldig god:

Grunndeig

7 dl melk

1 pk gjær

2 ts salt

3 ss sukker

1 dl smeltet smør

ca. 1 kg hvetemel

Løs gjæren opp i melken og tilsett de andre ingrediensene. Arbeid deigen godt når den settes. Hev, elt godt om og hev helst en gang til.

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for linken. Jeg skal studere den litt nærmere og kanskje våge meg utpå :-)

Om bollene: De er egentlig ganske enkle. Hvetedeig og kjøttdeig oppå. Det som er litt spesielt syns jeg, er at deigen er så saftig og litt "seig".

Men jeg skal som sagt studere linken og prøve deigen, - så får vi se om det smaker like godt som de vi kjøper! Takk :wink:

Skrevet

Værsågod :-)

Beskrivelsen din minner meg veldig om pizzaboller. for å få deigen saftig og litt seig så tar du de ut med en gang bakverket har fått litt farge eller osten har smeltet (hvis du skal ha ost på toppen, det er jo fritt valg).

Og fyllet kan du lage enten ved å bruke en av de taco krydder-posene du finner i butikken eller ved å blande i et glass taco-saus, som det sto i linken.

Lykke til :D

Skrevet

Jeg lager tacoboller som kanelsnurrer. Bruker en vanlig halvgrov hvetedeig som jeg kjevler ut til et rektangel. Oppå der smører jeg tacosaus og drysser over enten tacokjøttdeig eller ferdiggrillet kylling i biter, mais, hakket løk, hakket chili og revet ost. Ruller sammen og skjærer i skiver som legges på stekebrett. Pensler med egg og drysser på litt revet ost før steking.

Skrevet

En venninne av meg lager kjempe gode pizza-horn. Det går jo an å fylle med mer tacoinspirert fyll da.

• 8 måneder senere...
Gjest magolia, ikke innlogget
Skrevet
Jeg lager tacoboller som kanelsnurrer. Bruker en vanlig halvgrov hvetedeig som jeg kjevler ut til et rektangel. Oppå der smører jeg tacosaus og drysser over enten tacokjøttdeig eller ferdiggrillet kylling i biter' date= mais, hakket løk, hakket chili og revet ost. Ruller sammen og skjærer i skiver som legges på stekebrett. Pensler med egg og drysser på litt revet ost før steking.

Hvordan er disse å fryse? Skal ha mange på fest om et par uker, regner med at vi blir sultne ut på kvelden. Tenkte kanskje disse hadde vært ypperlige å ha i fyseren...

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg fryser mine og de er kjempegode å ha å varme opp!

Skrevet

Er det da best å drysse på osten etter frysing?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...