Gå til innhold

Anbefal meg en shampo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tykt, noe brusete hår med fall/bølger. Frisøren sier jeg har veldig friskt hår i alle fall, men litt tørr hodebunn. Jeg synes også det blir fort fettete. Dusjer jeg på kvelden er håret fint dagen etter, dag 2 begynner jeg å se at luggen er fet og håret er flatt. Dag 3 da må jeg dusje med mindre jeg kun skal være hjemme. Bruker kun balsam i tuppene. Bruker ikke varmebehandling eller hårprodukter, bare en sjelden gang.

Jeg har byttet på å bruke denne og denne og evt. ulike utgaver av dem.

Noen som har peiling?:)

Anonymous poster hash: 3f680...87b
Videoannonse
Annonse
Gjest _LilleMy
Skrevet

Jeg har også tørr hodebunn som blir fort fett, og det eneste som har hjulpet meg er frisørsjampo. Butikksjampoer har fungert et par ganger, men frisørsjampoene har vært best i lengden. Jeg har brukt disse to: http://lejhairgallery.co.uk/images/kms/HeadRemedy_group.png

Først den til venstre, så når den ble tom gikk jeg over til den høyre. Er fremdeles på den til høyre, og det har hjulpet veldig på mitt hår! Det blir ikke like fort fett, og hodebunnen er ikke like tørr :) Frisøren min anbefalte disse, og de fungerte kjempegodt. De koster 215 per stykk, men man vasker jo gjerne håret sjeldnere enn med en butikksjampo når håret ikke blir like fort skittent.

Ellers er jeg veldig glad i tørrsjampo! Det er en reddende engel når håret var rent da jeg la meg, og skittent når jeg våkner. Jeg bruker denne: http://s1.folica.com/img/product/0/008015/main-view/batiste-dry-shampoo-medium-and-brunette-350x350.jpg. Fås på Vita. Mener den koster 79,-.

Skrevet (endret)

Jeg bruker Forever Living sine produkter (Aloe Vera produkter) De gir massemasse fukt og pleie - jeg er superfornøyd! Aberet er at det kun selges gjennom forhandler, men søk på nettsiden deres etter en forhandler nær deg så er det nok ikke noe stort problem!! Prisene er bra og produktene er drøye i bruk - og lukter godt :tommelopp:

Endret av Diddles
Skrevet

Takk for tips! Tørrshampo fra batiste bruker jeg alt:) Men er fri akkurat nå og er fattig student så merker det ekstra godt at håret blir fort fett:P

Skrevet

Butikkshampooer er som regel like bra som frisørshampooer. Et tips er å variere fra gang til gang hvilket merke du bruker. F.eks ha to forskjellige og bruk de annen hver gang. Og ikke vask håret for ofte.

Anonymous poster hash: 641a9...580
Skrevet

Butikkshampooer er som regel like bra som frisørshampooer. Et tips er å variere fra gang til gang hvilket merke du bruker. F.eks ha to forskjellige og bruk de annen hver gang. Og ikke vask håret for ofte.

Anonymous poster hash: 641a9...580

Prøver å variere hver gang jeg kjøper, men ikke for hver vask, kan jo gi det også et forsøk. Prøvde også forrige høst å vaske det skjeldnere og skjeldnere, men ble liksom aldri bedre:\

Skrevet

Noen som vet om det er blitt funnet opp sjampo mot krøllete hår ennå? Burde komme snart

Anonymous poster hash: 57bef...b27

Skrevet

Noen som vet om det er blitt funnet opp sjampo mot krøllete hår ennå? Burde komme snart

Mot krøllete hår? Nei. Du må nok ta til takke med at sjampoen er for krøllete hår (som i at krøllene blir finere) og ikke satse på å få glatt hår av sjampo. Ellers har jeg også hørt at "no poo" (altså no shampoo) er ekstra gunstig for de med krøller. Har lyst til å prøve no poo selv, men det har blitt med tanken. Jeg har så glatt hår at det tok ett år før jeg kjøpte ny børste da jeg mistet den forrige...

Anonymous poster hash: dd5e0...618

Skrevet

Enig med bruker over her, men kanskje du kunne vurdert en anti-perm? Siden det virker som om du vil ha bort krøllene helt.

Skrevet

Jeg hadde tørr, irritert hodebunn før. Da jeg gikk over til såkalt frisørsjampo og -balsam, ble det mye bedre. Sjelden hodebunnen er irritert nå :) Har vært mest fornøyd med Tigi S-factor Smoothing. Kjøpte sånne store flasker med pumpe i februar. Har fortsatt 1/3 igjen :)

Anonymous poster hash: f52c6...901

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...