AnonymBruker Skrevet 29. august 2014 #1 Skrevet 29. august 2014 Hei dere, jeg har et spm. I et forhold, hva synes dere om lyving for å ta "hensyn" til partneren? Altså ikke lyving om store ting, men småting i hverdagen. F.eks: Lyve om å ha tatt seg en pølse om begge er på slankern, ikke nevne noe om en venninne man møtte på bussen fordi man vet partneren er sjalu, man har lovet hverandre å se en tv-serie sammen, men ene parten ser en episode til i skjul, osv. Helt uskyldig lyving altså, men lyving fordet istedenfor å si sannheten, fordi man vet partneren kan bli oppgitt eller lei seg over sannheten. Så man lyver for å slippe å såre partneren. Ok eller ikke ok? Anonymous poster hash: 3c604...aef
AnonymBruker Skrevet 29. august 2014 #2 Skrevet 29. august 2014 Småting i hverdagen..? Jeg synes det du nevner ikke er småting. Man bør ikke lyve om noe.. Hvorfor være uærlig...? Anonymous poster hash: 4948e...e0a
Gjest C'est la vie:) Skrevet 29. august 2014 #3 Skrevet 29. august 2014 Vel, du spør om andres meninger på temaet, noe som kan tilsi at du har tenkt den veien at dette kanskje ikke er helt greit?
AnonymBruker Skrevet 29. august 2014 #4 Skrevet 29. august 2014 Innvolver i hvertfall ikke en tredje person i små eller storløgnene dine.Anonymous poster hash: 6e6e6...f83
anybody Skrevet 29. august 2014 #5 Skrevet 29. august 2014 Jeg mener at du har et ganske lite respekt for kjæresten din om du gidder å lyve om det der. 6
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2014 #6 Skrevet 29. august 2014 Vel, hvis den andre personen lager helvete pga sjalusi når man bare treffer på en venninne, så er det like greit å ikke si noe om det. 1
anybody Skrevet 29. august 2014 #7 Skrevet 29. august 2014 Hei dere, jeg har et spm. I et forhold, hva synes dere om lyving for å ta "hensyn" til partneren? Altså ikke lyving om store ting, men småting i hverdagen. F.eks: Lyve om å ha tatt seg en pølse om begge er på slankern, ikke nevne noe om en venninne man møtte på bussen fordi man vet partneren er sjalu, man har lovet hverandre å se en tv-serie sammen, men ene parten ser en episode til i skjul, osv. Helt uskyldig lyving altså, men lyving fordet istedenfor å si sannheten, fordi man vet partneren kan bli oppgitt eller lei seg over sannheten. Så man lyver for å slippe å såre partneren. Ok eller ikke ok? Anonymous poster hash: 3c604...aef 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2014 #8 Skrevet 29. august 2014 Altså, dette er for all del ikke meg det er snakk om her. Jeg mener at all lyving er lyving og no-no. Men jeg vet at mange mener det er greit siden det ikke er super-alvorlige ting som utroskap. Derfor lurer jeg på hva dere synes og hvor grensa går Anonymous poster hash: 5e77d...e2e
AnonymBruker Skrevet 29. august 2014 #9 Skrevet 29. august 2014 ^ TS her forresten, er på en annen browser. Anonymous poster hash: 5e77d...e2e
Lou Salome Skrevet 29. august 2014 #10 Skrevet 29. august 2014 Jeg syns det er dumt gjort, det vil si lite hensiktsmessig. Dette fordi blir man knepet i en slik løgn, er konsekvensene antageligvis mye større enn det å være ærlig om disse småtingene ville vært. Man risikerer å ha mistet all tillit, og vil bli mistrodd (både rettmessig og urettmessig) for smått og stort i etterkant. Tingene i seg selv er helt ok, og jeg syns ikke det er å lyve å ikke nevne at man har møtt en venninne eller tatt seg en pølse.Men å nekte for det på direkte spørsmål, da er man ute på glattisen med en gang. Innrømmer man derimot det med pølse for eksempel, blir tilliten styrket, da vet partneren at man er ærlig om ting (og vil kanskje ikke utsette deg for noe kryssforhør om hva du spiser eller hvem du møter, slik at løgn blir mindre nødvendig). 7
AnonymBruker Skrevet 29. august 2014 #11 Skrevet 29. august 2014 bare får å gå ut etter eksemlene da Lyve om å ha tatt seg en pølse om begge er på slankern Jeg synes det er dumt, er jo bedre og være ærlig og kan hjelpe hverandre om man da småspiste i sjul, kanskje parteren også har sprukket noen ganger. Da er det jo bedre og stå sammens og få hjelp til og ikke sprekke på diett. ikke nevne noe om en venninne man møtte på bussen fordi man vet partneren er sjalu, Den synes ikke jeg er uskyldig, partner skal ikke ha nødvendligheten over å bli sjalu over noe sånt, velger man og sjule det gir det jo en grunn for at parteren skal bli sjalu. Er mye bedre og være ærlig om det er ei veninne. ser du en person du hadde onenight stand med på bussen trenger du ikke å rope rundt og si det fordi det er unødvendig, men møtte du ei veninne av deg og det er naturlig og si at man møtte den personen er det jo ingen grunn til og ikke si det. man har lovet hverandre å se en tv-serie sammen, men ene parten ser en episode til i skjul, osv. Jeg elsker og se tv serie med kjæresten, hater at han ser det før jeg rekker og komme hjem og se med han. ser man sammens ser man sammens. Men er bedre og holde det hemmelig, og spille med når man ser serien på nytt. og heller prøve og vente så man kan se sammens. haha Anonymous poster hash: 82a76...f43
Gjest krokodillen Skrevet 29. august 2014 #12 Skrevet 29. august 2014 Du lyver jo ikke selv om du ikke nevner det. Om ho derimot spør seg " har du spist pølse" og du sier nei da lyver du.
melly666 Skrevet 29. august 2014 #13 Skrevet 29. august 2014 Jeg synes ingen av disse er greie å lyve om. Heller en mann (eller kvinne) som kan stå for det han tenker og gjør (og eventuelt ta konsekvensene) enn en som lyver bort alle detaljer i livet. 1
Sola de Skrevet 29. august 2014 #14 Skrevet 29. august 2014 Skjønner aldri vitsen med å lyve. Begynner man først å lyve om slike filleting, så blir det vel lett å lyve om større ting også? Fullstendig unødvendig. 3
Betty Blue Skrevet 29. august 2014 #15 Skrevet 29. august 2014 (endret) Hei dere, jeg har et spm. I et forhold, hva synes dere om lyving for å ta "hensyn" til partneren? Altså ikke lyving om store ting, men småting i hverdagen. F.eks: Lyve om å ha tatt seg en pølse om begge er på slankern, ikke nevne noe om en venninne man møtte på bussen fordi man vet partneren er sjalu, man har lovet hverandre å se en tv-serie sammen, men ene parten ser en episode til i skjul, osv. Helt uskyldig lyving altså, men lyving fordet istedenfor å si sannheten, fordi man vet partneren kan bli oppgitt eller lei seg over sannheten. Så man lyver for å slippe å såre partneren. Ok eller ikke ok? Anonymous poster hash: 3c604...aef Endret 29. august 2014 av Ibsenfrue 1
KaDust Skrevet 29. august 2014 #16 Skrevet 29. august 2014 Jeg synes ikke det er greit. For min del skaper det mindre tillit, og jeg foretrekker at samboer er ærlig om alt uansett hva det måtte være. Hadde jeg fått greie på at samboeren min løy om at han spiste en pølse ville jeg bare lurt på hva han ellers også lyver om. 3
mandel92 Skrevet 29. august 2014 #17 Skrevet 29. august 2014 Ser ikke problemet. En liten hvit løgn gjør ingenting. 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2014 #18 Skrevet 29. august 2014 Jeg synes ikke det er greit å lyve om slike filleting. Hvis forholdet ikke tåler at den ene parten jukser litt i serietittingen eller slankekuren, så er det jo helt dødfødt i utgangspunktet. Hadde du derimot spurt om det er "greit" å lyve om at man rotet med noen på fest, hadde det vært vanskeligere å gi et svar som hadde passet for alle tilfeller. Anonymous poster hash: 3992a...49a 1
Gjest _LilleMy Skrevet 29. august 2014 #19 Skrevet 29. august 2014 Synes ikke det er greit å lyge om eksemplene der, eller i det hele tatt. Lyger man ofte, blir det en uvane, og da lyger man lett om alt og ingenting. Man trenger jo ikke å fortelle hverandre alt heller, men det er ikke greit å lyge om det. Det skaper mindre tillit for min del.
Gjest Skrevet 29. august 2014 #20 Skrevet 29. august 2014 Syns det er litt rart at man må lyve om slike ting i det hele tatt. Dersom partneren min hadde blitt sur for at jeg gjorde slike småting, da hadde nok ikke forholdet vart så lenge... 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå