Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært utro mot samboeren min og han fant det ut. han ville likevell fortsette i forholdet, og jeg fikk et valg, enten gi slipp nå eller aldri forlate han. Jeg valgte han, men i ettertid har han (forståelig nok) ikke vært den samme.

Eksempel: Jeg er på jobb, lar telefonen ligge på kontoret og kommer tilbake til 10 meldinger. Første melding: Hva gjør du? neste fortsetter det med masse spørsmålstegn, hvorfor i helvette jeg ikke svarer, om jeg er opptatt med å knulle rundt osv.. Så når jeg da svarer (5 min etter den første meldingen kommer) så får jeg ingen svar fra han. Mellom en til fire timer etterpå kan han skrive "beklager, så ikke meldingene dine. Mye å gjøre på jobb." Så blir det liksom glemt. Værtfall fra hans side. Jeg vet det er min egen skyld at det har blitt sånn, men jeg blir nesten deprimert av slike 'angrip'. Jeg får ikke konsentrert meg på jobb fordi han må skrive konstant med meg, må avlyse møter fordi jeg ikke kan sitte å svare han under møter. Samme med lunsj, jeg spiser alene for å ikke virke frekk når jeg sitter med telefonen..

Noen som har noen tips? han har selv sagt at det aldri går over, og at han aldri kan bli "frisk".

Anonymous poster hash: 4beea...18e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg er på DO når jeg er på jobb **

Skrevet

Altså. Du har jo driti deg ut ved å være utro. Og det er klart det setter preg på forholdet. Men samtidig så har han VALGT å fortsette å være i dette forholdet, og med det valget tenker jeg at man også bør gjøre en rekke andre valg. Som f.eks å jobbe med å bygge opp igjen tilliten dere imellom og å gå videre fra det som har skjedd. Det gjør han IKKE nå. Selv om du har gjort en tabbe, så synes jeg faktisk ikke det er god nok grunn til å gå fullstendig av skaftet og bli ufin slik som han nå gjør. Klarer han ikke jobbe med å bygge opp forholdet så er det bedre at dere avslutter det.

Anonymous poster hash: 9aac6...101

• Liker 7
Gjest Chloe87
Skrevet

Dessverre er det jo slik at du har brutt tilliten til kjæresten din og den tar det LANG tid å arbeide opp igjen, hvis den noen gang blir det. Det kan ta år. Jeg forstår godt at han har blitt så paranoid, han er jo livredd for at det samme skal skje igjen.

Dette blir psykisk utmattende både for deg og han. Du burde sette deg ned med han og vurdere om dette er et forhold det er verdt å ta videre. Kanskje det er best om dere går hver deres vei.

Skrevet

Han er veldig klar på at han aldri kommer til å stole på meg igjen, og jeg ser jo den. Jeg har jo vært ei bitch. Samtidig har jeg vært i hans 'sko' når han var utro mot meg for noen år siden, men jeg stoler på han, og har lagt det bak meg. Det er egentlig ikke relevant i denne saken da. Men føler at han i det minste burde prøve å stole på meg, jeg valgte jo å bli igjen, han ville jo at jeg skulle bli igjen. Hver dag peprer han meg med spørsmål om det som skjedde, han lar meg ikke bli ferdig med det. Å når jeg blir sliten, og sier i fra, så sier han "er jeg virkelig så elendi? kanskje jeg bare skal pakke sakene mine siden du tydeligvis er drit sliten av meg".. Det blir såå.. ja. vet ikke helt. Har bare lyst at han skal legge det bak seg.

Gjest Sprettballen
Skrevet

Har han planer om livstidsstraff?

I så fall er ikke vil ikke dette være liv laga for noen av dere.

Det er klart at han må få tid til å bygge opp tilliten igjen, men dette er ikke måten å gjøre det på.

• Liker 5
Skrevet

På den andre siden så maser han om flere barn og bryllup. Kanskje han tror at det vil fikse alt, men tror egentlig det bare er han selv som må bestemme seg for å gå videre, å tilgi meg. Men han sier jo at han har tilgitt meg, ikke at det vises.

Skrevet

Om han aldri kommer til å stole på deg igjen så er det vel ingen vits i å fortsette forholdet. Dere har begge vært utro mot hverandre.

• Liker 2
Gjest brutal_mann
Skrevet

Hvor lenge er det siden du var utro?

Skrevet

Han er jo klin gærn... Overvåkende. Hallo, han var utro en gang han også? Si det til han da? "Nå er jeg lei av å bli nedlesset med meldinger på jobb! Da du var utro tilga jeg deg - og vi la det bak oss. Nå forventer jeg det samme av deg"

Ja han er såret, ja han er redd for at det skal skje igjen... Men han styrer livet ditt med å holde på sånn med telefon osv

• Liker 4
Skrevet

Når han har vært utro mot deg før det, så har han vel ikke akkurat rett til å holde på sånn. Ta deg sammen, TS, og kall dere skuls, og si han kan drite i å plage deg mer med det der.

Anonymous poster hash: 4350f...5e2
  • Liker 3
Skrevet

Hei.

Han glemmer aldri. Det ville heller ikke du ha gjort. Dette vil forfølge deg resten av livet når han fant ut om dine/ ditt sidesprang.

Det å si noe er ikke det samme som å klare gjennomføre det. (Klare tilgi deg)

Og satse videre med deg kan være den beste praktiske løsningen han ser nå.Er litt slik med dere tror jeg. Mannen føler han ikke har noe valg. Dette liksom kvinnen følte hun ikke hadde noe valg for mange års siden når hun var gravid.

Ja det lever videre i beste velgående. Mange ganger pga. økonomiske konsekvenser.

Skrevet

Hei.

Han glemmer aldri. Det ville heller ikke du ha gjort. Dette vil forfølge deg resten av livet når han fant ut om dine/ ditt sidesprang.

Og satse videre med deg kan være den beste praktiske løsningen han ser nå.Er litt slik med dere tror jeg. Mannen føler han ikke har noe valg. Dette liksom kvinnen følte hun ikke hadde noe valg for mange års siden når hun var gravid.

Ja det lever videre i beste velgående. Mange ganger pga. økonomiske konsekvenser.

Du overså et viktig poeng, at denne mannen har vært utro mot TS tidligere. Da blir det for tåpelig at han holder på slikt.

Anonymous poster hash: 4350f...5e2

• Liker 2
Skrevet

Hei.

Har du ikke fått med deg hva TS har skrevet? Mannen var jo utro mot henne først.

Anonymous poster hash: b7637...c6d

• Liker 1
Skrevet

En ting er at han ikke stoler på deg, men han må i alle fall la deg få lov å gjøre jobben din!!

Lag en avtale om at jobb er jobb, da er det kun krisemeldinger. Type "skadet, sendes på sykehus", "hente ungen i b.hge pga sykdom" "må jobbe overtid"

Private ting, tas på fritid, slik som "hva gjør du nå?"

Arbeidsgiver har ingenting med at dere har vært utro, og at han ikke stoler på deg.

Men, hvis han driver slik, er det siste måneden utroskapet fra deg skjedde?

Skrevet

Han har vært utro, du har vært utro, han sier han aldri vil stole på deg igjen. Hvorfor er dere sammen når deres handlinger tyder på det motsatte?

Skrevet

Hvorfor er han sammen med deg når du ikke får en sjanse? Og siden han selv var utro lenge før du var det så syns jeg egentlig han bare kan gi langt faen i den oppførselen der jeg. Du kan uansett knulle noen på de 5 min du ikke svarer og juge om det så er ingen forsikring dette han driver med.

Litt rart at han bare har bestemt at han aldri vil kunne stole på deg igjen og at han aldri vil bli "frisk"? Høres ikke helt frisk ut nei.. jeg ville nok snakket med han om hva han var villig til å gjøre og jobbe for sammen med meg og hvis han bare ville sutre resten av tia kunne han gjerne gjøre det alene:)

Skrevet

Jeg tror ikke jeg hadde orket å være i dette forholdet. Virker ikke som om han klarer å legge lokk på det som har skjedd og da er dere jo sjanseløse.

Gjort er gjort og nå han sier han vil være sammen med deg videre så kan han jo ikke holde på sånn. Hadde jeg fått slike meldinger om jeg ikke svarte på 5 min så hadde jeg dumpet han ganske så fort.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Jeg har vært utro mot samboeren min og han fant det ut. han ville likevell fortsette i forholdet, og jeg fikk et valg, enten gi slipp nå eller aldri forlate han. Jeg valgte han, men i ettertid har han (forståelig nok) ikke vært den samme.

Eksempel: Jeg er på jobb, lar telefonen ligge på kontoret og kommer tilbake til 10 meldinger. Første melding: Hva gjør du? neste fortsetter det med masse spørsmålstegn, hvorfor i helvette jeg ikke svarer, om jeg er opptatt med å knulle rundt osv.. Så når jeg da svarer (5 min etter den første meldingen kommer) så får jeg ingen svar fra han. Mellom en til fire timer etterpå kan han skrive "beklager, så ikke meldingene dine. Mye å gjøre på jobb." Så blir det liksom glemt. Værtfall fra hans side. Jeg vet det er min egen skyld at det har blitt sånn, men jeg blir nesten deprimert av slike 'angrip'. Jeg får ikke konsentrert meg på jobb fordi han må skrive konstant med meg, må avlyse møter fordi jeg ikke kan sitte å svare han under møter. Samme med lunsj, jeg spiser alene for å ikke virke frekk når jeg sitter med telefonen..

Noen som har noen tips? han har selv sagt at det aldri går over, og at han aldri kan bli "frisk".

Dette kommer ikke til å gå, TS.

I praksis må du velge om du vil ha en jobb eller holde deg med ham.

Du kan ikke avlyse møter fordi du kontinuerlig må være på telefonen med ham.

Jeg tenker ikke diskutere skyld og ansvar her, det er en sak for seg, men om ikke dette slutter så har du snart ikke jobben din lenger.

- dette fordi du ikke kan fortsette å avlyse og ikke møte opp.

Skrevet

Har du ikke fått med deg hva TS har skrevet? Mannen var jo utro mot henne først.

Anonymous poster hash: b7637...c6d

Har fått det med til dere som mener jeg ikke har. TS.sier selv det ikke er relevant, Har derfor holdt meg til TS,side av saken. Synes det er realt siden TS,legger saken fram slik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...