perlesnor Skrevet 29. august 2014 #1 Skrevet 29. august 2014 Jeg skal ta bachelor og er på mitt første år. Det står at opptil 40% blir omgjort når eksamen er bestått. Gjelder dette hvert år? La oss si at jeg får 100 000 kr første året og består eksamen, vil 40% av dette omgjøres, eller 40% av alle tre årene sammenlagt?
AnonymBruker Skrevet 29. august 2014 #2 Skrevet 29. august 2014 blir ikke det nøyaktig det samme? Etter hvert fullførte år sender skolen inn eksamensresultatene og om du har bestått vil lånekassen ettergi en prosentandel av lånet du fikk for det aktuelle året. Anonymous poster hash: 5633c...809 2
perlesnor Skrevet 29. august 2014 Forfatter #3 Skrevet 29. august 2014 det blir samme beløp ja, men la oss si at jeg hadde hoppet av studiet etter første år. da hadde det ikke blitt det samme hvis det ikke ble omgjort.
listefyll Skrevet 29. august 2014 #4 Skrevet 29. august 2014 Hvert fag du tar, utgjør et visst antall studiepoeng, og disse fagene meldes inn til Lånekassen når de er bestått. Når ligningen for fjoråret kommer, kjører lånekassen ligningen og de produserte studiepoengene dine opp mot studielånet samt sjekker at du ikke får andre trygdeytelser som gjør at du ikke har rett på stipend. F.eks. Aap. Dersom du tar 55 studiepoeng ett år, og 65 neste år, blir de 5 poengene fra året før omgjort ett år senere. Hvis du tar mer enn 60 stp, blir du liggende i pluss hos Lånekassen, og får stipend for disse dersom du tar opp lån igjen. Om du skjønte det.. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå