Gjest Anonymous Skrevet 5. juli 2004 #1 Del Skrevet 5. juli 2004 Hei. Min kjære Bella er helt frisk og kvikk som bare det, men hun har ikke drukket vann på 3 uker. Vi har prøvd ulike plasser. Til og med Imsdal har hun fått servert, men hun vil ikke ha. Hun får mye isbergsalat i o m at det er en del væske i det. Hun spiser og hopper og spretter som før. Avføringen er helt fin og det samme med tisset. Jeg har snakket med dyrlegen og han sier at det ikke er noe å bekymre seg for så lenge hun er i form og oppfører seg normalt. Men er det noen som har vært borti lignende? Eller er det noen som har noen ideer om hvordan jeg skal få henne til å drikke vann igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 5. juli 2004 #2 Del Skrevet 5. juli 2004 Jeg tviler på at kaninen din har klart seg uten vann i tre uker. et menneske klarer seg knapt uten drikke i en uke. noen kaniner trenger ikke så veldig mye drikke, de får vann via maten også, men jeg vil tro at kaninen din har tatt et par slurker når du ikke har vært oppmerksom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. juli 2004 #3 Del Skrevet 5. juli 2004 jeg tror heller ikke hun har klart seg uten vann i tre uker, men hun drikker ikke fra flaskene. jeg har ml streker på alle flaskene hennes og de er ikke røsrt. Men som du sier de får det jo gjennom maten så hun får nok væske i seg. Men jeg skjønner bar eikke hvorfor hun plutselig har sluttet. Før drakk hun opptil 1,5 dl i døgnet og nå er det ingenting... Ikke så vidt jeg kan se... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 5. juli 2004 #4 Del Skrevet 5. juli 2004 Vel, det eneste du kan gjøre er å vente og se. kaninen drikker ikke vann om den ikke vil, og det er det ikke noe å gjøre med. men du kan gjerne gi henne ekstra salat og andre frukt og grønnsaker som inneholder mye vann; agurk, melon, jordbær, paprika.. mine kaniner hiver seg over det når de får det servert :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Viva~ Skrevet 5. juli 2004 #5 Del Skrevet 5. juli 2004 Dersom kaniner får mye vannholdige grønnsaker, så kan det faktisk være nok til at de får dekket sitt væskebehov gjennom maten. Så lenge hun er frisk og rask er det iallfall ingen grunn til bekymring. Hun drikker hvis hun er tørst! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvar Skrevet 5. juli 2004 #6 Del Skrevet 5. juli 2004 Og du er helt sikker på at flasken virker?? Det hender vannet kan låse seg i tuten. Og at den ikke er skitten inni tuten så vannet smaker vondt? hvor ofte fyller du på friskt vann? Hvordan henger flasken, kan den henge for høyt eller for lavt så kaninen får vondt i nakken av å drikke? Hva med å prøve med en annen flaske? har dere satt inn en skål den kan drikke så den har et alternativ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. juli 2004 #7 Del Skrevet 6. juli 2004 Hei. Og du er helt sikker på at flasken virker?? Den virker. Har sjekket det ganske mange ganger. Hun har tre flasker. Alle henger i ulik høyde slik at hun kan velge hvilken høyde hun vil drikke i... Flaskene og tutene blir vasket i varmt vann hver dag, så de skal heller ikke være årsaken... Jeg fyller på friskt vann hver morgen og kveld... Jeg satte inn en skål og det tok henne nøyaktig 3 sek å velte den.. prøvde på nytt, men hun ville ikke ha den skåla i nærhetene av seg. Hun bare griset det til... Jeg tror jeg bare får ta tiden til hjelp... Hun vil nok drikke når hun blir tørst nok og som sagt hun er frisk og pigg.... Takk for tilbakemeldingene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvar Skrevet 6. juli 2004 #8 Del Skrevet 6. juli 2004 Jeg har i perioder "tvangsvannet" med en sprøyte (uten spiss!), inn i munnviken. Litt og litt om gangen, så det ikke settes i vrangstrupen. Greit å ha en slik for hånden i tilfelle sykdom, eller at de slutter å drikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. juli 2004 #9 Del Skrevet 7. juli 2004 Kaninen min sluttet plutselig å drikke av flasken, så jeg gikk til innkjøp av en drikkeskål som ligger på gulvet. Den drikker han av! (og av glasset mitt, hvis han får!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå