Gå til innhold

Luft og smerter i magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med mye luft og luftsmerter i magen, og vet ikke om det er innenfor det normale og akseptable eller noe jeg burde søke hjelp for.

Det forverrer seg ofte utover dagen, helt til jeg nesten ser gravid ut på ettermiddagen, men den senere tiden har jeg også begynt å våkne opp med smerter og masse luft som må ut om morgenen. Når jeg er ute blant folk og må holde på alt, får jeg noen ganger voldsomme smerter i nedre del av magen og ryggen og i rumpa.

Jeg har ikke merket noen forverring med bestemte matvarer, men jeg har heller ikke sjekket ved å periodevis eliminere noen matvarer fra kosten min. Det jeg derimot har merket, er at jeg kan få lettere for å få masse luft i magen når jeg for eksempel er på forelesning. Én mulighet er at det forverrer seg av psykiske årsaker, en annen av at jeg rett og slett ikke kan slippe ut noen luft i slike sammenhenger.

Til info spiser jeg kun vegansk mat (i over ti år, så det har ingenting med en nylig omlegging av kosten å gjøre), så vanlige syndere som laktose får jeg ikke i meg.

Hva bør jeg gjøre?

Anonymous poster hash: 8335c...0d1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mulig det er psykisk ja. Får masse luft i magen av angst, jeg

Anonymous poster hash: bf5ec...8c8
Skrevet

Det er litt det jeg er redd for, for da aner jeg ikke hvordan jeg kan gjøre noe med det. Jeg synes det er litt rart at det bygger seg opp i løpet av natten hvis det er psykisk, men jeg kan ingenting om dette, så det kan jo hende.

Anonymous poster hash: 8335c...0d1
Skrevet

Sliter med det samme og har angst. Jeg har også det om morgenen noen ganger. Tror ikke det er normalt når det er så mye, men det er veldig plagsomt.

Spesielt når man ikke kan slippe det ut.

Vet ikke om det er noe man kan gjøre for å redusere det. Kanskje lære seg måter å slappe av på? Jeg får det når jeg spenner meg og er nervøs. Da svelger man vel mer luft.

Vet i hvert fall hvordan du har det. Ikke gøy når man er ute blant folk.

Anonymous poster hash: 4341d...f0c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...