Martha Stewart Skrevet 5. juli 2004 #1 Skrevet 5. juli 2004 Jeg har altså bestilt brudekjole og lurer på hvilken lengde jeg skal ha på sløret. Tenkte først på slør som rekker til livet, men siden kjolen er så enkel tenker jeg nå at et langt slør vil gjøre seg bra. Men er usikker på om jeg skal velge slør som bare rekker til gulvet (bildet nederst i midten) eller om jeg skal ta et som er 2 meter? Setter pris på hvis noen har flere bilder med eksempler på disse lengdene og priseksempler!! (Jeg har sett på f.eks Bridesave, men der var det ikke mange i de rette lengdene). Det haster litt å bestemme seg, fordi vi drar til Sverige på ferie i morgen og da skal jeg se etter slør og sko der. I norske brudekjolesalonger er jo slør svindyrt...
Piarina Skrevet 5. juli 2004 #2 Skrevet 5. juli 2004 Hvordan hårfrisyre skal du ha? Syns valg av slørlengde kommer litt an på hårfrisyren man har tenkt seg også, ikke bare kjolen. Og om du vil feste sløret på oversiden eller undersiden av hodet. Hmmm, det hørtes litt rart ut forresten...hva med å ha det under haken liksom... Baksiden av hodet er kanskje bedre å skrive Det jeg prøver å spørre om er om du skal ha sløret over oppsatt hår eller under oppsatsen? Eller heter det oppsatsen forresten...nå surrer jeg fælt her, slitsom dag på jobb... Det første jeg så for meg var at slør i albue/ midje-lengde hadde vært fint. Men det kommer kanskje an på høyden din også. Og ansiktsform, og materialet sløret skal være i...?
Martha Stewart Skrevet 5. juli 2004 Forfatter #3 Skrevet 5. juli 2004 Jeg lurer på å "stjele" hårfrisyren til Othelie (har spurt om lov! ) og har tenkt at sløret skal festes bak. Har tenkt på slør i tyll eller liknende. Synes også at Mette-Marit-slør er pent, men jeg tror ikke det passer til kjolen min. Ansiktsfasongen min er midt i mellom rund og smal. Ellers er jeg 173 høy.
Piarina Skrevet 6. juli 2004 #4 Skrevet 6. juli 2004 Tror jeg syns til midjen blir finest da Løfter liksom kjolen litt opp. Og jeg tror det blir finere med tyll etc til kjolen din enn MM-slør. Mitt slør er i noe som heter silke-tyll eller noe sånn, litt mer finmasket enn tyll på en måte, man kan nesten ikke se noen "hull" i stoffet. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå