AnonymBruker Skrevet 28. august 2014 #1 Del Skrevet 28. august 2014 Jeg går på diclocil 500mg, og siden jeg skal operere i hånda på tirsdag (nerver & sene) så skal jeg ta den helt til da for at jeg ikke skal få noe infeksjon når de skal operere i nervene. Jeg har bursdag idag og vil gjerne feire 18års dagen min før jeg blir gipsa og må holde meg i ro ++ ha masse medisiner der jeg ikke kan drikke i det hele tatt. Men til spørsmålet: Jeg lurte egentlig bare på hvordan jeg skal gjøre det for at antibiotikaen ikke skal miste effekt, for er jo ikke farlig eller blir dårlig, medisinen bare renner ut på en måte, urin f.eks. Kunne jeg tatt den dagen etter? Og hvor lenge er medisinen i kroppen? For skal ta 3 stk om dagen, morgen, midt på dagen og kveld. Vil så gjerne ha en ordentlig bursdagsfeiring.. Vet jeg kan vente, men det blir isåfall mange måneder etter så hvis det var en måte som kan være sikker så hadde jeg satt pris på det, ellers blir det et halvt år senere, hvis ikke jeg dropper det da hehe. Anonymous poster hash: be605...231 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kråkefjas Skrevet 28. august 2014 #2 Del Skrevet 28. august 2014 Ta den som vanlig, tre ganger om dagen som foreskrevet. Den får litt kortere virkningstid dersom du blir pære, men veldig mye bedre enn ingenting. Ved nogelunde måtehold er det ikke merkbart. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2014 #3 Del Skrevet 28. august 2014 Takker! Anonymous poster hash: be605...231 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2014 #4 Del Skrevet 29. august 2014 Du skal IKKE blande alkohol med antibiotika på noen måte! Vil du virkelig risikere å få en infeksjon etter operasjon fordi du MÅTTE drikke og alkoholen hemmet antibiotikaen? Du har hele livet foran deg, da klarer du en bursdag uten å drikke alkohol Anonymous poster hash: 74021...19c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 29. august 2014 #5 Del Skrevet 29. august 2014 Du kan ta en tlf til legen idag og førhøre deg om alkohol sammen med denne typen antibiotika, og om det ødelegger mye om du evt drikker alkohol 1 dag. Det som skjer er jo at antibiotikaen får redusert effekt den dagen du drikker, men du ødelegger ikke hele kuren. Og, enkelte typer antibiotika, som f.eks flagyl, skal overhodet ikke kombineres med alkohol pga det gir antabus-effekt! Det er ikke særlig morro! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2014 #6 Del Skrevet 29. august 2014 http://www.felleskatalogen.no/t/medisin/diclocil-bristol-myers-squibb-547942 Leser du der, ser du at nyrer og lever skal kontrolleres og væres obs på under bruk. Alkohol nedbrytes i bl.a. leveren. Er du glad i nyrene og leveren din så klarer du fint å feire 18 års dagen din uten alkohol.Anonymous poster hash: da018...356 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2014 #7 Del Skrevet 29. august 2014 Det står ingenting om at man ikke kan drikke alkohol når du tar Diclocil. Så drikk gjerne hvis du føler du må, men drikk med måte. Ta antibiotikaen som vanlig. Anonymous poster hash: d5cb3...704 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2014 #8 Del Skrevet 29. august 2014 Jeg hadde ikke drukket alkohol om jeg gikk på antibiotika. Anonymous poster hash: c0f0d...d82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå