Gå til innhold

1. klasse sekk og 3. klasse sekk? Hæ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Skal kjøpe ny sekk til tredjeklassing. Automatisk ville hun helst ha de som visstnok heter 1. klasse sekk . Type slik: http://www.beckmann.no/produkter/sekker/1-klasse/classic-22-l/

Men, det hun visstnok skal ha siden hun går i 3. klasse er en slik: http://www.beckmann.no/produkter/sekker/3-5-klasse/classic-30-l/

Hva tenker dere? Er det noen grunn til at en tredjeklassing trenger en annen type sekk enn en førsteklassing -eller er dette kun et salgstriks fra leverandørens side?

Anonymous poster hash: 5e52e...676
Videoannonse
Annonse
Skrevet

3 klassesekken har større volum. 22 kontra 30 liter.

Anonymous poster hash: 06403...e18

Skrevet

3 klassesekken har større volum. 22 kontra 30 liter.

Anonymous poster hash: 06403...e18

Thats it? Jeg synes nemlig at denne .klasse sekken som hun jo allerede har er helt enorm. Det er vel mer plass i den enn det jeg noen gang hadde som barn / ungdom. .. Me, tidene forandrer seg jo :-)

TS

Anonymous poster hash: 5e52e...676

Skrevet

1.klassesekken er mindre en 3.klassesekken, så når h*n etterhvert skal ha med seg flere bøker og gymtøy i sekken kan det bli litt trangt med en 22l sekk. I tillegg vokser barn fort i den alderen, så en 1.klassesekk vil lett bli for kort i ryggen hvis dere har tenkt at h*n skal ha sekken i flere år.

Jeg ville også ha innsistert på at min 3.klassing skulle ha en av de større sekkene fordi jeg ikke liker den klare kjønnsinndelingen de har på 1.klassesekkene. Jentesekkene blir veldig søte mens guttesekkene er veldig tøffe, noe som gjør at det er helt umulig å la et yngre søsken av motsatt kjønn arve sekken. 3.klassesekkene hadde ihvertfall noen modeller både jenter og gutter kan bruke. Det er heller ikke sikkert at en jente i 5.klasse er så begeistret for å ha en liten rosa sekk med alver på, så da må hun få ny sekk igjen om to år.

Selvfølgelig er det mye salgstriks også. Det er alltid det.

• Liker 2
Skrevet

Hæ? Nei, naturligvis ikke. Vi selger disse sekkene der jeg jobber. Du skal ikke velge sekk etter navnet på sekken, men etter hva som passer på kroppen til ungen som skal bære den. Jeg har solgt "tredjeklassesekker" til førsteklassinger som er høye, og "førsteklassesekker" til lave tredjeklassinger. Prøv sekkene på og velg den som passer. At de har gruppert sekkene under forskjellige aldersanbefalinger er kun for å gi en indikasjon på hvem de kan passe til, men du skal naturligvis velge etter hva som sitter bra på ryggen og som ungen er komfortabel med.

Det eneste er at det kan være lurt å velge en litt større sekk (dersom hun passer den) fordi en 22-literssekk kommer til å bli for liten mye raskere. Så om du ikke ønsker å kjøpe ny sekk hvert år, er det bedre å velge en 30-liter.

(For øvrig, vær så snill å unngå å lære bort særskrivingsfeil til skolebarnet - det heter "1. klassesekk", eller "førsteklassesekk". Det mellomrommet gjør teksten oppstykket og vanskelig å lese.)

Anonymous poster hash: 75415...8f6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...