Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hej må bare lige komme af med det, har kun 4-6 uger igen og jeg er ved at dø af skræk for at jeg skal opleve en frygtelig fødsel som jeg havede med knotten i fjor, har snakket med lægen om det men han kan jo ikke gøre så meget så jeg fik ringet til fødeavdelingen på Ahus og fik snakket med en jordmor som var herlig at snakke med hun bad mig komme på fredag så ville de hjælpe mig med at lave en fødselsløsning som jeg kunne være tilfreds med f.eks ligge epduralen så snart jeg kommer eller ligende dette lyder jo helt herligt så nu er jeg spændt på hva det bliver på fredag, vil jo ikke ha kejsersnitt men heller ikke en utålig fødsel med udlidlige smerter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne skrekken kjenner jeg godt til. Etter fødselen av min prins i fjor er tiden inne for å prøve på en til. Men jeg er så redd så redd etter hva som skjedde sist.

Tror det nok er lurt at du snakker med noen, kanskje du kan få gå flere ganger med hun du skal til på sykehuset.

Vet at jeg kommer til å ge om noe tilsvarende. Tror det er viktig å snakke seg ut av skrekken.

Vet at det blir gjort avtaler med enkelte pasienter, skriftelig slik at det er helt sikkert at ting skjer slik vi er blitt lovet.

Lykke til!

Skrevet

Uff, det er ikke greit og få slik angst. Husker når jeg skulle få andre mann jeg var så redd. Var sikker på at jeg ikke skulle "greie" det.

Det er godt du får noen og snakke med iallfall. Og hjelper det ikke en gang så gå fram til fødsel.

Lykke til. :wink:

Skrevet

Hei :-)

Stakkars deg!Det er ikke noe kjekt å ha det slikt! Da jeg fikk forrige barnet mitt slet jeg med forferdelig fødselsangst.........!Trodde nesten jeg skulle dø! Men heldigvis pga av god oppfølging av jordmor,helsestasjon og sykehus kom jeg meg igjennom det! Fint at du traff på en som forsto deg - og jeg håper de følger deg godt opp nå frem mot fødselen!

Ta vare på deg selv! :kose:

STOR klem fra Charmina

Skrevet

Huff, så leit å være så redd! Jeg fikk selv skrekken etter den fødefilmen som vises på fødselsforberende kurs... Men jeg tok kontakt med legen og ble henvist til fødeavdelingen. Der fikk jeg snakke med flere jordmødre og det hjalp veldig!

Smerter er ikke noe problem! De kan gi deg morfin frem til det er 4 cm åpning. Og da kan de gi epidural. Ikke noe de ønsker å gjøre om ikke de må, men er man redd så er man redd!

Gjest Anonymous
Skrevet

Viktig at du forbereder fødeavdelingen på forhånd ift epidural. Jeg ba om det da fødselen var godt i gang og fikk det ikke. Fikk beskjed om at det var for sent. Det var en hektisk natt på føden så jeg følte meg veldig overlatt til meg selv. Fikk ikke smertestillende i det hele tatt. Tror de tenkete som så at siden jeg var tredjegangsfødende og sykepleier så klarte jeg meg selv. Forsto jo at de hadde det travelt og jeg ville nok ikke "mase" så mye heller (dumt av meg!). Savnet god oppfølging, men barnet kom da ut og både barnet og jeg var friske og fornøyde da det hele var overstått.

Jeg planlegger ikke flere barn nå, men om det likevel skulle skje ville jeg bedt om epidural og bedre oppfølging neste gang. Vet om andre som har gjort dette i forkant pga sterk fødselsangst og hatt gode erfaringer med det.

Ønsker deg lykke til med fødselen og tiden etterpå!

Skrevet

Tak for alle svar, jeg var med gemalen inde på Ahus i går til samtale, det må jeg sige hvis man er nervøs så ikke vent med at kontakte sykehuset, dejligt at fortælle dem hvad jeg var bange for og hvad jeg ønskede mig skulle ske ved denne fødsel, jordmoren skrev en ønske seddel og jeg skulle bare sige ifra når jeg kom ind at den lå i min jounal, kunne til og med bestemme selv om jeg ville en ung eller en erfaren jordmor til selve fødslen havede jeg vist at dette var muligt og at jeg kunne få lagt epduralen straks når jeg kommer ind så havede det jo været dejligt, ønskede også at få ligge i vand hvis det var muligt da jeg kan huske det hjalp på udvigelsen og tog noget af smerterne ved min første fødsel. Så nu er jeg slet ikke bange mere dejligt så nu kan jeg nyde de sidste ugerne jeg har tilbage.

så godt råd til alle jer som er bare lidt nervøs for fødslen, kontakt sykehuset og snak med en jordmor.

Skrevet

Hei :-)

Så fint at det går bedre - godt å høre!!

Klem Charmina :wink:

Skrevet

det var jo kjempe fint at de ville det da. er ikke noe alright når en går og gruer til fødselen sånn. det kommer sikkert til å gå bra denne gangen da.

men lykke til, til dere begge for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...