Gå til innhold

Råd for å ikke øke fettprosent etter å ha spist lite?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg har gått på en fæl diett i snart 4 uker hvor jeg bare har spist rundt 800 kalorier. Har hørt at når man starter å spise normalt igjen vil man bli feitere, vet noen om noe man kan gjøre for å unngå dette? Kanskje spise litt mer og litt mer over lengre periode for å få opp forbrenningen igjen ? :) :)

Anonymous poster hash: 10a0c...f7c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

noen svar ?

Anonymous poster hash: 10a0c...f7c
Skrevet

Spis som normalt du. Om du går opp i vekt så er det nok bare vannvekt, så lenge du ikke overstiger kaloriinntaket ditt da. :)

Fettprosenten din blir mindre når du legger på deg muskler, så styrketrening er ikke en dum ting å begynne med.

Anonymous poster hash: 2a07b...dd6
Gjest Runforit
Skrevet

På 4 uker med for lite mat så har du garantert mistet en del vannvekt og muskelmasse sammen med litt fett.

For at fettprosenten ikke skal øke så må du trene styrke for å få opp muskelmassen. For å få opp muskelmassen må du i overskudd så kroppen har noe å bygge på.

Hva er høyde, alder vekt nå? Hvor mye hat du gått ned på de 4 ukene? Trener du noe?

Skrevet

Du vil nok gå opp noe uansett når du har liggi så lavt. Beste er å øke gradvis med 50-100 kcal i uka til du er på det nivået du vil være. Siden du har spist så lite er det ikke bare fett du har mistet som Runforit sier, jeg ville begynt å trene litt styrke for å reparerere skaden du har gjort med tanke på muskeltap.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...