Gå til innhold

Hvordan fortelle hun at jeg er syk?

Anbefalte innlegg

Gjest SoccerPlayer
Skrevet (endret)

Har fått vite at jeg er syk, har egentlig merket det lenge at det er noe med lungene. Spesielt når jeg spiller fotball. Tror du jeg har brydd meg om å gå til lege? Neida. Tvang meg selv til slutt gå. Var det jeg fryktet. Har ikke turt å sagt noe til kjæresten min siden jeg aner ikke hvordan hun kommer til å ta det. Hun er gravid. Hun merker sikkert at jeg har gjort absolutt alt for henne i det siste. Hun virker litt mistenkelig men.. Jeg vil ikke såre henne. Hvordan fortelle sånt til hun som er gravid? Er det bedre å bare la være å si noe? Vil ikke at hun skal bli bekymret. Dette er for jævlig. Vi er bare i begynnelsen på 20 åra. :(

Endret av SoccerPlayer
Videoannonse
Annonse
Gjest Normalfordeling
Skrevet

Du må si noe. Hun vil ellers tro at du ikke bryr deg om henne eller babyen som kommer. Når du ikke orker å være like deltagende i livet fordi du er syk. Sannheten er ofte lettere å forholde seg til. I tillegg trenger kanskje du å sette ord på det som skjer. Jeg hadde følt det som et stort svik dersom partneren ikke ville dele sykdom med meg. Ting skjer og vi kan alle bli syke.

Gjest SoccerPlayer
Skrevet

Du må si noe. Hun vil ellers tro at du ikke bryr deg om henne eller babyen som kommer. Når du ikke orker å være like deltagende i livet fordi du er syk. Sannheten er ofte lettere å forholde seg til. I tillegg trenger kanskje du å sette ord på det som skjer. Jeg hadde følt det som et stort svik dersom partneren ikke ville dele sykdom med meg. Ting skjer og vi kan alle bli syke.

Ja jeg må vel fortelle det selv om jeg gruer meg i hjel.

Skrevet

Sykdommer bryr seg ikke om alder. Jeg hadde en godartet svulst da jeg var 19 og måtte da fortelle mamma at jeg hadde en klump i brystet som ikke skulle være der. Det var før vi fikk vite at den var godartet, da. Men hele familien blir påvirket av det. Jeg skjønner godt at det kan være vanskelig å finne en måte å si det til henne på, men det beste er nok å si det så snart som mulig. :hug:

Anonymous poster hash: 5ab41...cdc

Gjest SoccerPlayer
Skrevet

Sykdommer bryr seg ikke om alder. Jeg hadde en godartet svulst da jeg var 19 og måtte da fortelle mamma at jeg hadde en klump i brystet som ikke skulle være der. Det var før vi fikk vite at den var godartet, da. Men hele familien blir påvirket av det. Jeg skjønner godt at det kan være vanskelig å finne en måte å si det til henne på, men det beste er nok å si det så snart som mulig. :hug:

Anonymous poster hash: 5ab41...cdc

Ja det er noe dritt! Får prøve å si det så fort som mulig.

Gjest SoccerPlayer
Skrevet (endret)

Hun tok det jævlig tungt som jeg fryktet. Eneste jeg kan gjøre nå er å trøste hun :( Dette er for jævlig.

Endret av SoccerPlayer
Gjest Normalfordeling
Skrevet

Hvorfor gruer du deg?

Jeg ville ha funnet det helt naturlig å dele bekymringer på forhånd før jeg tok den siste legetimen. Du har jo ikke gjort det. Du har holdt det for deg selv. Da spør jeg hvorfor.

I tillegg: Bor du i sammen med kjæresten din? Kan du lett skjule at du er syk/dårlig?

Skrevet

Hun tok det jævlig tungt som jeg fryktet. Eneste jeg kan gjøre nå er å trøste hun :( Dette er for jævlig.

Hva slags sykdom er det snakk om? Noe dødelig? Hvis ikke kommer dere vel alltids til å klare dere, selv om du er syk akkurat nå?

Anonymous poster hash: e3eca...53c

Gjest SoccerPlayer
Skrevet

Hvorfor gruer du deg?

Jeg ville ha funnet det helt naturlig å dele bekymringer på forhånd før jeg tok den siste legetimen. Du har jo ikke gjort det. Du har holdt det for deg selv. Da spør jeg hvorfor.

I tillegg: Bor du i sammen med kjæresten din? Kan du lett skjule at du er syk/dårlig?

Ja bor med henne, og har gjort alt for å skjule det. Tror ikke hun oppdaget noe, hun sa vertfall ingenting.

Skrevet

Har litt vanskelig for å tro på deg utifra tidlgere poster du har lagt ut....

Anonymous poster hash: c0cf3...e83
  • Liker 1
Gjest SoccerPlayer
Skrevet

Hva slags sykdom er det snakk om? Noe dødelig? Hvis ikke kommer dere vel alltids til å klare dere, selv om du er syk akkurat nå?

Ja det er mye mer alvorlig enn bare omgangssyke.

Gjest Normalfordeling
Skrevet

Vi skrev samtidig.
Ja, sykdom er alltid tung å vite om. Det er faktisk du som er syk så hva med å trøste hverandre?

Er det alvorlig og langvarig?

Kjæresten har nå stått ved min side i flere år etter at jeg fikk konstatert en kronisk sykdom. Jeg er ikke den han falt for, men han er der fortsatt.

Gjest SoccerPlayer
Skrevet

Har litt vanskelig for å tro på deg utifra tidlgere poster du har lagt ut....

Anonymous poster hash: c0cf3...e83

Ja det er jo jævla gøy å tulle om sykdom. Wohoo så gøy. :rolleyes:

Skrevet

Ja det er mye mer alvorlig enn bare omgangssyke.

Hva er prognosene da?

Gjest SoccerPlayer
Skrevet

Vi skrev samtidig.

Ja, sykdom er alltid tung å vite om. Det er faktisk du som er syk så hva med å trøste hverandre?

Er det alvorlig og langvarig?

Kjæresten har nå stått ved min side i flere år etter at jeg fikk konstatert en kronisk sykdom. Jeg er ikke den han falt for, men han er der fortsatt.

Ja, men jeg har bestemt meg for at alt skal gå bra. Er lov å håpe vertfall.

Gjest SoccerPlayer
Skrevet

Hva er prognosene da?

Har ikke peiling. Prøver å ikke tenke på det. Legen sa vertfall at dette kommer nok til å gå fint.

Skrevet

Har ikke peiling. Prøver å ikke tenke på det. Legen sa vertfall at dette kommer nok til å gå fint.

Du har da fått vite prognosene når du har snakket med lege om videre behandling?

• Liker 3
Skrevet

Kan jeg spørre hvilken sykdom det er snakk om? Du får uansett ha god bedring og lykke til!

Anonymous poster hash: a4f55...7aa
  • Liker 1
Gjest SoccerPlayer
Skrevet

Du har da fått vite prognosene når du har snakket med lege om videre behandling?

Ja han sa det nok men jeg følgte ikke akkurat så veldig mye med når jeg fikk en sånn beskjed. Sa at det kommer til å gå bra og at det ser lyst ut. Det fikk jeg vertfall med meg.
Gjest SoccerPlayer
Skrevet

Kan jeg spørre hvilken sykdom det er snakk om? Du får uansett ha god bedring og lykke til!

Anonymous poster hash: a4f55...7aa

Vil helst ikke nevne det... Takk for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...