AnonymBruker Skrevet 28. august 2014 #1 Skrevet 28. august 2014 Har satt på en vaskemaskin med klær, og skal ut om en halvtime ca. Er det ok? Gjør dere andre det? Jeg tenker på brannfare. Er 19, har nettopp flyttet ut, så har ikke akkurat peil.:-/Anonymous poster hash: 50e57...24e
Wombat Skrevet 28. august 2014 #2 Skrevet 28. august 2014 Ja. Det er helt i orden, jeg tror de færreste sitter hjemme og passer på vaskemaskinen. Eller oppvaskmaskinen for den saks skyld 2
Klar*a Skrevet 28. august 2014 #3 Skrevet 28. august 2014 Det er jo alltids en fare for både brann eller vannlekasje, men de fleste gjør det nok. 1
Serafina. Skrevet 28. august 2014 #4 Skrevet 28. august 2014 Har satt på en vaskemaskin med klær, og skal ut om en halvtime ca. Er det ok? Gjør dere andre det? Jeg tenker på brannfare. Er 19, har nettopp flyttet ut, så har ikke akkurat peil.:-/Anonymous poster hash: 50e57...24e Jeg går ikke fra vaskemaskinen, nettopp pga brannfaren. Lurt av deg å tenke på det. 3
AnonymBruker Skrevet 28. august 2014 #5 Skrevet 28. august 2014 Det sies at det er en brannfare ved bruk av vaskemaskin, men hvis jeg ikke skulle forlatt huset hver gang jeg vasket klær, hadde jeg aldri kunne forlatt huset, med 2 unger som har mange fritidsaktiviteter og en mann som trenger samt meg selv, sier det seg selv at det blir mange runder med klesvask. Anonymous poster hash: 66564...e62 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2014 #6 Skrevet 28. august 2014 Jeg går ikke fra vaskemaskinen, nettopp pga brannfaren. Lurt av deg å tenke på det. Men hva skal jeg gjøre? Avlyse planene mine? Eller går det an å sette den p pause kanskje? (Skal gå å sjekke det nå).Anonymous poster hash: 50e57...24e
AnonymBruker Skrevet 28. august 2014 #7 Skrevet 28. august 2014 Går bare helt unntaksvis ut i fra vaskemaskiner, og legger meg aldri til å sove med vaskemaskiner i gang. På grunn av brannfare og fare for oversvømmelse som er langt vanligere enn brann. En gang har jeg opplevd at en genser i vaskemaskinen satte seg fast i gummien på vaskemaskinen og vaskemaskinen gikk bananas fordi ringen som holder gummipakningen på plass i metall løsnet. Brødbakemaskinen har begynt å brenne, de skal en jo kunne sette på og våkne til nybakt brød med....Anonymous poster hash: 02457...53c
AnonymBruker Skrevet 28. august 2014 #8 Skrevet 28. august 2014 Men hva skal jeg gjøre? Avlyse planene mine? Eller går det an å sette den p pause kanskje? (Skal gå å sjekke det nå).Anonymous poster hash: 50e57...24e Trekk ut stikk kontakten.Anonymous poster hash: 02457...53c
AnonymBruker Skrevet 28. august 2014 #9 Skrevet 28. august 2014 Jeg gjør det hele tiden. Har aldri skjedd noe. Anonymous poster hash: b70df...819 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2014 #10 Skrevet 28. august 2014 Verken tørketrommel, vaskemaskin eller oppvaskmaskin bør forlates hjemme. Det er alltid en fare for brann og vannskader, så slikt bør man gjøre mens man er hjemme og våken. Aner ikke om forsikringsselskaper kan redusere utbetalingen ved skade dersom man forlater hjemmet med slikt gående? Man opprer jo ikke aktsomt... Anonymous poster hash: 6ca6e...5a8 3
Gjest Funky Punk Skrevet 28. august 2014 #11 Skrevet 28. august 2014 Aldri gå fra vaskemaskin, oppvaskmaskin etc mens det er igang. Jeg bor i en relativt liten by (40-50k innbyggere), og brannvesenet rykker ut minst 1-2 ganger pr uke pga røykutvikling/brann i slike maskiner
AnonymBruker Skrevet 28. august 2014 #12 Skrevet 28. august 2014 Verken tørketrommel, vaskemaskin eller oppvaskmaskin bør forlates hjemme. Det er alltid en fare for brann og vannskader, så slikt bør man gjøre mens man er hjemme og våken. Aner ikke om forsikringsselskaper kan redusere utbetalingen ved skade dersom man forlater hjemmet med slikt gående? Man opprer jo ikke aktsomt... Anonymous poster hash: 6ca6e...5a8 Hvis man har oppvaskmaskin med vannlås er det fullt lovlig å forlate denne i gang, og man får dekket dette på forsikringen. Man betaler mindre for forsikringen hvis man har det, når man får fastsatt forsikring ved f.eks ett hus, ser takstmann til forsikringsselskapet på alt dette før han fastsetter forsikringen. Anonymous poster hash: 66564...e62
Gjest Nosoul Skrevet 28. august 2014 #13 Skrevet 28. august 2014 Forlater aldri hverken vaskemaskin eller oppvaskmaskin mens de står på.. Har fått øra full av informasjon om hva som kan skje av min far som er rørlegger..
AnonymBruker Skrevet 28. august 2014 #14 Skrevet 28. august 2014 Jeg gjorde det før, men aldri nå lengre etter jeg leste hvor mange branner og vannskader det er. Forsikringen krever vel kanskje også at man faktisk har vært hjemme på tidspunktet for skade(?). Det kan fort bli farlig og dyrt å gjøre det. Anonymous poster hash: 2b3d8...7f0 2
Pysa Skrevet 28. august 2014 #15 Skrevet 28. august 2014 Du kan få problemer med forsikringsselskapet om det begynner å brenne, og du ikke har vært hjemme. Og det brenner av og til i vaskemaskiner. Så vask klær når du er hjemme og er våken. Det samme gjelder for oppvaskmaskiner og tørketromler. 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2014 #16 Skrevet 28. august 2014 Hvis man har oppvaskmaskin med vannlås er det fullt lovlig å forlate denne i gang,og man får dekket dette på forsikringen. Man betaler mindre for forsikringen hvisman har det, når man får fastsatt forsikring ved f.eks ett hus, ser takstmann tilforsikringsselskapet på alt dette før han fastsetter forsikringen. Anonymous poster hash: 66564...e62 Ingen takstmann innvolvert når du tegner innboforsikring. Du ringer bare og oppretter forsikring i forhold til ønsket verdigrense på innboet. Mange flytter og uten å endre innboforsikring. Vaskemaskin regnes som innbo. Vi har aquastopp både på oppvaskmaskinen og i vanninntaket i rør i rør skapet, men får ingen rabatt i forhold til der vi bodde før. Og vi har ikke fått noen som helst rabatt på forsikringene etter flytting. Og takstmann har jeg enda til gode å høre snakk om eller å ha sett noe til fra Tryg. Tryg og andre måtte jo ha sysselsatt haugevis av taksrmann skulle dette vært reelt.Anonymous poster hash: 02457...53c
AnonymBruker Skrevet 28. august 2014 #17 Skrevet 28. august 2014 Ingen takstmann innvolvert når du tegner innboforsikring. Du ringer bare og oppretter forsikring i forhold til ønsket verdigrense på innboet. Mange flytter og uten å endre innboforsikring. Vaskemaskin regnes som innbo. Vi har aquastopp både på oppvaskmaskinen og i vanninntaket i rør i rør skapet, men får ingen rabatt i forhold til der vi bodde før. Og vi har ikke fått noen som helst rabatt på forsikringene etter flytting. Og takstmann har jeg enda til gode å høre snakk om eller å ha sett noe til fra Tryg. Tryg og andre måtte jo ha sysselsatt haugevis av taksrmann skulle dette vært reelt.Anonymous poster hash: 02457...53c Godt mulig dette ikke er normalt eller vanlig. Vi hadde i hvert fall en takstmann fra forsikringselskapet på besøk når forsikring skulle settes. Han spurte også om vi hadde aquastop på oppvaskmaskin når han gikk rundt, da dette ga rabatt. På lik linje som alarmen vår gir oss rabatt, og fordi vi har brannvarsling koblet til alarmen tilsvarte det mer rabatt. Anonymous poster hash: 66564...e62
AnonymBruker Skrevet 28. august 2014 #18 Skrevet 28. august 2014 Jeg går ikke ut av huset eller legger meg når vaskemaskin, tørketrommel eller oppvaskmaskin går. Brannfaren og fare for vannlekkasje er reell. Jeg har hatt vannlekkasje og jeg unner ingen det styret som ble månedsvis etterpå. Her var det "bare" en varmtvannsbeholder som gikk lekk. Om det brenner når du er ute betyr jo ikke så mye for deg, men nabien din kan få svi.Anonymous poster hash: f4ab3...c84
DysterPytten Skrevet 28. august 2014 #19 Skrevet 28. august 2014 Går aldri fra en vaskemaskin eller oppvaskmaskin som står og går. Da setter jeg den enten på pause eller venter med å sette den på. De fleste maskiner kan settes på pause
AnonymBruker Skrevet 28. august 2014 #20 Skrevet 28. august 2014 Jeg tenker at brannfaren er såpass lav at det tenker jeg ikke på. Og dersom vaskemaskinen står på våtrom med sluk etc., så gjør det ingenting om det blir vannlekkasje. Vedr. oppvaskmaskin, så har disse vannlås, så vannskader der er veldig lite sannsynlig. For øvrig har vi tidsutsettelse på både vaskemaskin og oppvaskmaskin, så vi setter på før vi drar på jobb, også setter de igang en halvtimes til times tid før vi kommer hjem. Anonymous poster hash: e6a8f...161
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå