Gå til innhold

Lyse striper hjemme? Ja/nei, hvilken farge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er virkelig blitt så lei av håret mitt, det har blitt så mørkt. Vanligvis ville jeg dratt til frisør og stripet håret mitt, men jeg har rett og slett ikke penger til det. Jeg lever på et stramt budsjett men jeg kan evt. få en venninne til å farge det, men da må det jo bli farge fra butikk..

Har alltid tenkt at jeg aldri skulle farge håret hjemme (nå gjelder det jo striper da men) er det noen som har fått dette til?? Er livredd for å få gule striper, noen som har tips? og evt hvilken farge jeg bør bruker?

Anonymous poster hash: 786aa...d00
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke gjort det. Jeg stripet håret mitt i flere år men gjorde det alltid til frisør. Til og med de fikk det ikek til hver gang (ble både feil farge og flekkete, en gang fikk jeg bare farge på toppen av hodet). De var åpne om at striping var vanskeligere enn man skulle tro. Ikke var det alltid lett å ordne opp heller ettersom jeg ikke var interessert i å bleke eller farge hele håret.

Anonymous poster hash: 4b443...c6f
Skrevet

Gjort dette i mange år, fungerer supert på håret mitt.

Anonymous poster hash: 3fc66...d92
Skrevet

Gjort dette i mange år, fungerer supert på håret mitt.

Anonymous poster hash: 3fc66...d92

Hvordan farge har du på håret? (gjerne bilde om du orker) Har selv brunt, og har gjort det mange år hos frisør hvor jeg alltid har vært fornøyd, men er skeptisk til å gjøre det hjemme.

Anonymous poster hash: 786aa...d00

Skrevet (endret)

Jeg har gjort det i mange år uten problemer. Bruker vanligvis Poly Blonde M1 super,eller Depend av typen som lysner opp til 6 nyanser,da jeg i utgangspunktet har ganske mørkt hår.

http://www.depend.no/har/Bleking5152

http://www.schwarzkopf.no/skno/no/home/hair_colour/colour_products/blonde.html

Er du usikker på virketid og redd for å få gule striper er det lurt å teste ut produktet først.

Bland f.eks.en lik mengde pulver og emulsjon (trengs ofte ikke mer enn en halv teskje av hver) og test det på en hårlokk som ligger litt skjult inni håret mens du tar tiden. Husk at under bleking blir mørkt hår alltid gult og oransje før det begynner å bli skikkelig lyst, så det er helt normalt. Noen får panikk og skyller ut når det ser de gule nyansene,men det er viktig å la det stå virketiden ut.

Det er også lurt å ha en blå/lilla shampoo som kan nøytralisrere siste rest av evt.gulskjær etterpå.

Det er ikke så mye som kan gå galt med hjemmestriping egentlig, særlig om du får hjelp av en venninne og tester ut produktet på en lokk først.Vil si at vanlig farging er mer risikabelt enn striping...

Du trenger jo heller ikke stripe så mye første gangen.Personlig synes jeg hettestriper er enklere å få til hjemme enn foliestriper,men nå pleier jeg å gjøre dette uten hjelp fra noen.

Endret av Sandie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...