AnonymBruker Skrevet 28. august 2014 #1 Skrevet 28. august 2014 Heisann! Har havnet i en vanskelig situasjon, der jeg gjerne skulle trengt noen gode råd og synspunkter fra folk med litt mer erfaring med dette enn meg selv. For fire, fem måneder siden traff jeg ei jente og vi hadde noen fine dager sammen, før vi begge dro til hver vårt studiested. Den neste måneden hadde vi kun sporadisk kontakt via sms/chat, samt en natt sammen før vi flyttet tilbake til samme by for sommerferie. Kontakten ble raskt gjenopptatt, med nesten daglige møter, og et utenlandsopphold som høydepunkt(min ide). Tanken min har vært at dette kun var en slags sommerflørt og mye av det ligger nok i at jeg hele tiden har visst at hun skal et halvt år på utveksling(en måned i Norge midtveis), om ikke lenge. Langdistanseforhold var egentlig aldri noe alternativ.. Før nå.. Jeg føler hun var veldig rask med å utvikle forholdet; møte foreldrene, begynne tidlig å kalle hverandre kjæreste-ting(på hennes initiativ), osv. Midtveis i ferien endte vi i et forhold, som etterhvert ble ”offentlig”(facebook). Nå som avreisedatoen nærmer seg og vi kun ses i helgene har realiteten sunket litt inn og jeg sitter her med kalde føtter og en uggen magefølelse. Har selvsagt fått følelser og blitt veldig glad i henne, men samtidig er jeg redd for å ødelegge mitt siste studieår, og enten såre henne underveis eller i ettertid føle at jeg ofret så mye for et såpass nytt forhold, som jeg i tillegg ikke er/var sikker på vil/ville vare. Per nå binder jeg meg for lang tid framover(blir for dumt å slå opp neste sommer dersom vi holder ut), med ei jeg egentlig kun er i startfasen med, og fortsatt er usikker på(føler det er noe som ikke stemmer helt). I tillegg kommer jeg selvfølgelig til å savne henne veldig. Kan det være mulig å foreslå en slags mellomløsning der vi setter forholdet litt på vent, og heller tar opp kontakten til jul/sommer? Hvordan skal jeg forholde meg til andre jenter da?(vil bare påpeke at det det ikke er noen andre inne i bildet).. Lurer egentlig på hvilken løsning som er best, uten at det sårer både henne og meg, men som samtidig føles riktig. Beklager lang tekst, og skulle vel gjerne inkludert mer, men håper noen enten har erfaringer med lignende situasjoner eller har noen synspunkter fra både mitt og hennes perspektiv! Anonymous poster hash: cce23...5bc Anonymous poster hash: cce23...5bc
ThePlastic Skrevet 28. august 2014 #2 Skrevet 28. august 2014 Klart hun blir såret om du ber henne om at dere kan sette forholdet på vent. Det hadde hvertfall jeg blitt
AnonymBruker Skrevet 28. august 2014 #3 Skrevet 28. august 2014 Jeg ville gjort det slutt med henne, og tatt det derfra. Du er usikker på forholdet, dere er i en startfase og du synes det har gått for fort. Å være sammen med henne bør ikke være et alternativ, og en "pause" eller lignende kan fort bli komplisert. Gjør det heller slutt og reserver deg til henne. Se hvordan hun tar det. Om hun fortsatt vil ha deg så vil hun nok synes at dere kan ta det opp senere. Da får dere en pause uten å definere det som det Anonymous poster hash: 10ad9...a94
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå