summerrain Skrevet 28. august 2014 #1 Skrevet 28. august 2014 Hva er det beste rengjøringsmiddelet du har prøvd, og hvorfor? kom gjerne med flere hvis du har forskjellige til forskjellige formål. Selv har jeg egentlig ingen favoritter, så synes det er spennende å se hva dere andre syns
Gjest C'est la vie:) Skrevet 28. august 2014 #2 Skrevet 28. august 2014 Sitron på vanskelige flekker, særlig på badet, som dusjkabinett, vasken og toalettet . Gni sitronen godt inn og la den virke et par minutter. Fjerner alt og lukter friskt og naturlig, uten kjemikalier. Min favoritt
AnonymBruker Skrevet 28. august 2014 #3 Skrevet 28. august 2014 Jeg bruker blå Jif (Jif Universal) på omtrent alt utenom kjøkken og gulv. Og så jobber et familimedlem i administrasjonen på et vaskebyrå og de har anledning til å kjøpe vaskeprodukter gjennom bryået, og derfra får jeg noen fantastiske engangskluter som føles som en helt vanlig klut når den blir våt. Bruker til støvtørking, på kjøkkenet, vindusvask og også gulvmopping. Har også en glasspray til glassbord/vind/speil som ikke lager en eneste skjolde eller stripe. Fantastisk. En veldig strerk spray som blir til skum når du sprayer. Vasker dusjen med den. Trenger ikke å skrubbe eller noe, den tar alt. Anonymous poster hash: 574bc...6a2
~umulia~ Skrevet 28. august 2014 #4 Skrevet 28. august 2014 Hjemmelaget universal middel av salo, vann og salmiakk. Funker på alt, super effektivt på fete flater og til glass, speil og vinduer. 1
Gjest tuppesjura Skrevet 28. august 2014 #5 Skrevet 28. august 2014 Bruker lite vaskemiddel. Vasker med enjo og bruker da kun kaldt vann. 1
Amanlis Skrevet 28. august 2014 #6 Skrevet 28. august 2014 Eddik! Jeg har blandet eddik og vann i en sprayflaske som jeg bruker til det meste av husvasken. Det er billig, miljøvennlig, og det etterlater ingen såperester. Eddik lukter ikke godt, men lukten forsvinner raskt, dessuten fjerner den jo annen lukt. Når jeg vasker dusjen bruker jeg zalo. 4
AnonymBruker Skrevet 28. august 2014 #7 Skrevet 28. august 2014 Sitron på vanskelige flekker, særlig på badet, som dusjkabinett, vasken og toalettet . Gni sitronen godt inn og la den virke et par minutter. Fjerner alt og lukter friskt og naturlig, uten kjemikalier. Min favoritt I fuger også?Anonymous poster hash: 725cc...d03
Alice123 Skrevet 28. august 2014 #8 Skrevet 28. august 2014 Jeg har missfargede fuger (hun vil kjøpte huset av tok ikke så godt vare på noe som helst ). Er det noen som har tips til vaskemiddel som gjør mørke funger fine og lysegrå igjen?
Sen ve ben Skrevet 28. august 2014 #9 Skrevet 28. august 2014 Jeg har missfargede fuger (hun vil kjøpte huset av tok ikke så godt vare på noe som helst ). Er det noen som har tips til vaskemiddel som gjør mørke funger fine og lysegrå igjen? Jeg har kjøpt en spray på flisebutikken som jeg fikk anbefalt. Den skal visst være veldig god. Prøvde den her om dagen og fugene ble lysgrå.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2014 #10 Skrevet 28. august 2014 Hjemmelaget blanding av eddik, vann, bakepulver og sitron. Funker på alt. Ellers blir det Zalo til oppvasken. Anonymous poster hash: a5abb...8e3 1
helenaa Skrevet 28. august 2014 #11 Skrevet 28. august 2014 Hjemmelaget blanding av eddik, vann, bakepulver og sitron. Funker på alt. Ellers blir det Zalo til oppvasken. Anonymous poster hash: a5abb...8e3 Blander du dette hver gang du skal vaske, eller lager du en større blanding, som står klar? Og hva er forholdet mellom ingrediensene?
AnonymBruker Skrevet 28. august 2014 #12 Skrevet 28. august 2014 Hjemmelaget universal middel av salo, vann og salmiakk. Funker på alt, super effektivt på fete flater og til glass, speil og vinduer. Vi bruker det samme, til vinduer og bad i alle fall. Anonymous poster hash: 33882...322
Frk.K Skrevet 28. august 2014 #13 Skrevet 28. august 2014 (endret) en kork med klor nedi en blanding av grønnsåpe, zalo og resten med vann.. funker gull! Fjerner alle flekker, bleker ikke å er bare elskverdig. Edit: Dette blir blandet i en zalo spray-flaske. Endret 28. august 2014 av Frk.K
AnonymBruker Skrevet 28. august 2014 #14 Skrevet 28. august 2014 en kork med klor nedi en blanding av grønnsåpe, zalo og resten med vann.. funker gull! Fjerner alle flekker, bleker ikke å er bare elskverdig. Edit: Dette blir blandet i en zalo spray-flaske. Blandingen der hva bruker du den til? Har du tenkt over hvilken "bombe" dette er?Anonymous poster hash: 016c6...ffd
Gjest C'est la vie:) Skrevet 28. august 2014 #15 Skrevet 28. august 2014 I fuger også?Anonymous poster hash: 725cc...d03 Ja, fuger også Det fungerer på alle glatte overflater, der sitronen ikke trekker gjennom (slik som i treverk).
Frk.K Skrevet 28. august 2014 #16 Skrevet 28. august 2014 Blandingen der hva bruker du den til? Har du tenkt over hvilken "bombe" dette er?Anonymous poster hash: 016c6...ffd Til å vaske gulv med.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2014 #17 Skrevet 28. august 2014 Til å vaske gulv med. Da ødelegger du gulvene/materialene og du skader inneklimaer for de som skal puste innendørs hos deg.Anonymous poster hash: 016c6...ffd 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2014 #18 Skrevet 28. august 2014 Ja, fuger også Det fungerer på alle glatte overflater, der sitronen ikke trekker gjennom (slik som i treverk). Fuger mellom fliser er porøst materiale. Sitron der er ikke heldig. Anonymous poster hash: 016c6...ffd 1
Frk.K Skrevet 28. august 2014 #19 Skrevet 28. august 2014 Da ødelegger du gulvene/materialene og du skader inneklimaer for de som skal puste innendørs hos deg.Anonymous poster hash: 016c6...ffd Fordi at?
AnonymBruker Skrevet 29. august 2014 #20 Skrevet 29. august 2014 Blander du dette hver gang du skal vaske, eller lager du en større blanding, som står klar? Og hva er forholdet mellom ingrediensene? Jeg blander vel 1-2 ganger i uken, så det er som regel alltid litt på en spruteflaske. Ca 2 ss eddik og 1 ts bakepulver pr 2,5 dl vann, men det tar jeg egentlig bare på slump. Sitron skviser jeg i rett før som regel - hvis i det hele tatt. Har opplevd å ha for mye stående slik at sitronen blir dårlig, og da er litt av poenget borte. Styrken på blandingen varierer med formålet. Er det fastbrent fett eller andre vanskelige flekker, blir det mer eddik og mye mer bakepulver, og da får blandingen stå og virke en stund. Anonymous poster hash: a5abb...8e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå