Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann jenter !

Er det noen av dere som har noen erfaring med å være gravid og jobbe i nordsjøen? Hvor lenge jobbet dere? Sykemeldte noen seg tidligere?
-Ser dere noen "ekstra risiko" ved å jobbe ute når en er gravid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helsekravene for petroleumsvirksomhet er ikke oppfylt når en er gravid etter 28. uke. I tillegg kan forskjellige operatører ha sine krav som reduserer lengden man kan jobbe offshore. Det betyr at det kan være alt fra 0 til 28 uker man kan jobbe. Dette da det er arbeidsgiver som er nødt til å vurdere utifra sikkerhetsmessige forhold og hvis de godtar at du jobber frem til 28 uke og dette resulterer i problemer er de ansvarlige og erstatningspliktige. Det har også noe med tilpasning av lokaler utenfor arbeidstid som jo er svært aktuelt på en plattform.

Så i utgangspunktet handler det ikke så mye om hva man selv føler men hva arbeidsgiver aksepterer.

http://www.ptil.no/aktivitetsforskriften/til-33-arbeid-offshore-under-svangerskap-article3922-388.html

Skrevet

Er kjent med Ptil sine anbefalinger og retningslinjer, men lurte på om noen av jentene her inne hadde noen erfaringer fra havet? :) Om det gikk greit osv i svangerskapet :)

Skrevet

Åh, dette lurer jeg oså på :D

Skrevet

De jeg kjenner som har vært gravide, har blitt omplassert på land tidlig. Dette er da ingeniører eller mekanikere som kan gjøre en jobb på land i stedet.

Anonymous poster hash: 797ac...ea0
Skrevet

I de to siste svangerskapene jobbet jeg offshore.

I det første hadde jeg siste arbeidsuke ute i uke 22. Ble da sendt inn pga av jeg svimlet mye etter å ha gått en uke natt og hadde skiftet til siste uke på dag.

Siste svangerskap fikk jeg legeerklæring med anbefaling om å kun jobbe dag. Jobbet frem til uke 23. Kunne hatt en tur til offshore, men startet å jobbe på kontoret.

Jeg har lavt stoffskifte som har vært vanskelig å regulere under svangerskapene og tålte derfor dårlig svingskift ellers var det ikke noe problem å jobbe offshore.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...