AnonymBruker Skrevet 28. august 2014 #1 Skrevet 28. august 2014 Hei. Jeg har noen spørsmål relatert til at jeg nå i ett års tid har opplevd symptomer som kommer og går og derfor har ødelagt svært mye i forhold til arbeidsevne. Jeg hater å være til bry og følte det egentlig veldig ubehagelig da min tidligere fastlege ikke tok problemet alvorlig og trodde det var relatert til stress uten å ønske videre utredning. Jeg har alltid klart meg selv - derfor var det ekstra tungt å måtte dra hjem fra jobb samt merke at antallet timer oppsatt ble redusert etterhvert når nåværende arbeidsgiver erfarte at jeg i perioder ikke klarte å jobbe. Den jobben jeg har idag skaffet jeg meg før sommeren i et håp om at ting hadde bedret seg. Da jeg snartlig opplevde det motsatte skiftet jeg fastlege og fikk endelig noen som tok det på alvor. FIkk utført mange blodprøver, ble sendt til scan, nevrologisk og venter nå på øre-nese-hals som vel igrunn er der legen og jeg selv har størst tro problemet kan ligge. Dessverre har det vært mange måneder ventetid. Ikke tør jeg å finne meg en ny jobb da jeg er livredd for å bare ende opp i den samme suppa og gå rundt med dårlig samvittighet hele tiden. Nåværende arbeidsgiver har vært kjempehyggelige, men de er jo også opptatt av drift og de får ikke mye utav meg som er så ustabil. Jeg fikk jobbet minimalt i sommer pga dette, jeg vet jo at jeg da ikke har noe som helst muligheter med tanke på sykepenger eller arbeidsledighetstrygd. Ikke at jeg liker tanken på å kontakte NAV, men husleie og strøm må betales - og det tærer på meg at samboer har måttet dekke det aller meste. Bostøtte er vel også ikke mulig siden vi er to som leier og en part har fast jobb. Jeg blir gal av å sitte hjemme - og hvem vil ansette meg om jeg er ærlig? Anonymous poster hash: 2cfa6...5b8
AnonymBruker Skrevet 28. august 2014 #2 Skrevet 28. august 2014 Det første du må gjøre er å kontakte NAV og få info om hvolke muligheter som finnes på den arbeidsplassen du alt er ansatt. Om du får ny jobb, er et stort spørsmål, og om du er ustabil og hopper fra jobb til jobb når det egentlig er et helsemessig problem du har så vil dette ikke falle heldig ut, totalt sett og i lengden. Anonymous poster hash: 3c330...3b4 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2014 #3 Skrevet 28. august 2014 Det første du må gjøre er å kontakte NAV og få info om hvolke muligheter som finnes på den arbeidsplassen du alt er ansatt. Om du får ny jobb, er et stort spørsmål, og om du er ustabil og hopper fra jobb til jobb når det egentlig er et helsemessig problem du har så vil dette ikke falle heldig ut, totalt sett og i lengden.Anonymous poster hash: 3c330...3b4 Den forrige jobben sluttet jeg i pga "sykdommen" (jeg markerer det i anførselstegn da jeg ikke har fått noen avklaring på hva det skyldes), at jobben var svært ustrukturert (de gikk konkurs kort tid senere) og fordi min tidligere fastlege ikke sykemeldte meg og mente jeg burde gå på jobb (svimte av på vei til jobben med kollektivtransport blant annet). Med min nåværende fastlege ville jeg nok lett fått sykemelding - men det hjelper lite når man har en ny jobb slik jeg har forstått det. Ikke ville jeg likt å fremstå som en trygdesvindler heller som rett etter ansettelse blir dårlig. Jeg har jo fått bekreftet at dette ikke er noe farlig tilsynelatende annet enn at jeg kan havne i farlige situasjoner når symptomer dukker opp. Det er ikke kreft eller noe annet bakomliggende tydeligvis - men det hjelper jo lite å si dette til en arbeidsgiver hvor mye av jobben din handler om kundekontakt og disse reagerer svært sterkt om noe skulle skje. Anonymous poster hash: 2cfa6...5b8
AnonymBruker Skrevet 28. august 2014 #4 Skrevet 28. august 2014 Søk AAP. Anonymous poster hash: fa896...192
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #5 Skrevet 30. august 2014 Søk AAP.Anonymous poster hash: fa896...192 Jeg er ung, har kun hatt dette problemet i 10 måneder, har ingen problemer med å fungere ellers og jeg venter på å få avklaring iløpet av noen måneder på hva eksperter innen øre-nese-hals vil finne ut og konkludere. Å vurdere noe slikt anser jeg som totalt uaktuelt. Anonymous poster hash: 2cfa6...5b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå