AnonymBruker Skrevet 28. august 2014 #1 Skrevet 28. august 2014 Har straks vært sammen med kjæresten min i ett år. Jeg sa at jeg elsker han veldig tidlig, etter ca 2 mnd sammen. Han er VIRKELIG drømmemannen min på alle områder, og jeg kjente med hele meg, både hode og hjerte at jeg elsker han. Hans respons var at det var alt for tidlig å si det så fort. Jeg har forklart han hvorfor jeg kan si det så tidlig, og han sier at han tror på at jeg mener det, og at han er glad for at jeg føler det sånn. Jeg slo meg til ro med at jeg var litt vel tidlig ute, men har etter det bare blitt mer og mer utålmodig... Jeg vil jo for all del ikke mase på han for å få han til å si det, men jeg kan ikke la være å tenke at når han fremdeles ikke elsker meg, så kan det jo godt hende han aldri kommer til å gjøre det. Han sier at "selvfølgelig kommer han til å si det også". Men jeg skjønner ikke hvordan han kan vite at han kommer til å få en følelse!? Jeg føler meg ofte elsket, og er ikke i tvil om at han er veldig glad i meg, men jeg tenker oftere og oftere på hvor trist det er å elske en som ikke elsker deg tilbake... Hvordan kan han si at han ikke elsker meg, fordi han trenger mye lengre tid for å si noe sånt (han sier også at han ikke vet hvor lenge, for han har aldri elsket noen før), men at han VET at han kommer til å elske meg? Herregud, vi høres ut som fjortiser... Vi er begge rundt 30 år.. Anonymous poster hash: f960f...c86
AnonymBruker Skrevet 28. august 2014 #2 Skrevet 28. august 2014 Kjæresten min sa han elsket meg 9 måneder etter jeg sa det... Anonymous poster hash: 16500...54d
AnonymBruker Skrevet 28. august 2014 #3 Skrevet 28. august 2014 En kamerat av meg er slik. Forrige forholdet hans varte i fire år, og jeg ble ganske sjokkert da han fortalte at han ikke hadde verken sagt han elsket henne, eller faktisk elsket henne. Eneste han angret på var at han ikke slo opp før. Jeg tror samboeren din har det veldig konfortabelt, men han elsker deg ikke. Du må ta et valg om dette er en sånn type mann du vil leve livet ditt medAnonymous poster hash: 96d44...ced
AnonymBruker Skrevet 28. august 2014 #4 Skrevet 28. august 2014 Kjæresten min sa han elsket meg 9 måneder etter jeg sa det... Anonymous poster hash: 16500...54d Hvor lenge hadde dere vært sammen da? -ts Anonymous poster hash: d3847...997
AnonymBruker Skrevet 28. august 2014 #5 Skrevet 28. august 2014 Kjæresten min sa det mens vi lå å koste oss med en film etter ca 3 måneder. Jeg hadde aldri turt å si det så snart, men ble veldig glad å sa det tilbake. Vi hadde kjent hverandre en god stund da, så alt falt fort på plass når det endelig ble oss. Hadde vært lei meg om jeg måtte vente så lenge som deg ts... Anonymous poster hash: 2097d...79f
AnonymBruker Skrevet 28. august 2014 #6 Skrevet 28. august 2014 Kjæresten min sa det mens vi lå å koste oss med en film etter ca 3 måneder. Jeg hadde aldri turt å si det så snart, men ble veldig glad å sa det tilbake. Vi hadde kjent hverandre en god stund da, så alt falt fort på plass når det endelig ble oss. Hadde vært lei meg om jeg måtte vente så lenge som deg ts... Anonymous poster hash: 2097d...79f sukk, nå syns jeg det er enda tristere!! Jeg har hele tiden håpet at "han sier det sikkert på ferien" "sier det sikkert etter blablabla". Men det virker som om han har bestemt seg for at en ikke kan si det før det har gått ett til to år. Jeg har sagt til han at jeg ikke kan være sammen med en mann som ikke elsker meg i TO år. Men jeg kan jo heller ikke være sammen med en mann som sier at han elsker meg bare fordi jeg krever det. Situasjonen føles litt fastlås, men jeg elsker jo HAN og vil være med han... Anonymous poster hash: d3847...997
AnonymBruker Skrevet 28. august 2014 #7 Skrevet 28. august 2014 Må legge til at han sier at jeg betyr alt for ham.. Skjønner ikke helt forskjellen på det og å elske. Kan det ha å gjøre med at jeg tror ikke det er noe de sier hjemme hos han? Jeg er oppvokst med foreldre som sier det til hverandre støtt og stadig, og med foreldre som sier det til meg og mine søsken. Jeg tror ikke det har blitt sagt så ofte der i huset, men mulig jeg tar feil. -ts Anonymous poster hash: d3847...997
Guybrush Skrevet 28. august 2014 #8 Skrevet 28. august 2014 Har straks vært sammen med kjæresten min i ett år. Jeg sa at jeg elsker han veldig tidlig, etter ca 2 mnd sammen. Han er VIRKELIG drømmemannen min på alle områder, og jeg kjente med hele meg, både hode og hjerte at jeg elsker han. Hans respons var at det var alt for tidlig å si det så fort. Jeg har forklart han hvorfor jeg kan si det så tidlig, og han sier at han tror på at jeg mener det, og at han er glad for at jeg føler det sånn. Jeg slo meg til ro med at jeg var litt vel tidlig ute, men har etter det bare blitt mer og mer utålmodig... Jeg vil jo for all del ikke mase på han for å få han til å si det, men jeg kan ikke la være å tenke at når han fremdeles ikke elsker meg, så kan det jo godt hende han aldri kommer til å gjøre det. Han sier at "selvfølgelig kommer han til å si det også". Men jeg skjønner ikke hvordan han kan vite at han kommer til å få en følelse!? Jeg føler meg ofte elsket, og er ikke i tvil om at han er veldig glad i meg, men jeg tenker oftere og oftere på hvor trist det er å elske en som ikke elsker deg tilbake... Hvordan kan han si at han ikke elsker meg, fordi han trenger mye lengre tid for å si noe sånt (han sier også at han ikke vet hvor lenge, for han har aldri elsket noen før), men at han VET at han kommer til å elske meg? Herregud, vi høres ut som fjortiser... Vi er begge rundt 30 år.. Anonymous poster hash: f960f...c86 Noen flyr rundt og forlover seg i ett sett - andre ser på det som noe svært høytidelig og ikke noe de gjør spontant. Folk er forskjellige - så også med å uttrykke følelser for andre mennesker de er glade i. Du sier dere har vært sammen i 1 år. I den store sammenhengen er dette bare begynnelsen. De fleste mennesker har iløpet av livet hatt flere forhold som har vart lengre enn dette før de fant den de slo seg ned med. Og det er gjerne etter en stund hvor man har opplevd BÅDE gleder og motgang at man virkelig ser seg selv og partneren - eller iallefall føles det slik for mange. Det er også en stor forskjell på det å ikke si at man elsker noen - og det å si at man ikke elsker noen. Hvis dette er en tanke han har følt han ikke har hatt handler det mye om at en ikke evner å kjenne det igjen. Ville du visst hvilken farge som var gul hvis du aldri hadde sett den før? Alt for mange sier slike ord for så å senere innrømme mange år etterpå at de nok egentlig ikke følte så sterke følelser men at det var riktig der og da - og man trodde det der og da. Mens andre kan si med hånda på hjertet at de gangene de sa "jeg elsker deg" til noen, så var det ekte både da og i ettertid. Jeg tror ikke du trenger å tenke negativt på det - det enkleste for ham hadde jo bare vært å si det. Men han respekterer deg så sterkt og vil være helt helt sikker på at han er ærlig med deg. Det er også verdt mye spør du meg. 4
AnonymBruker Skrevet 28. august 2014 #9 Skrevet 28. august 2014 Ikke godt å vite hva som rører seg i andres hode. Har han bare en sperre for å si ordene "jeg elsker deg" men oppfører seg som om han elsker deg, ja så hadde jeg ikke tatt det så tungt. Jeg sa ikke at jeg elsket kjæresten min før vi hadde vært sammen i to år (jeg 32, han 34), vet ikke hvorfor vi brukte så lang tid, jeg følte nok at jeg elsket ham noe før den tid, men jeg hadde en slags sperre på å uttale de ordene. Å elske er ganske voldsomt for min del, da mener jeg virkelig at jeg vil gå gjennom ild og vann for personen.... Og sånt tar faktisk tid. Vi er to personer som bruker lang tid på det meste, han sa "glad i deg" først, men det var langt ute i forholdet. Han var en gammel player som ikke hadde vært i noen seriøse forhold før, og jeg hadde slengt rundt meg med "glad i deg" til folk som strengt tatt ikke betydde all verden. Når vi først kommer dithen at vi sier "elsker deg" - gjør vi det hver eneste dag og det betyr litt mer enn det hadde gjort om han sa det etter to mnd. Anonymous poster hash: db4e7...657
AnonymBruker Skrevet 28. august 2014 #10 Skrevet 28. august 2014 Man må ikke si med ord at man elsker hverandre. Handling er mye viktigere. Det er ikke alle som syns det er naturlig å si sånne litt "pompøse" ord. Hvis han elsker deg så er jeg sikker på at han viser det på mange forskjellige måter når dere er sammen og hvis det er sånn at du må høre de ordene for å tro at han elsker deg, så syns jeg egentlig litt synd på deg. Anonymous poster hash: ff2cd...fde 1
Gjest krokodillen Skrevet 28. august 2014 #11 Skrevet 28. august 2014 elske noen etter to måneder? jeg har inntrykk av at sånne som sier slikt etter så kort tid egentlig ikke greier å skille mellom ekstrem forelskelse og det å elske noen
AnonymBruker Skrevet 28. august 2014 #12 Skrevet 28. august 2014 Samboeren min brukte lang tid på å si det. Jeg hadde sagt det flere ganger uten at han sa det tilbake. En dag tok jeg det opp med han og spurte hvorfor han ikke sa at han elsket meg. Han sa at han elsket meg og at han visste egentlig ikke hvorfor han ikke sa det, han hadde bare aldri sagt det til noen før. Jeg fortalte hvor viktig det var for meg at vi sa det til hverandre og etter det har han sagt det hver dag Anonymous poster hash: eba57...080
Gjest Blubbs Skrevet 28. august 2014 #13 Skrevet 28. august 2014 I mitt tilfelle kan jeg snu situasjonen litt rundt, og håper du finner litt trøst i det. Da vi hadde vært sammen i ca. 3 måneder, og "holdt på" i 5 da han sa han elsket meg. Jeg ble litt paff, og visste ikke helt hvordan jeg skulle respondere. I forholdet før var jeg blitt holdt for narr, lurt og brent, så jeg holdt meg nokså reservert, og hadde ikke tillatt megselv å falle helt for han. Jeg brukte over ett år før jeg turte å si det til han. Ikke bare fordi det skremte meg, å falle for noen igjen. Men fordi han hadde sagt det tidligere, og vi tok det opp flere ganger siden, så det ble nokså stort. Jeg visste han ventet på det, og forventningene gjorde at jeg synes det ble kleint. Jeg visste jeg elsket han flere måneder før jeg klarte å uttrykke det til han med ord. Samtidig vet jeg at han visste at han betydde mye for meg - hvis ikke ville han ha gått. Det handler ikke så mye om hva man sier , men hva man gjør. Jeg er også av det kvinnelige kjønn, så vet godt at vi har behov for bekreftelse i form av ord. Men stopp opp, å se litt på hans handlinger og hva de sier. Ofte kan folk rundt deg se det tydeligere. Kanskje du hører kommentarer i form av "han må virkelig være glad i deg / elske deg", "Han er virkelig forelsket" osv. 1
Gjest krokodillen Skrevet 28. august 2014 #14 Skrevet 28. august 2014 Ikke godt å vite hva som rører seg i andres hode. Har han bare en sperre for å si ordene "jeg elsker deg" men oppfører seg som om han elsker deg, ja så hadde jeg ikke tatt det så tungt. Jeg sa ikke at jeg elsket kjæresten min før vi hadde vært sammen i to år (jeg 32, han 34), vet ikke hvorfor vi brukte så lang tid, jeg følte nok at jeg elsket ham noe før den tid, men jeg hadde en slags sperre på å uttale de ordene. Å elske er ganske voldsomt for min del, da mener jeg virkelig at jeg vil gå gjennom ild og vann for personen.... Og sånt tar faktisk tid. Vi er to personer som bruker lang tid på det meste, han sa "glad i deg" først, men det var langt ute i forholdet. Han var en gammel player som ikke hadde vært i noen seriøse forhold før, og jeg hadde slengt rundt meg med "glad i deg" til folk som strengt tatt ikke betydde all verden. Når vi først kommer dithen at vi sier "elsker deg" - gjør vi det hver eneste dag og det betyr litt mer enn det hadde gjort om han sa det etter to mnd. Anonymous poster hash: db4e7...657 helt enig. man vet vel strengt tatt ikke om man elsker en person før den verste forelskelsen har lagt seg og man har sett de verste sidene av hverandre. men mener at dette kommer med alderen. da jeg var 14 "elska " jeg jo til og med de jeg var avstandsforelska i. egentlig har jeg vel aldri elska noen tror jeg. utenom min far. selv ikke min exsamboer
Gjest Nosoul Skrevet 28. august 2014 #15 Skrevet 28. august 2014 Min første kjæreste kom med "jeg elsker deg" etter bare noen måneder.. Jeg ble ikke bare litt paff.. Men etter noen dager svarte jeg tilbake.. Vi var begge veldig unge, 15 og 18 år. Min siste kjæreste, som nå er min x, sa det aldri. Selv ikke etter 3 år. Men egentlig er jeg ganske glad for det. For når jeg tenker meg om, kunne jeg nok ikke gjengjeldt de følelsene. Har i allefall funnet ut at de tre ordene er ganske.. Store, meningsfulle for meg. Den neste som får høre det fra min munn, skal jeg være sikker på at jeg elsker. Det er ikke noe man bare sier....
AnonymBruker Skrevet 28. august 2014 #16 Skrevet 28. august 2014 Vi sa det til hverandre etter 2,5 år. Nå er vi gift Å si at man elsker noen sitter veldig dypt inne for noen, det er jo den ultimate kjærlighets bekreftelsen. Å si "Jeg elsker deg" til noen man ikke kjenner igjennom godt og vondt ETTER at den første forelskelsesrusen har lagt seg er for meg bare feil. Anonymous poster hash: bb3ba...f4b
AnonymBruker Skrevet 28. august 2014 #17 Skrevet 28. august 2014 Man må ikke si med ord at man elsker hverandre. Handling er mye viktigere. Det er ikke alle som syns det er naturlig å si sånne litt "pompøse" ord. Hvis han elsker deg så er jeg sikker på at han viser det på mange forskjellige måter når dere er sammen og hvis det er sånn at du må høre de ordene for å tro at han elsker deg, så syns jeg egentlig litt synd på deg.Anonymous poster hash: ff2cd...fde Dette er jeg klar over, og jeg sier jo også at jeg ofte FØLER at han elsker meg. Det har jeg også sagt til han, at egentlig vet jeg at ordene ikke burde bety så mye, når jeg egentlig føler meg elsket. Vi har begge vært i lengre forhold tidligere, mitt noen år lengre enn hans. Jeg ble veldig overrasket over å høre at han aldri har elsket noen før, fordi jeg ikke forstår hvorfor man er sammen med noen så lenge dersom en ikke elsker dem. Det har også fått meg til å reflektere over om vi legger forkskjellig innhold i begrepet "elske". Som du sier bety det at en er villig til å gå gjennom ild og vann for den andre, og det tror jeg jeg ville. Men vet man egentlig det før man virkelig står i en situasjon der en må velge mellom sitt eget liv og den andres? For meg betyr å elske noen at man vet at man vil leve livet sitt med dem, at man ikke kan se for seg fremtiden uten at en også ser for seg den andre parten der. Når jeg ser for meg livet mitt i år fremover seg jeg for meg meg og han og barn og hus osv... Så MÅ jeg høre de ordene for å tro at han elsker meg? Nei, kanskje ikke... Handlinger kan vise at han elsker meg, men vil jeg være sammen med en mann som ikke klarer å si at han elsker meg? det tror jeg ikke... Anonymous poster hash: d3847...997
AnonymBruker Skrevet 28. august 2014 #18 Skrevet 28. august 2014 Huff, min nåværende samboer sa det veldig tidelig i forholdet Han: "Jeg elsker deg" Jeg: "Uhm, glad i deg også" Jeg ble veldig paff, og litt satt ut. Sa det samme tilbake ca et halvt år etter han sa det første gang. Anonymous poster hash: f4e6c...9cf
yabbadoo Skrevet 28. august 2014 #19 Skrevet 28. august 2014 Vi sa det til hverandre etter 2,5 år. Nå er vi gift Å si at man elsker noen sitter veldig dypt inne for noen, det er jo den ultimate kjærlighets bekreftelsen. Å si "Jeg elsker deg" til noen man ikke kjenner igjennom godt og vondt ETTER at den første forelskelsesrusen har lagt seg er for meg bare feil. Anonymous poster hash: bb3ba...f4b Jeg skjønner det der med at man kanskje ikke egentlig kan elske noen før man kjenner de på godt og vondt. Men da kan man jo i grunnen aldri være sikker på om man elsker noen, for mennesker forandrer seg jo gjennom hele livet... Jeg tror ikke man noen gang kan kjenne noen 100%. 2
Gjest C'est la vie:) Skrevet 28. august 2014 #20 Skrevet 28. august 2014 elske noen etter to måneder? jeg har inntrykk av at sånne som sier slikt etter så kort tid egentlig ikke greier å skille mellom ekstrem forelskelse og det å elske noen Vel, jeg kan avkrefte den.. Jeg og min mann sa dette til hverandre etter bare to uker. Vi hadde vært en del sammen i de to ukene, og det føltes 100 % naturlig fra begges side. Vi har nå vært sammen i to år, og planlegger bryllup til sommeren Alle er forskjellige...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå