AnonymBruker Skrevet 28. august 2014 #1 Skrevet 28. august 2014 Hei! Er det noen som har fått ung ufør som vet hvordan regnestykket for ung ufør ser ut? Jeg har jobbet fra jeg var 18-25. Grunnen til uførhet kom da jeg var 21, er 34 idag. Jeg har da rett til ung ufør med tilleggsytelse (eller hva det heter). Men hvordan regnes dette ut? Noen som vet? Synes det er lite informativt det som står på nav sine sider. Vis meg gjerne et regnestykke Anonymous poster hash: d5125...b14 Anonymous poster hash: d5125...b14
AnonymBruker Skrevet 28. august 2014 #2 Skrevet 28. august 2014 Det er ikke noe regnestykke egentlig. Spør hvor mye du har tjent når du jobbet. Du må ha tjent endel for og ikke få minstesatsen. Når du har jobbet fra 18-25 Så vil du mest sannsynlig ikke få ung ufør siden du har jobbet i ung alder. Jeg antar at du har gått på aap. Du kan heller si vårs hva du har fått i aap for det vil være det du får i uføre om du ikke har minstesats. Anonymous poster hash: ba8de...e83 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2014 #3 Skrevet 28. august 2014 Om du får ung ufør eller ikke er det diagnosen din og nårt di sykdommen regens som startet som avgjør. Bergening av trygd når man har vært i jobb er så komplisert at det er maskiner som gjør jobben.Anonymous poster hash: 04c00...b58
AnonymBruker Skrevet 28. august 2014 #4 Skrevet 28. august 2014 Bergening av trygd når man har vært i jobb er så komplisert at det er maskiner som gjør jobben.Anonymous poster hash: 04c00...b58 Håper virkelig du tuller.Anonymous poster hash: 9b640...a4e
AnonymBruker Skrevet 28. august 2014 #5 Skrevet 28. august 2014 Håper virkelig du tuller.Anonymous poster hash: 9b640...a4e Nei, hvorfor skulle jeg tulle, med et alvorlig tema?Anonymous poster hash: 04c00...b58 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2014 #6 Skrevet 28. august 2014 Jeg vet ikke regnestykket, men prøv å overse drittinnleggene fra KG`s bunnslam i innlegg som dette. Her inne jobber nemlig alle 220%. Anonymous poster hash: d6032...dec 3
Gjest Malanthor Skrevet 28. august 2014 #7 Skrevet 28. august 2014 Hei! Er det noen som har fått ung ufør som vet hvordan regnestykket for ung ufør ser ut? Jeg har jobbet fra jeg var 18-25. Grunnen til uførhet kom da jeg var 21, er 34 idag. Jeg har da rett til ung ufør med tilleggsytelse (eller hva det heter). Men hvordan regnes dette ut? Noen som vet? Synes det er lite informativt det som står på nav sine sider. Vis meg gjerne et regnestykke Anonymous poster hash: d5125...b14 Anonymous poster hash: d5125...b14 Hovedregelen er at uføretrygd skal beregnes som 66 % av den inntekten en hadde i de tre beste av de fem siste årene - før uføretidspunktet. Ung ufør stiller jeg meg en smule tvilende til at du kvalifiserer for. Du må ha blitt minst 50% ufør før fyllte 26 år. Og du jobbet full stilling fra du var 18-25? Ung ufør er foresten en garantert minsteytelse. Så regnestykket vil jo avhenge av andre faktorer.
Miss Lucky Skrevet 28. august 2014 #8 Skrevet 28. august 2014 Her ligger det et regneark man selv kan fylle inn og se hva man sannsynligvis vil få. http://www.meforum.info/viewtopic.php?f=4&t=14050 3
AnonymBruker Skrevet 28. august 2014 #9 Skrevet 28. august 2014 Nei, hvorfor skulle jeg tulle, med et alvorlig tema?Anonymous poster hash: 04c00...b58 Det er virkelig ikke så innviklet at bare maskiner kan regne det ut. Anonymous poster hash: 9b640...a4e
AnonymBruker Skrevet 28. august 2014 #10 Skrevet 28. august 2014 Hovedregelen er at uføretrygd skal beregnes som 66 % av den inntekten en hadde i de tre beste av de fem siste årene - før uføretidspunktet. Ung ufør stiller jeg meg en smule tvilende til at du kvalifiserer for. Du må ha blitt minst 50% ufør før fyllte 26 år. Og du jobbet full stilling fra du var 18-25? Ung ufør er foresten en garantert minsteytelse. Så regnestykket vil jo avhenge av andre faktorer. Som sagt.. Visst personen forteller hva han har hatt på aap så vil det mest sannsynlig være det han får i uføre. Om han har fått minstesats på aap tiden sin så vil ha minstesats på uføre sin. Men som du sier så tviler jeg på at du er kvalifisert til ung ufør når du nå sier du er 34år og du jobber fra 18-25år. Det er tilogmed mange som blir uføre lenge før 25år, men får fortsatt ikke ung ufør. Anonymous poster hash: ba8de...e83
Gjest Blomst83 Skrevet 28. august 2014 #11 Skrevet 28. august 2014 Hei! Er det noen som har fått ung ufør som vet hvordan regnestykket for ung ufør ser ut? Jeg har jobbet fra jeg var 18-25. Grunnen til uførhet kom da jeg var 21, er 34 idag. Jeg har da rett til ung ufør med tilleggsytelse (eller hva det heter). Men hvordan regnes dette ut? Noen som vet? Synes det er lite informativt det som står på nav sine sider. Vis meg gjerne et regnestykke Anonymous poster hash: d5125...b14 Anonymous poster hash: d5125...b14 Det er ingen ting som heter det.Ung ufør er en tileggsytelse som man kan få på både AAP og varig ufør,men spørsmålet er om du får det da du faktisk har vært i jobb i så mange år.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2014 #12 Skrevet 28. august 2014 Om du mener du har krav på ung uflr, så skaff deg en advokat. De vil helt sikkert argumentere med at du har vært i jobb (og det er jo litt paradoksalt). Man skulle tro at man skulle få lov å prøve seg i jobb, men slik er det ikke. Mn må være naver for å få ung ufør.Anonymous poster hash: cdb27...475
Gjest Blomst83 Skrevet 28. august 2014 #13 Skrevet 28. august 2014 Om du mener du har krav på ung uflr, så skaff deg en advokat. De vil helt sikkert argumentere med at du har vært i jobb (og det er jo litt paradoksalt). Man skulle tro at man skulle få lov å prøve seg i jobb, men slik er det ikke. Mn må være naver for å få ung ufør.Anonymous poster hash: cdb27...475 For det første så er det forskjell på å prøve seg i jobb,og det å være i fast jobb over flere år,og for det andre sett deg inn i hva ordet naver betyr før du slenger ut av deg meningsløse påstander.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2014 #14 Skrevet 28. august 2014 For det første så er det forskjell på å prøve seg i jobb,og det å være i fast jobb over flere år,og for det andre sett deg inn i hva ordet naver betyr før du slenger ut av deg meningsløse påstander. Provosert?Anonymous poster hash: cdb27...475
Gjest Blomst83 Skrevet 29. august 2014 #15 Skrevet 29. august 2014 Provosert?Anonymous poster hash: cdb27...475 Nei. Vil vel heller kalle det oppgitthet over folks uvitenhet
AnonymBruker Skrevet 29. august 2014 #16 Skrevet 29. august 2014 Nei. Vil vel heller kalle det oppgitthet over folks uvitenhet Du vet ikke noe om hva jeg vet og ikke vet. Du er ikke en guru her på alt som gjelder ufør og ung ufør. Jeg deler av min kunnskap og erfaring, du kan dele av din. Men slutt med de nedlatende kommentarene dine som jeg har sett i flere treåder her inne. Andre kan ha en helt annen opplevelse av navsystemet enn deg.Anonymous poster hash: cdb27...475
Gjest Blomst83 Skrevet 29. august 2014 #17 Skrevet 29. august 2014 Du vet ikke noe om hva jeg vet og ikke vet. Du er ikke en guru her på alt som gjelder ufør og ung ufør. Jeg deler av min kunnskap og erfaring, du kan dele av din. Men slutt med de nedlatende kommentarene dine som jeg har sett i flere treåder her inne. Andre kan ha en helt annen opplevelse av navsystemet enn deg.Anonymous poster hash: cdb27...475
Adhara Skrevet 29. august 2014 #18 Skrevet 29. august 2014 Tråden er ryddet for hets + svar. Irrlys, mod. 1
Shelby83 Skrevet 12. januar 2015 #19 Skrevet 12. januar 2015 Hei! Er det noen som har fått ung ufør som vet hvordan regnestykket for ung ufør ser ut? Jeg har jobbet fra jeg var 18-25. Grunnen til uførhet kom da jeg var 21, er 34 idag. Jeg har da rett til ung ufør med tilleggsytelse (eller hva det heter). Men hvordan regnes dette ut? Noen som vet? Synes det er lite informativt det som står på nav sine sider. Vis meg gjerne et regnestykke Anonymous poster hash: d5125...b14 Anonymous poster hash: d5125...b14
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #20 Skrevet 12. januar 2015 Her ligger det et regneark man selv kan fylle inn og se hva man sannsynligvis vil få.http://www.meforum.info/viewtopic.php?f=4&t=14050 Finner ikke ut av det Anonymous poster hash: a617a...de8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå