Gå til innhold

Nye briller, klemmer rundt hodet..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri brukt briller før, fikk nye for første gang i mitt liv i går. Optikeren justerte dem slik at de skulle sitte perfekt på plass, noe de også gjør. De faller ikke av når jeg bøyer meg fremover, men problemet er at de presser veldig bak ørene og forbi ørene. Er dette vanlige "startsproblemer"? Vil jeg venne meg til det? Jeg er redd for å be optikeren slakke litt på dem, for da faller de vel bare av hele tiden...

Noen med erfaring?

Anonymous poster hash: 92280...21f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja dette er helt vanlig. Bare gå til optikeren igjen og fortell hvor det presser på. La optikeren justere brillene dine bak ørene, forklar hvor det er stramt. Er det vanskelig så kan du evt la optikeren få kjenne på brillene når du har dem på deg. Du må ikke føle at du er vanskelig for det er helt vanlig at det kan ta litt tid og noen ganger å justere nye briller, så det er bare å gå innom optikeren så fikser de det. Må du innom enda flere ganger så tåler de det helt fint.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du syns ikke jeg skal vente i noen dager til jeg venner meg til det?

Anonymous poster hash: 92280...21f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig at det er litt rart å ha på seg briller i starten, og at det kan føles litt ubehagelig både på nesen og oppå ørene der brillestengene ligger, men de skal ikke klemme seg så mye inntil hodet at det blir ubehagelig, så som Millimani sier, gå tilbake til optikeren og be om å få justert stengene litt utover slik at de ikke klemmer ubehagelig mot hodet lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil sannsynligvis oppstå noen justerings-behov senere også, det er ikke flaut å gå tilbake til optikeren og få det ordna. De kan stramme, justere og tilpasse, bytte neseputer og rense glass. Slik får du mest ut av brillene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da mine briller var nye strammet de også bak ørene, følte det ble litt groper i grunn. Jeg prøvde å slakke endene litt selv, og det gikk seg faktisk til etterhvert.

Anonymous poster hash: 5c32f...301
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan prøve å slakke selv, men det anbefales å la optikerne/butikk-medarbeiderne der å gjøre det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...