Gå til innhold

Hickman-kateter og dusjing.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eg har innlagt hickman-kateter og lurer på dette med dusjing. Eg lurer på om nokon har nokre gode ideer til kva eg kan dekkje over plasten med og ein god tape som ikkje løsner når den vert våt.

Takk på førehand.

Anonymous poster hash: 54eb0...c56
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Då hadde eg ikkje spurt. For det har ikkje vore eit tema før no - eg har hatt ein hudlidelse som har hindra meg i å dusje før, men siden det ser ut til å betre seg, så sjår eg fram til å endelig få tatt ein dusj heime.

TS

Anonymous poster hash: 54eb0...c56
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som helsepersonell så kjenner jeg at jeg blir flau og skremt at du ikke har fått informasjon om dette når de la det inn. Hjelpes!

God informasjon er kjempeviktig. Men les det jeg la ut, det er normal informasjon til pasienter som skal få lagt inn et Hickmankateter.

Anonymous poster hash: 83ba2...d29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt me de som ha satt inn kateteret.

Ellers tror jeg Erica har dette. Hun har dagboken ericas lille verden, tror du kan sende henne rn pers.meld.

Anonymous poster hash: 80598...c6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg hadde Hickman-kateter dekket jeg til inngangen, der kateteret gikk inn på brystkassen med gjennomsiktig plasterfilm (f.eks. Tegaderm). Gikk med dette hele tiden. Når jeg dusjet tredde jeg en engangshanske utenpå endene av kateterslangene og tapet rundt. (Når jeg hadde propper og ikke klaver på hadde jeg dem "utildekket").

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Erica

Ta kontakt me de som ha satt inn kateteret.

Ellers tror jeg Erica har dette. Hun har dagboken ericas lille verden, tror du kan sende henne rn pers.meld.

Anonymous poster hash: 80598...c6f

Jeg har subrapubiskateter som går gjennom bukveggen. Hickmankateter vet jeg ikke hva er, om det ikke er et annet begrep for subrapubiskateter... :)

For øvrig - jeg dekker ikke til kateteret når jeg dusjer, men benytter anledningen til å vaske rundt innstiksstedet. Mange går med plaster over, men det er ikke nødvendig.

Endret av Erica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...