Gå til innhold

Sykemeldt, og barn i barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt sykemeldt for utbrenthet, og er sliten.

Min datter er snart to år, og blir levert i barnehagen som vanlig. Jeg tenker at min jobb er å bli frisk og finne energien min igjen, men jeg har fått kommentarer på at jeg nå er "heldig" som har mer tid til henne i hverdagen... Men jeg har jo nok med meg selv, forsøke å holde meg oppegående, og å finne fotfeste igjen. Det er best for min datter med like dager og at vi ikke kommenterer overfor henne at jeg er sykemeldt. Eller tenker jeg helt feil fordi jeg er syk??

Anonymous poster hash: adcd7...ce1

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om datteren din trives i barnehagen ser jeg ingen grunn til at du skal endre på noe som helst.

Anonymous poster hash: 329fd...ce0
  • Liker 7
Skrevet

Jeg er sykmeldt for svangerskapskvalme samtidig som mitt barn går i barnehage. Har aldri tenkt på det som galt.

Jeg tenker vel at dersom du var i stand til å være mye mer med barnet ditt i denne perioden, så hadde du vel ikke vært utbrent?

Tror dette handler litt om folks holdning til sykmeldinger. Mange tror visst at vi driver og koser oss.

Anonymous poster hash: 1841a...68f

• Liker 2
Skrevet

Jeg er helt enig i at din jobb nå er å bli frisk! Du skal ikke tenke at du må ha datteren din hjemme, eller gi korte dager hele tiden fordi du "bare er hjemme". Du er hjemme fordi du ikke er i stand til å jobbe!

Når du blir bedre kan du selvfølgelig ta saken opp til vurdering igjen, men nå bør du heller tenke at det er det beste for både deg og henne at du blir frisk i ditt tempo.

Anonymous poster hash: 5cd58...8e1

• Liker 1
Skrevet

Tenk på det sånn at det er best for barnet med rutiner og forutsigbarhet, og at det er mye bedre for henne på lang sikt at du kan slappe av og bli bra. Spar det lille overskuddet du har slik at den tiden dere tilbringer sammen blir positiv for dere begge.

Anonymous poster hash: 16dba...c12
  • Liker 2
Skrevet

Eller tenker jeg helt feil fordi jeg er syk??

Anonymous poster hash: adcd7...ce1

Jeg syns det høres ut som du tenker helt riktig! God bedring og ta vare på deg selv. Kommentarer folk kommer med kan ofte være ganske tankeløse

Skrevet

Hvordan tenker folk at du skal bli frisk fra utbrenthet, ved å ta på deg mer jobb? :klo:

Ditt barn trenger en mamma i full form, og det er ganske så vanskelig å hvile ut med småbarn i hus... Det er absolutt ikke noe i veien med din tankegang. De som kommenterer dette, derimot....

Skrevet

Selvfølgelig skal du sende henne ibarnehagen. Det er jo en grunn til at du er sykemeldt.

Var sykemeldt da jeg var gravid, og hadde mer enn nok med meg selv. Var et par som kommenterte at eldste var i barnehagen, men de gjorde de aldri igjen når jeg ga beskjed om at det var en grunn til at jeg var sykemeldt.

Skrevet

Jobben din er å bli frisk, noe du ikke kommer til å bli raskere ved å ha en to-åring som skal stimuleres og passes på hele dagen, snarere tvert i mot. Dersom du orker det, så kan du jo evt levere senere og/eller hente tidligere enn vanlig, men bare dersom formen din tillater det.

Å være utbrent er en like usynlig sykdom som sykdommene mange av oss kronikere lever med. Og skjult sykdom blir misforstått og nedvurdert av omverdenen fordi de kun ser oss når vi er som friskest.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jobben din er å bli frisk nå :) Det betyr ikke at du synes datteren din er "slitsom". Om du henter henne tidligere en dag, eller har henne hjemme, så gjør det fordi du har lyst eller det passer best slik. Ikke fordi du har dårlig samvittighet!

God bedring!! :klemmer:

Endret av Jade
  • Liker 2
Skrevet

Det spiller jo ingen rolle for datteren din om du er på jobb eller hjemme :)

hun forstår ikke konseptet "sykmeldt", og har ingen tanker om hvor foreldrene er antagelig.

De fleste foreldre er på "jobb" uten at de små barna har den minste ide om hva "jobb" er ;)

Andre skal du ignorere :)

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...