Gå til innhold

Bryllupsreise til Italia

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har lyst til å tilbringe enten 1 eller 2 uker i Italia på bryllupsreise i september.

Er det noen av dere som har tips og råd til hvor man burde dra? Har vært i Venezia - litt oppskrytt. Ser for meg at Roma kan "gjøres" på to dager. Toscana frister..

Det må bli en blanding av opplevelser, flott natur, badeferie m. m. :P

På forhånd takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh, men Roma er en flott og romantisk by! Og det er masse å se på der! Du kan knapt nok gå i en gate uten at det er noe å kikke på!

Man kan jo ta seg dagsturer utenfor byen og se slott o. l. skulle man føle behov for det.

Skrevet

Jeg kan anbefale Toscana på det aller varmeste!! Var der på ferie for to år siden og det var bare HELT fantastisk!! :-) Nydelige omgivelser, god mat og vin - perfekt ramme for romantikk... :hjerter2:

Dere kunne f.eks tatt noen dager i vindistriktet i Toscana og så noen dager på den italienske rivieraen. Vil dere ha litt storby i tillegg, kan jeg anbefale Firenze - også en helt fantastisk flott by. Det sies at folk har blitt sinnsyk av skjønnheten i kirkene der...

Skrevet

Kan absolutt anbefale Roma. Det er en slik by som bare tar pusten fra en. Hva med en picknick i kjerlighetens hage?!

Sisilia er også vakkert, på sørkysten. Ta toget fra Roma til sisilia, og lei en bil og kjør rundt på kysten. Nydelig.....

Skrevet

Har hørt fra flere at man trenger god tid i Roma. Så mye å se, at man må bruke noen dager på å fordøye alt sammen. Å stresse seg gjennom Roma er en dårlig idè.

Da høres Toscana bedre ut syntes jeg.....

Vi har veldig lyst å reise til Roma vi også, og planlegger da 4 hele dager der.

Gjest Poirot
Skrevet

Vi var 5 dager i Roma, og gjorde noe dagen lang. Og enda er det MASSE vi ikke fikk sett. 2 dager er alt for lite etter min mening.

Skrevet

Jeg studerte i Italia for et par år siden, og det tar tid å oppleve Roma ja. Jeg syns Collosseum er stilig, og Forum Romanum, og Peterskirken. Og det sixtinske kapell etc. Selvom det er lang kø på de to sistnevnte så er det verdt det. Legg merke til nonnene som sniker villt i køen utenfor Peterskirken...

Ellers kommer det jo an på hva slags ferie dere ønsker dere, blir stor forskjell på feks Milano-ferie og Sicilia-ferie... Firenze er flott. Verona er hjembyen til Romeo og Julie. Har ikke vært der, men det passer kanskje å stikke innom når man er på bryllupsreise? Ellers er det noe eget å suse bortover en italiensk landevei på scooter, forbi digre solsikker og oliventrær...sukk...

Skrevet

Jeg har nettopp kommet hjem fra ei langhelg i Firenze og Pisa, og kan anbefale en tur dit. Firenze var en fin by, men personlig synes jeg det var litt for mye folk der....det krydde av turister, og bedre blir det nok ikke utover sommeren! Den ene dagen vi var der dro vi imidlertid opp til Fiesole, en liten landsby like utenfor Firenze (ca. 25 min. med buss), og der var det nyyyydelig! Mye mindre folk, og man kunne rusle rundt i fred og ro og nyte utsikten til olivenlundene på den ene siden og Firenze på den andre siden. Mener det var noen hoteller der også, og det gikk busser til Firenze hele tiden. Dersom dere skal reise til Toscana på egenhånd (dvs. ikke pakketur), vil jeg anbefale å sjekke prisene til Norwegian. Vi flydde til Pisa og tok toget derfra til Firenze (tar ca. 1 t.), og det var mye billigere enn å fly til Firenze med SAS. Ellers er jeg enig med de andre her: Roma har veldig mye å by på, så to dager der er for lite! Dersom man vil ut av byen, er det ikke langt til kysten, og det er også mulig med en dagstur ned til Pompei.

Skrevet

Italia er jo glimrende for bryllupsreise. Jeg vil anbefale Verona og Siena, men dette er ikke byer man bør være for mange dager. To dager i hver by, kanskje?

Det er lekende lett å ta tog i Italia. Da vi var der kjøpte vi en billett som varte et visst antall kilometer. Så var det bare å reise og reise. Toscana + Roma høres fantastisk ut.

Er forresten enig i at Firenze ble litt stress, vi likte oss ikke så godt der. Men jeg vet at mange er uenige med meg når det gjelder akkurat det!

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har faktisk ikke vært i Italia selv, men jeg har hørt mye bra om Sorrento, så det er mitt tips.

Skrevet

Tusen takk alle sammen :P

Nå fikk jeg masse gode ideer her. Bør nok sette av noen dager i Roma ja. Litt riviera og litt Toscana...med noen impulsive turer hit og dit..mmm..

Gleder meg! :)

• 13 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg drømmer om Cinque Terre... Ser helt fantastisk ut der. Capri hadde heller ikke vært feil, men blir for dyrt for meg dessverre. Dersom dere vil drømme litt kan dere jo sjekke ut denne siden: http://reisetoppen.com/bryllupsreise-italia/

Anonymkode: 32f28...0fc

AnonymBruker
Skrevet

Du drar opp en 14 år gammel tråd for å drive litt reklame for egen nettside?

Anonymkode: 7ab27...5f2

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...