AnonymBruker Skrevet 27. august 2014 #1 Skrevet 27. august 2014 Jeg har en kjøper som signerte kjøpskontrakten for to måneder siden , på min motorsykkel som jeg skal selge. Nå skal han ikke ha den. Tok jo den vekk fra finn.no for to måneder siden, Hva er mine rrettigheter ? Anonymous poster hash: 7e4be...fab
AnonymBruker Skrevet 27. august 2014 #2 Skrevet 27. august 2014 Dere har jo kontrakt, men det spørs hva som er enklest her. Kjøre sak for å få ham til å betale, eller legge ut sykkelen på nytt?Anonymous poster hash: 3d5ac...edb
AnonymBruker Skrevet 27. august 2014 #3 Skrevet 27. august 2014 Legg den ut på nytt. Anonymous poster hash: 89942...7c4
Gjest Blondie65 Skrevet 27. august 2014 #4 Skrevet 27. august 2014 Du har en signert kjøpskontrakt og med mindre objektet har mangler ihht kjøpsloven er kontrakten rettslig bindende.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2014 #5 Skrevet 27. august 2014 det er ingen mangler med sykkelen. men lurer på om jeg kan kreve han for låne som jeg har betalt ( etter han skrev under ?) ? eller % av salgsummen. JEg er ganske irritert over dette.og har som sagt ventet på å hørt fra han, men .... jeg har ikke krav på gratis rettshjelp, er det noen som kan referere til noen paragrafer ?? irritert ;/ Anonymous poster hash: 7e4be...fab
AnonymBruker Skrevet 27. august 2014 #6 Skrevet 27. august 2014 Dunkannklage han inn for forliksrådet. Men dette tar tid, motorkjøretøy taper seg i verdi og du har løpende kostnader høres det ut for? Selv om dubhar kontrakt så har du latt det gå 2 mnd. Det kan kalles passivitet om du ikke skriftlig har purret minst en gang for uken. Passivitet brukes mot deg i en tvist. Du har sikkert forsikring på sykkelen? Undersøk om du har rettshjelp på motorsykkelforsikringen eller på innboforsikringen din.da betaler du en egenandel og 20 % av advokat kostnader på beløpet etter egenandelen. Det er privatrettslige regler som gjelder her. Finner denne kjøperen den minste feil på sykkelen om du får tvunget igjennom et salg, kan du regne med at han vil krangle til dovre faller. Finn deg en annen finn.no kjøper!Anonymous poster hash: a538b...ad5
Neket Skrevet 27. august 2014 #7 Skrevet 27. august 2014 Du skulle tatt håndpenger, 10% av salgssummen er normalt dersom den skal trekkes fra markedet og holdes av. Litt sent for det nå. Legg den ut på nytt ihvertfall. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå