Gå til innhold

Tips til langt hår :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg vil gi et lite tips til hvordan man kan få lenger hår. Jeg endret kostholdet mitt for ca tre måneder siden, og på den tiden klippet jeg håret mitt. Etter jeg kuttet ut godteri, brus osv, så merker jeg nå hvor langt håret mitt har blitt! Jeg klippet det til rett under skuldrene, og nå henger det halvveis nede på ryggen min. Kan merke håret går over bh-stroppene bak, som er ganske langt nede. Jeg spiser mye fisk, egg, nøtter, melkeprodukter, avokado, grønnsaker osv.

Ellers har jeg hørt at Head'n'shoulder inneholder et visst stoff (husker ikke nøyaktig hva det heter) som faktisk fremmer hårvekst. Jeg har brukt den sjampoen i mange år nå.

Men først og fremst, så er det kostholdet som gjorde det for meg. Noen andre som har noen hårtips? :)

Anonymous poster hash: ed969...4aa
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vær snill med håret ditt, så prøv å vask det sjeldent, unngå føning, rettetang, krølling, masse diverse stylingprodukter, hårstrikk med metall, stramme oppsatser og andre ting som kan slite håret. Bruk balsam, men minimalt i hodebunnen.

Det sliter mindre på håret hvis du fletter det om natten.

Når du skal børste håret må du starte med å børste ut flokene i den nederste delen av håret, så litt lenger opp, så enda lenger opp, og så videre til du kommer til toppen.

Når håret nærmer seg rumpelengde må du ikke se opp mens du setter deg i myke stoler, det er veldig vondt å sette seg på håret!

• Liker 1
Skrevet

Ta B-vitaminer :) Det vil være med på å styrke håret slik at det vokser fortere.

Skrevet

Har endelig fått orden på håret mitt! Det jeg har gjort er at jeg fikser håret minst mulig, kun vasker det når det trengs (ca. hver 3-4 dag), bruker naturbørste og grer fra tuppene og jobber meg oppover i håret. Da unngår man megafloker som river ut masse hår og sliter. Når jeg vasker håret "gnir" jeg ikke håndkledet i håret når jeg tørker det, men heller klemmer ut vann før jeg lar resten lufttørke. Selvfølgelig også god hårkur og ikke mer bleking på meg :)

Et tips frisøren min ga meg en gang var at når man bruker varmebeskyttende i håret burde man la det tørke helt før man bruker varme i håret. Det mange gjør er at de sprayer håret så det blir litt vått, og bruker rettetang/krølltang rett etterpå. Da skulle visstnok det varmebeskyttende ha mer eller mindre motsatt effekt. Så hvis jeg vet at jeg skal rette/krølle håret tar jeg gjerne i varmebeskyttende en god stund før jeg bruker varme på håret. Selv om håret føles tørt, er det ikke nødvendigvis 100% tørt.

Skrevet (endret)

Kjempefine tips over.

Mine kanskje viktigste tips (utover et balansert kosthold): Ikke sov med strikk om natten, og ikke gre håret når det er vått. Kan også anbefale putevar av silke, det sliter mindre på håret enn bomull f.eks., samt at det er superdigg å ligge på, særlig dersom du sover på siden.

Fikk vite av en frisør at håret på hodet har vokseperioder, og ikke alt vokser like mye på samme tid. Vær tålmodig. :)

Endret av Cerasus
Skrevet

- Naturbørste

- Lite styling

- Ha en sunn livsstil. Når håret er ute kan du kun gjøre noe med skjellaget, så det er viktig at det kommer ut sunt :)

- Bruk balsam, og bruk så en kam med brede tagger for å få det fordelt i håret.

Og trikset jeg bruker, som har vært alfa og omega for mitt hår; kjøp deg en sånn superstygg scrunchie-hårstrikk (slik de brukte på 90-tallet) og sett håret i en høy hestehale om natten. Jeg pleide å flette det, men liker ikke alltid bølgene samt at tuppen ble så slitt, men etter jeg begynte med scrunchie så har håret mitt aldri sett bedre ut :)

scrunchies.jpg

Skrevet

Jeg har hår ned til rumpen og har sunt friskt hår, jeg spiser akkurat det jeg vil.

Vasker håret med shampoo 1 gang i uken og stusser det et par ganger i året, har alltid hatt langt hår.

Anonymous poster hash: 8e80c...b24
Gjest incognita
Skrevet

Jeg har også langt hår som holder seg godt. Vasker det hver dag, bruker mild og god sjampo og balsam. Tørker håret i en t-skjorte istedenfor håndkle, strukturen er mye "snillere" mot håret. Fordeler noen dråper moroccan oil før jeg grer ut med tangle teezer. Begynner nederst og jobber meg oppover. Lar håret lufttørke mens jeg sminker meg, etter det bruker jeg ghd-rettetang i lengdene, håret er da fortsatt litt vått i bunnen men det gjør ingenting. Unngår å dra rettetangen over tuppene. Begynner alltid dagen med håret utslått, men ender som regel i strikk i løpet av dagen. Kjøper strikk av tøy, ikke gummi. Sover med flette eller "messy bun". Kurer med fuktkur 1. gang i uken og proteinkur annenhver. Farger håret lysere (hos frisør) men unngår blondering. Stusser ca hvert 3. besøk hos frisøren, altså ca hver 4-5 mnd - eller når frisøren sier det er på tide. ;)

Er glad for å ha langt hår, men vil ikke ha det for enhver pris. Langt hår er bare pent når håret er av god kvalitet.

• Liker 1
Skrevet

Du som bruker hårkur; hvilken vil du anbefale?

Anonymous poster hash: 861e9...45f

Skrevet (endret)

Du som bruker hårkur; hvilken vil du anbefale?

Ikke jeg som anbefalte hårkur, men jeg kan allikvel anbefale Redken All Soft kuren, den er fantastisk. Jeg får alltid skryt for håret mitt og har brukt shampoen, balsamen og kuren i alle år. Håret mitt vokser raskt.

Når jeg har besøk av venninner som må låne dusjartikler, spør de alltid hva slags produkter jeg har til håret, for de synes de merker en forskjell etter å ha brukt det bare én gang.

Endret av lepetite
Skrevet

Ikke jeg som anbefalte hårkur, men jeg kan allikvel anbefale Redken All Soft kuren, den er fantastisk. Jeg får alltid skryt for håret mitt og har brukt shampoen, balsamen og kuren i alle år. Håret mitt vokser raskt.

Når jeg har besøk av venninner som må låne dusjartikler, spør de alltid hva slags produkter jeg har til håret, for de synes de merker en forskjell etter å ha brukt det bare én gang.

Takk for tips, de skal jeg prøve! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...