Gå til innhold

Wedgwood servise

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynt å tenke på hvilket servise vi skal ønske oss til bryllupet og har falt helt for Wedgwood Sterling. Kan noen hjelpe meg å finne bilder av dette på nettet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Detskal vi også ha. :wink:

Skrevet

Tusen takk for linker alle sammen! :blomst:

Gøy å høre at andre også har valgt dette serviset! Jeg kunne tenke meg både kaffe- og middagsservise i Sterling. Nå gjenstår det bare å bearbeide min kjære, som ikke er så opptatt av denne typen utstyr... :wink:

Tenkte at hvis vi bestemmer oss før jul, så kan vi ønske oss deler av Sterling i julepresanger.

Skrevet

Det er pent.

Lurer på hva jeg har. Jeg har arvet et service etter farmor.

Skrevet

Ja, synes det er ok å begynne å samle på et kvalitetsservise når vi først skal gifte oss. Vanligvis er jeg helt fornøyd med IKEA, men i et "etablert" hjem bør man kanskje ha et "ordentlig servise" i tillegg?? :hoho:

Noe må vi jo ønske oss uansett og da er det fint å få gaver man liker... Og så kan det kanskje gå i arv senere?

Skrevet

Vi har også dette serviset, begynte å spare for noen år siden. Det er veldig lekkert og enkelt syns jeg.

Skrevet
Vi har også dette serviset' date=' begynte å spare for noen år siden. Det er veldig lekkert og enkelt syns jeg.[/quote']

Ja, lekkert og enkelt! Fint med hvitt, det kan kombineres med mange forskjellige duker, servietter etc. Jeg tenker at det blir man ikke så lett lei. Så det utstilt i en butikk på Stelton dekketallerker (i stål?) og det var skikkelig stilig! Vet du forresten hvordan sølvkanten holder seg på sikt i oppvaskmaskin?

Skrevet

Mine har ihvertfall ikke blitt slitt enda...Har vel hatt det i snart 4 år tror jeg. Dekketallerkneri stål må jo bare være kjempefint!

Skrevet

Wegdwood har oppvaskmaskingaranti på dette serviset. Kanten er av platinum, tror jeg, og det er ganske så sterkt.

Skrevet

Vi ønsker oss også et Wedgwood-servise. (jasper conran casual, har porseleen fra før) Uansett, jeg kikket på www.wedgwood.com og der lå det ute nærbilder av mange forskjellige deler av vårt servise ihvertfall. Kanskje du finner deres der også?

Skrevet
Vi ønsker oss også et Wedgwood-servise. (jasper conran casual, har porseleen fra før)  Uansett, jeg kikket på www.wedgwood.com og der lå det ute nærbilder av mange forskjellige deler av vårt servise ihvertfall.  Kanskje du finner deres der også?

Jasper Conran er også et flott servise! Vi var nettopp i et bryllup der brudeparet ønsket seg det. Ellers så kikket jeg på www.wedgwood.com, men fant ikke Sterling. Håper ikke det er på vei ut av produksjon ihvertfall? :o

Skrevet

Oooh, oppdaget Solar fra Wedgewood. Det var stilig!

Sterling og Jasper Conran så også fine ut. Da blir det snart en ny tur til Glassmagasinet for å se dem på ordentlig.

Catzy

Skrevet
Ellers så kikket jeg på www.wedgwood.com, men fant ikke Sterling. Håper ikke det er på vei ut av produksjon ihvertfall?  :o

Det trenger du ikke være redd for, det er relativt nytt og på Chr. GlassMagasin lovet de dyrt og hellig at Sterling ville være i produksjon i mange år fremover.

Skrevet

Det trenger du ikke være redd for, det er relativt nytt og på Chr. GlassMagasin lovet de dyrt og hellig at Sterling ville være i produksjon i mange år fremover.

Puh - takk for tipset! :klaske: Da slipper jeg å engste meg - nå som jeg endelig har funnet et servise jeg har lyst på!! Skrekken må jo være å få halvparten av serviset like før det går ut av produksjon... :-?

Skrevet

Ja, da vi etter flere dagers diskusjon hadde bestemt oss for servise og møtte opp på glassmagasinet for å lage ønskeliste, da var forskrekkelsen stor da serviset var tatt ut av produksjon :sur: . Vi hadde nemlig sett på fjorårets katalog. Hell og lykke at vi ikke tok ut serviset i fjor og hadde begynt å samle allerede :sjokkert: .

Men Sterling er så klassisk og enkelt at det nok helt sikkert vil være i produksjon lenge fremover.

Skrevet
Ja, da vi etter flere dagers diskusjon hadde bestemt oss for servise og møtte opp på glassmagasinet for å lage ønskeliste, da var forskrekkelsen stor da serviset var tatt ut av produksjon  :sur: . Vi hadde nemlig sett på fjorårets katalog. Hell og lykke at vi ikke tok ut serviset i fjor og hadde begynt å samle allerede  :sjokkert: .

En venninne av meg og hennes mann ble visst aldri enige om servise og kunne dermed ikke ønske seg det til bryllupet... :ler:

Nå skal jeg bearbeide min tilkommende slik at han blir enig i å samle på Sterling! :sjarmor:

Men Sterling er så klassisk og enkelt at det nok helt sikkert vil være i produksjon lenge fremover.

Ja vi får håpe det da! :enig_animasjon:

Skrevet

Dette er et fint servise. VI hadde bestemt oss for Wedgewood sitt Solar, fant det i en butikk i oslo. Men nå viser det seg at ingen butikker her i byn fører dette, så i dag tok jeg med mannen inn på Glass Thomsen og da ble vi enige om at det blir Jasper Conran i stedet. JEg har likt dette hele tiden jeg, og er glad for at det blir det nå... :roll:

Skrevet

På Galligani (hvor vi la inn ønskeliste) kan man fylle ut et kort slik at man får beskjed 2 år før serviset går ut av produksjon....pluss at brudeparet får gavekort på en viss prosent av det folk har kjøpt for... Men det er jo en annen tråd. :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...