AnonymBruker Skrevet 27. august 2014 #1 Del Skrevet 27. august 2014 Tror jeg skal skaffe meg et tippekort, men jeg er virkelig grønn når det kommer til tipping. Noen som kan forklare greia og forskjellene?Anonymous poster hash: fdb0d...94d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2014 #2 Del Skrevet 27. august 2014 Lotto og viking lotto er litt samme greien. Du tipper på hvilke tall som blir trukket ut fra den store kurven. Det er antall baller og premiereglenen som varierer. (og de kan jeg ikke helt). Du tipper med en rekke på 7(?) tall Extra er at du tipper en "firkant" 5x5 (om jeg husker rett). Du velger tall mellom 1-75 (?) hver av kollonnene du velger i firkanten hører til utvalgte tall. (1-15,16-30.... 60,75). Her får du premie for ramme, bilde og hele brettet. Anonymous poster hash: b5bb5...cff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2014 #3 Del Skrevet 27. august 2014 Du kan lese om de forskjellige spillene her https://www.norsk-tipping.no/lotteri. Anonymous poster hash: b5bb5...cff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 27. august 2014 #4 Del Skrevet 27. august 2014 Det enkleste er jo å tippe i kiosk, så velger maskinen ut tall for en. De som jobber der kan også forklare om det en lurer på. Felles for alt sammen uansett hva en kaller spillene, er at en sannsynligvis ikke vinner noe som helst. Er en "heldig", blir det 48 kroner...en eller to ganger i året. ...men noen vinner de store summene og det kan like gjerne bli en av oss. Derfor fortsetter jeg å tippe jeg også. Lykke til, nye deltager i spillenes verden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2014 #5 Del Skrevet 27. august 2014 Stor forskjell. Lotto er utelukkende flaks. Tipping og oddsen er også en god del flaks, men mye kunnskap om idrett også, spesielt fotball. Men premiene er ikke like høye som lotto. Ang. lotto så vil jeg fraråde å spille det, da det i realiteten dreier seg om statlig svindel. I samarbeid med mediene som skriver om lotto-millionærer klarer de å lokke folk inn i fella. Sjansen for å vinne er så og si null. For å ta et eksempel på hvor stor sjanse det er for å vinne i lotto; En bøtte er satt ut ved jernbanesporet mellom Trondheim og Oslo, på et vilkårlig sted. I løpet av turen skal du kaste ut en tennisball gjennom vinduet, helt tilfeldig, uten å ane hvor bøtta er. Sjansen for å få ballen opp i bøtta er større enn å få 7 rette i lotto. Anonymous poster hash: 8e2db...c70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 27. august 2014 #6 Del Skrevet 27. august 2014 Nokså brukbar beskrivelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 27. august 2014 #7 Del Skrevet 27. august 2014 ... For å ta et eksempel på hvor stor sjanse det er for å vinne i lotto; En bøtte er satt ut ved jernbanesporet mellom Trondheim og Oslo, på et vilkårlig sted. I løpet av turen skal du kaste ut en tennisball gjennom vinduet, helt tilfeldig, uten å ane hvor bøtta er. Sjansen for å få ballen opp i bøtta er større enn å få 7 rette i lotto. Anonymous poster hash: 8e2db...c70 Den bør du matematisk bevise. Oddsen er 1:5 mill for lotto, 1:12 mill for vikinglotto og 1:59 mill for Eurojackpot. For å putte det i perspektiv: den TILFELDIGE vinnersjangsen i Tipping, der du faktisk kan kunnskapsmessig justere oddsen, er forholdet 1:531.441. På den annen side: det er mindre sjangse for å få kreft akkurat i dag, og noen gjør det likevel. Og en Eurojackpot gevinst betyr at du aldri er nødt til å forholde deg til økonomiske problemer igjen. I alle fall ikke mangel på penger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2014 #8 Del Skrevet 27. august 2014 Den bør du matematisk bevise. Oddsen er 1:5 mill for lotto, 1:12 mill for vikinglotto og 1:59 mill for Eurojackpot. For å putte det i perspektiv: den TILFELDIGE vinnersjangsen i Tipping, der du faktisk kan kunnskapsmessig justere oddsen, er forholdet 1:531.441. På den annen side: det er mindre sjangse for å få kreft akkurat i dag, og noen gjør det likevel. Og en Eurojackpot gevinst betyr at du aldri er nødt til å forholde deg til økonomiske problemer igjen. I alle fall ikke mangel på penger. Den er faktisk en oppgave i matte på universitetet. Men jeg mener at det er å slippe tennisballen ut vindet og ikke kaste den. Skal se om jeg finner matteboka Anonymous poster hash: b5bb5...cff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2014 #9 Del Skrevet 27. august 2014 Den bør du matematisk bevise. Oddsen er 1:5 mill for lotto, 1:12 mill for vikinglotto og 1:59 mill for Eurojackpot. For å putte det i perspektiv: den TILFELDIGE vinnersjangsen i Tipping, der du faktisk kan kunnskapsmessig justere oddsen, er forholdet 1:531.441. På den annen side: det er mindre sjangse for å få kreft akkurat i dag, og noen gjør det likevel. Og en Eurojackpot gevinst betyr at du aldri er nødt til å forholde deg til økonomiske problemer igjen. I alle fall ikke mangel på penger. http://www.matematikk.org/oss.html?tid=89243 Anonymous poster hash: b5bb5...cff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2014 #10 Del Skrevet 27. august 2014 Disse spillene er egentlig en frivillig ekstraskatt. Gevinstmuligheten er mikroskopisk. Men hvis drømmen om gevinst er verdt å betale for, så vel bekomme. Anonymous poster hash: 55410...b7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå