AnonymBruker Skrevet 27. august 2014 #1 Del Skrevet 27. august 2014 En ting jeg alltid har lurt på...hvorfor må jeg betale mva, og eventuelt skatt på brukte varer fra utlandet? Tenker da på ting som klær, samleobjekter, instrument, osv. som jeg kjøper fra privatpersoner. Jeg må jo ikke gjøre det når jeg kjøper brukt fra finn.no, garasjesalg, o.l Ofte er det jo også snakk om ting som er HELT umulig å finne i Norge... Anonymous poster hash: 88590...7e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lepetite Skrevet 27. august 2014 #2 Del Skrevet 27. august 2014 For å beskytte det norske markedet mot for stor konkurranse fra utlandet. Det man kjøper i en norsk butikk, som er importert, har butikkeier allerede betalt moms/skatt for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2014 #3 Del Skrevet 27. august 2014 Det vet jeg, men nå er det ikke snakk om nye varer, og som nevnt, i ekstremt mange tilfeller varer som er umulig å oppdrive her. Brukte varer fra private selgere. F. eks auksjoner som Ebay, eller bruktmarked som Craigslist. Hvem er det man egentlig beskytter da? Ingen av partene må jo som sagt betale mva eller skatt ved en vanlig handel på Finn.no Anonymous poster hash: 88590...7e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2014 #4 Del Skrevet 28. august 2014 Det vet jeg, men nå er det ikke snakk om nye varer, og som nevnt, i ekstremt mange tilfeller varer som er umulig å oppdrive her. Brukte varer fra private selgere. F. eks auksjoner som Ebay, eller bruktmarked som Craigslist. Hvem er det man egentlig beskytter da? Ingen av partene må jo som sagt betale mva eller skatt ved en vanlig handel på Finn.no Anonymous poster hash: 88590...7e7 Mener du da at vi skulle hatt et utvalg som hadde sittet og vurdert hvert enkelt kjøp for å bestemme om det var greit at akkurat den varen skulle slippe mva og toll eller ikke?Anonymous poster hash: 23adc...d30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2014 #5 Del Skrevet 28. august 2014 Og brukte varer kjøpt i Norge er det jo allerede betalt mva og evt. toll på, den gangen de var nye.Anonymous poster hash: 23adc...d30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå