Gå til innhold

Har så lyst på sjokolade, greier ikke konsentrere meg om lesingen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og da snakker jeg ikke om en 25g melkesjokolade, jeg har lyst på en hel pakke med risbrød eller noe (ja det går lett ned) :flau:

Nå har jeg prøvd å spise meg mett på skive med egg og mye majones men det hjalp ikke, ikke hjelper det med et glass saft heller, jeg vil bare ha sjokolaaade.

Prøver å lese fag, men jeg tenker bare på den forbaskede sjokoladen!

Og jeg har allerede spist mye smågodt to ganger denne uka, så vil veldig gjerne ikke gi etter for suget.

Hva gjør man? :fnise:

Anonymous poster hash: 2d2c4...d63
Videoannonse
Annonse
Skrevet

spis tomater!!! :D det skal hjelpe! eller finn deg et glass med sjokolademelk eller noe :)

Anonymous poster hash: 99ea1...717
Skrevet

Og da snakker jeg ikke om en 25g melkesjokolade, jeg har lyst på en hel pakke med risbrød eller noe (ja det går lett ned) :flau:

Nå har jeg prøvd å spise meg mett på skive med egg og mye majones men det hjalp ikke, ikke hjelper det med et glass saft heller, jeg vil bare ha sjokolaaade.

Prøver å lese fag, men jeg tenker bare på den forbaskede sjokoladen!

Og jeg har allerede spist mye smågodt to ganger denne uka, så vil veldig gjerne ikke gi etter for suget.

Hva gjør man? :fnise:

Altså både mandag og tirsdag? Hehe

• Liker 1
Skrevet

Drikk godt med vann før du gjør noe annet! Ofte er godtesug et resultat av for lite vann. Dessuten blir du litt mer mett ;)

• Liker 1
Skrevet

Altså både mandag og tirsdag? Hehe

Søndag og tirsdag ;)

Skrevet

Søndag og tirsdag ;)

Men en ny uke starter jo på mandag :O

Skrevet

Men en ny uke starter jo på mandag :O

Ja, men jeg lovet meg selv å bli sunn fra søndag av, så derfor tenker jeg slik ;) Jeg spiste forsåvidt smågodt på lørdag også, herregud snakk om dårlig selvkontroll :roll:

Skrevet

Støtter tannpusseteorien. Stoffene som får tannkrem til å skumme setter midliertidig reseptorene som oppfatter søtsmak ut av spill, mens reseptorene som oppfatter bitter smak derimot blir forsterket. Sjokolade (og andre søtsmaker) vil derfor smake heller jævlig.

Om du har lyst på sjokoladesmak uten å spise sjokolde, kan jeg anbefale kakaopulver i hytteost, med noen dråper stevia eller sukrin. Her snakker vi rent kakaopulver, av type bakekakao, ikke sånn som allerede er tilsatt sukker og melkepulver og whatnot.

Anonymous poster hash: dd3a6...a24
  • Liker 1
Skrevet

Takk for tips alle :)

Jeg pusset tennene og det hjalp litt, og så kjøpte jeg en sånn 2pk med små beger med sjokoladepudding, og har spist den ene og det var nok :) Er egentlig veldig fornøyd med det, for hadde jeg køpt sjokolade hadde jeg aldri i verden klart å la være å spise hele. Nå kommer jeg sikkert til å spise den andre sjokoladepuddingen også i dag eller i morgen, men tenker uansett at det er bedre enn en stor sjokolade eller smågodt :)

Hytteost, er det cottage cheese eller? :fnise:

Skrevet

Jeg spiser mørk sjokolade når jeg ikke greier å stå imot :)

Anonymous poster hash: 6f73d...2f1

Skrevet

Mørk sjokolade er jo ganske mektig, så da spiser du kanskje mindre? Jeg avvendte meg sjokolade med krom-tilskudd. Var også hard på å unngå alt annet søtt, så nå blir jeg mye fortere søt-mettet.

Skrevet

Du kan jo kjøpe eldorado sin sjokoladepudding uten sukker :) lite kalorier og kjempegod. Er sånn pulverpose som du blander ut med melk.

Skrevet

jeg lager meg en proteinshake med sjokoladesmak når jeg får lyst på sjokolade

Skrevet

Første bud: Få nok søvn, tren og få i deg nok skikkelig mat. Er sjokoladesuget der enda så gå for noen biter mørk sjokolade, eller lag deg en kruttsterk kakao basert på masse bakekakao. Det pleier å døyve mitt behov i alle fall, he, he.

Anonymous poster hash: ff93d...434
Skrevet

Om du har lyst på søtsaker, så betyr det at du mangler et eller annet. Ofte krom. Du kan ta kromtabletter, men jeg syns det er tull med tabletter og syns det er bedre å spise skikkelig mat.

Ha alltid med deg sunn og næringsrik niste som metter og holder blodsukkeret stabilt lenge. Og drikk vann regelmessig gjennom hele dagen!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...