Gå til innhold

Garmin vivofit eller Polar Loop?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal du ha Vivofit anbefaler jeg at du kjøper med pulsbelte samtidig.

Det gir et helt annet bilde på aktivitetsnivå enn hva bare skritteller gjør.

Jeg bruker ikke pulsbeltet hele tiden, men bruker det når jeg føler det er naturlig.

Anonymous poster hash: 9a475...c2a
Skrevet

Da har jeg gått med Garmins Vivofit i en liten uke, og det er på tide å dele erfaringen min.

Jeg får notert færre skritt med Vivofit enn jeg hadde med Fitbit, men aktivitetsnivået mitt har ikke endret seg vesentlig fra to uker tilbake i tid. Det skiller i gjennomsnitt 2-3 000 skritt pr dag, og det er ganske mye.

Jeg har mest lyst til å si at Fitbit er den rette, siden den viser flest skritt, men jeg tror jeg må innse at Fitbit var mer sensitiv for andre bevegelser enn skritt enn Vivofit er, og derfor registrerte håndbevegelser som skritt.

Jeg liker hvordan Vivofit automatisk registrerer aktivitet (skrittbaserte som gåing og jogging), og legger det inn som "aktivitet".

Siden jeg ikke har funnet noe sted å registrere skrittlengde stemmer ikke notert distanse med virkeligheten.

Pulsregistreringen er ok, og samsvarer med pulsregistreringen på pulsklokken som jeg hadde på for å dobbeltsjekke.

Det er mulig å legge inn egne pulssoner på nettsiden, og disse blir overført til enheten.

Fin og oversiktllig graf.

Autoinnstilling for daglige skrittmål er realistisk.

Den kan, i likhet med Fitbit, synkroniseres med blant annet Myfitnesspal, noe jeg synes er veldig greit, siden jeg da slipper å notere samme informasjon på to steder.

Den synkroniseres ikke automatisk med data/app, men synkroniseringen er veldig enkel, og går veldig raskt.

Sammenligner jeg med Fitbit flex kan jeg ikke si at den ene er bedre enn den andre, de er ganske like, og gir en grei oversikt over daglige aktiviteter.

Det eneste som jeg synes er bedre med Vivofit, er at den dekker flere bruksområder enn Fitbit flex gjør, i og med at den har klokke, og også kan brukes som en lite avansert pulsklokke.

Anonymous poster hash: 09c0f...931
Skrevet

Fungerer vivofiten som pulsklokke uten belte o.l.?

Nei, du må ha pulsbelte for å kunne bruke den som pulsklokke.

Det finnes pakkeløsninger å få kjøpt, eller så selges pulsbelte separat.

• 1 måned senere...
Skrevet

Det er en liten ting som irriterer meg så smått med Vivofit, og det er kaloriestimatet på trening/aktivitet.

I dag jogget jeg 4 km, trente lett styrke, og tøyde. I løpet av disse 70 minuttene hadde jeg en snittpuls på ca 60% av makspuls, og forbrente ca 250-300 kcal.

Vivofit registrerte nesten 8 km, og mer enn 500 kcal forbrent.

Jeg har linket Vivofit opp i mot My Fitness Pal, og når Vivofit er så generøs med forbrente kalorier, blir MFP også generøs når det kommer til inntak av kalorier.

Dette er ikke en stor sak, men det er litt småirriterende at avviket er såpass stort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...