AnonymBruker Skrevet 27. august 2014 #1 Skrevet 27. august 2014 Jeg har hatt Fitbit Flex en god stund nå, og er veldig fornøyd med den, men begynner å bli lei av å ha så mange ulike enheter på armene, så nå vil jeg ha en som jeg også kan bruke som klokke/pulsklokke. Fitbit Force har ennå ikke blitt relansert, så Vivofot og Loop er de to alternativene jeg har. Fordelen jeg ser med Vivofit er at den ikke behøver lading, og at den har en påminnelse om bevegelse. Fordelen jeg ser med Loop er at den har lys i displayet, og at den er kompatibel med pulsbeltet jeg allerede har. Jeg er interessert i å høre erfaringer fra dere som har en, eller begge, av disse to aktivitetsarmbåndene, og jeg er interessert i både det positive og negative. Anonymous poster hash: 09c0f...931
AnonymBruker Skrevet 27. august 2014 #2 Skrevet 27. august 2014 Jeg har vivofit, etter å ha prøvd et par andre tidligere, og jeg må si at det jeg elsker aller mest med den, er rett og slett at jeg slipper denne ladingen som jeg alltid klarte å glemme med de andre hele tiden Eller det faktum at jeg slipper å huske enda en lader hvis jeg reiser bort. Anonymous poster hash: 827e7...bf4
Capricorn Skrevet 27. august 2014 #3 Skrevet 27. august 2014 Lurer på å kjøpe en sånt så jeg vil gjerne følge med på tråden. Finnes det et med pulsmåler på selve armbåndet? Syns det virker tungvindt med belte. Dette med at den sier fra hvis man sitter for lenge. Kan man stille inn dette fra dag til dag? Hvis man sitter i et møte så er det litt dumt at man blir mast på hele tiden. Er de bra på å måle søvnen? Ser at det er tilbud på Polar Loop forresten.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2014 #4 Skrevet 27. august 2014 Lurer på å kjøpe en sånt så jeg vil gjerne følge med på tråden. Finnes det et med pulsmåler på selve armbåndet? Syns det virker tungvindt med belte. Dette med at den sier fra hvis man sitter for lenge. Kan man stille inn dette fra dag til dag? Hvis man sitter i et møte så er det litt dumt at man blir mast på hele tiden. Er de bra på å måle søvnen? Ser at det er tilbud på Polar Loop forresten. Den sier ikke i fra med lyd, kun med en rød stripe på displayet, så den forstyrrer ikke. Hvor er det tilbud på loop? Jeg så det forrige uke, men jeg finner det ikke igjen. Når det gjelder søvnmåling kan du få en indikasjon på hvordan du sover. Jeg hadde mye nytte av den i begynnelsen, men nå sover mannen min så urolig at jeg ikke får noen god måling på meg selv. Samsung geat fit har pulsmåler på selve armbåndet, men den er visst ikke så nøyaktig i følge de testene jeg har lest. Anonymous poster hash: 09c0f...931
Capricorn Skrevet 27. august 2014 #5 Skrevet 27. august 2014 Den sier ikke i fra med lyd, kun med en rød stripe på displayet, så den forstyrrer ikke. Hvor er det tilbud på loop? Jeg så det forrige uke, men jeg finner det ikke igjen. Når det gjelder søvnmåling kan du få en indikasjon på hvordan du sover. Jeg hadde mye nytte av den i begynnelsen, men nå sover mannen min så urolig at jeg ikke får noen god måling på meg selv. Samsung geat fit har pulsmåler på selve armbåndet, men den er visst ikke så nøyaktig i følge de testene jeg har lest. Anonymous poster hash: 09c0f...931 Tror det er på GMax. Ok, jeg så også at noen av dem vibrerer. Man kan vel også "slumre" hvis man vet at man ikke skal bevege seg på noen timer?
AnonymBruker Skrevet 27. august 2014 #6 Skrevet 27. august 2014 Tror det er på GMax. Ok, jeg så også at noen av dem vibrerer. Man kan vel også "slumre" hvis man vet at man ikke skal bevege seg på noen timer? Du kan sikkert justere innstillingene slik at de passer deg. Anonymous poster hash: 09c0f...931
AnonymBruker Skrevet 27. august 2014 #7 Skrevet 27. august 2014 Jeg har vivofit, etter å ha prøvd et par andre tidligere, og jeg må si at det jeg elsker aller mest med den, er rett og slett at jeg slipper denne ladingen som jeg alltid klarte å glemme med de andre hele tiden Eller det faktum at jeg slipper å huske enda en lader hvis jeg reiser bort. Anonymous poster hash: 827e7...bf4 Takk for svaret. Jeg håper du ikke har noe i mot at jeg kommer med oppfølgingsspørsmål. Er det andre ting enn ladingen du opplever positivt med vivofit? Hvordan opplever du manglende lys i displayet? Er tallene godt synlige likevel? (Jeg er svaksynt) Hvordan opplever du nøyaktigheten? Er nettsidene gode og oversiktlige? Du skriver også at du har prøvd et par andre? Hvilke har du prøvd, og bortsett fra ladingen, hva er det som gjør at du foretrekker vivofit? Anonymous poster hash: 09c0f...931
Gjest Skrevet 28. august 2014 #8 Skrevet 28. august 2014 Poolarloopen er vel den som maser, og man kan ikke bestemme nivået selv vet jeg!
AnonymBruker Skrevet 29. august 2014 #9 Skrevet 29. august 2014 Valget viste seg å bli enkelt etter å ha undersøkt en del. Polar loops låsemekanisme inneholder nikkel, og med nikkelallergi sier det seg selv at dette ikke er et alternativ for meg. Anonymous poster hash: 09c0f...931
AnonymBruker Skrevet 29. august 2014 #10 Skrevet 29. august 2014 Valget viste seg å bli enkelt etter å ha undersøkt en del. Polar loops låsemekanisme inneholder nikkel, og med nikkelallergi sier det seg selv at dette ikke er et alternativ for meg. Anonymous poster hash: 09c0f...931
AnonymBruker Skrevet 29. august 2014 #11 Skrevet 29. august 2014 Men vi er flere som lurer på om vi skal gå for vivofit eller loop, så jeg ser gjerne at diskusjonen fortsetter Anonymous poster hash: 8996c...709
AnonymBruker Skrevet 29. august 2014 #12 Skrevet 29. august 2014 Er det ikke noen rykter om at Apple antagelig kommer med noe sånt i løpet av de neste ukene også?Anonymous poster hash: 811b9...11b
AnonymBruker Skrevet 29. august 2014 #13 Skrevet 29. august 2014 Jeg har i alle fall kjøpt Vivofit nå, og kommer tilbake med mine erfaringer etter hvert. Først av alt, jeg var bekymret for hvordan jeg ville se tallene siden displayet ikke er belyst. Det går bra enn så lenge, så får jeg se når det blir mørkere i rommet. Anonymous poster hash: 09c0f...931
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #14 Skrevet 30. august 2014 Jeg har i alle fall kjøpt Vivofit nå, og kommer tilbake med mine erfaringer etter hvert. Først av alt, jeg var bekymret for hvordan jeg ville se tallene siden displayet ikke er belyst. Det går bra enn så lenge, så får jeg se når det blir mørkere i rommet. Anonymous poster hash: 09c0f...931 Ok, en liten oppdatering etter første 15 timer. Skjermen var bedre å se enn jeg fryktet. Det er umulig å se noe som helst i mørket, men det går bra i halvmørket. Jeg liker at diplayet er på hele tiden, slik at jeg slipper trykke på knapper for å se klokken. Etter en time med inaktivitet kommer det opp en rød linje. Den blir utvidet med nye "dotter" hvert kvarter. For å få bort denne linjen må man gå et minutt eller to (100-200 skritt), og det hjelper ikke å gå småturer til kjøleskapet, eller på toalettet. Det er sammenhengende gange som må til når linjen først har kommet. Småturer til kjøleskapet eller på toalettet hjelper heller ikke for å unngå at den røde linjen skal dukke opp, men hvor mye/lite aktivitet som skal til for å hindre den i å komme, har jeg naturlig nok ikke funnet ut av ennå. Søvnregistreringen er grei nok. Jeg liker den grafiske framstillingen av bevegelser minutt for minutt, og den bekrefter at jeg har hatt en meget urolig natt i natt, men ellers er den like nyttig (eller unyttig) som Fitbits søvnregistrering er. Synkroniseringen fungerer bra. Anonymous poster hash: 09c0f...931
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #15 Skrevet 30. august 2014 Ok, en liten oppdatering etter første 15 timer. Skjermen var bedre å se enn jeg fryktet. Det er umulig å se noe som helst i mørket, men det går bra i halvmørket. Jeg liker at diplayet er på hele tiden, slik at jeg slipper trykke på knapper for å se klokken. Etter en time med inaktivitet kommer det opp en rød linje. Den blir utvidet med nye "dotter" hvert kvarter. For å få bort denne linjen må man gå et minutt eller to (100-200 skritt), og det hjelper ikke å gå småturer til kjøleskapet, eller på toalettet. Det er sammenhengende gange som må til når linjen først har kommet. Småturer til kjøleskapet eller på toalettet hjelper heller ikke for å unngå at den røde linjen skal dukke opp, men hvor mye/lite aktivitet som skal til for å hindre den i å komme, har jeg naturlig nok ikke funnet ut av ennå. Søvnregistreringen er grei nok. Jeg liker den grafiske framstillingen av bevegelser minutt for minutt, og den bekrefter at jeg har hatt en meget urolig natt i natt, men ellers er den like nyttig (eller unyttig) som Fitbits søvnregistrering er. Synkroniseringen fungerer bra. Anonymous poster hash: 09c0f...931 Takk for oppdatering! Jeg tror jeg har lyst på vivofit jeg også Anonymous poster hash: 8996c...709
AnonymBruker Skrevet 31. august 2014 #16 Skrevet 31. august 2014 Jeg har oppdaget en irritasjon med Vivofiten, og det er den røde linjen. I dag gikk jeg to timer, og nådde skrittmålet i løpet av den turen. Etterpå satte jeg meg ned i noen minutter før jeg begynte å lage middag, rydde ut av oppvaskmaskinen, rydde på kjøkkenet , henge opp klær, legge sammen klær, osv. Det hele tok ca 90 minutter med kontinuerlig aktivitet, og til tross for aktiviteten hadde den røde stripen dukket opp, så jeg "måtte" gå enda mer for å få den bort! Jeg vet at det kun er skrittbaserte aktiviteter som "teller", men jeg skulle ønsket den var mer intuitiv, og at den ikke markerte inaktivitet etter at skrittmål var nådd. Anonymous poster hash: 09c0f...931
Capricorn Skrevet 1. september 2014 #17 Skrevet 1. september 2014 Jeg har oppdaget en irritasjon med Vivofiten, og det er den røde linjen. I dag gikk jeg to timer, og nådde skrittmålet i løpet av den turen. Etterpå satte jeg meg ned i noen minutter før jeg begynte å lage middag, rydde ut av oppvaskmaskinen, rydde på kjøkkenet , henge opp klær, legge sammen klær, osv. Det hele tok ca 90 minutter med kontinuerlig aktivitet, og til tross for aktiviteten hadde den røde stripen dukket opp, så jeg "måtte" gå enda mer for å få den bort! Jeg vet at det kun er skrittbaserte aktiviteter som "teller", men jeg skulle ønsket den var mer intuitiv, og at den ikke markerte inaktivitet etter at skrittmål var nådd. Anonymous poster hash: 09c0f...931 Går det ikke an å stille på det da?
AnonymBruker Skrevet 1. september 2014 #18 Skrevet 1. september 2014 Går det ikke an å stille på det da? Jeg har ikke funnet noen instillinger på dette ennå, men jeg leter. Dette er bagatellmessig, men det er som sagt litt irriterende å bli satt til "inaktiv" når man har hatt en lang aktiv periode. Anonymous poster hash: 09c0f...931
Capricorn Skrevet 1. september 2014 #19 Skrevet 1. september 2014 Jeg har ikke funnet noen instillinger på dette ennå, men jeg leter. Dette er bagatellmessig, men det er som sagt litt irriterende å bli satt til "inaktiv" når man har hatt en lang aktiv periode. Anonymous poster hash: 09c0f...931 Det bør jo gå an å endre på det. Hva hvis man har en dag på jobb med masse møter? Kan jo ikke avbryte for å gå tur liksom
AnonymBruker Skrevet 1. september 2014 #20 Skrevet 1. september 2014 Det bør jo gå an å endre på det. Hva hvis man har en dag på jobb med masse møter? Kan jo ikke avbryte for å gå tur liksom Det skjer jo ikke noe annet enn at du får en irriterende rød strek på skjermen, det er ingenting som forstyrrer, så de har sikkert ikke sett på det som noe problem. Anonymous poster hash: 09c0f...931
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå