AnonymBruker Skrevet 27. august 2014 #1 Skrevet 27. august 2014 Hei! Jeg skal ned 5 kg til, og skal ligge på omtrent 1500 kcal daglig. Noterer alt jeg spiser inn på vektklubb. Saken er den at de fleste dager spiser jeg mellom 1100-1300 kcal. Mens i helgene går det gjerne opp mot 2000-2200. Jeg går jo ned med denne metoden, fordi kaloriinntaket for uka ligger der jeg skal. Men er det "sunt"? Jeg spiser meg mett, og går ikke sulten i hverdagen. Jeg dropper av og til frokost eller lunch når jeg er på jobb. Jeg føler jeg blir mer sulten når jeg spiser frokost, blir egentlig mindre sulten av å vente til lunch. Om jeg en dag spiste en stor frokost så dropper jeg lunch. Av og til så spiser jeg begge deler. Så spiser jeg en stoor porsjon middag (gjerne opp mot 800 kcal) og da er jeg ikke sulten om kvelden, så blir det ikke mat før neste dag. Om jeg jobber ettermiddag, så spiser jeg en stor middag før jobb, og da er jeg bare småsulten når jeg kommer hjem, og spiser noe lett. Jeg går ikke rundt sulten som sagt, og får jo i meg det jeg skal ha av kalorier når man tenker helhet av uken. Går ned mellom 0,3 - 0,7 kg i uka. Passer på at jeg får i meg nok proteiner og fett. Karbohydrater pleier å ligge på mellom 30-50 % av inntaket. Får alltid mer proteiner enn hva som er anbefalt på vektklubb. Gjerne over 30 %. Er dette "fyfy"? Ødelegger jeg noe om jeg spiser slik? Om jeg spiser mange, små måltider så føler jeg meg aldri mett. Jeg veier 63 kg, er 166 cm høy, og trener mellom 1-4 ganger i uka. Anonymous poster hash: 1c809...57d
Gjest constance90 Skrevet 27. august 2014 #2 Skrevet 27. august 2014 Er ikke den beste på dette her men å ligge på rundt 1100-1300 kcal når du trener 1-4 ganger i uka er ganske lite mat! Jeg ville heller prøvdt å ligget 100 kcal under grensen, spist frokost og lunsj og droppet et så stort middagsmåltid
Pringle Skrevet 27. august 2014 #3 Skrevet 27. august 2014 (endret) Høres helt greit ut. Det er så mange kostholdsretninger nå at alle kan finne sin, eller finne opp en. Myter som at "man må spise frokost hver dag for å få i gang forbrenningen eller unngå å bli altfor sulten til lunsj", "spis deg mett på XXX", "spis mange små måltider så du holder blodsukkeret jevnt", "ikke spis etter kl 18", passer ikke for alle, de er åpenbart selvmotsigende, de er tilbakevist av mange som går på 5:2 eller periodisk faste, eller lavkarbo eller er veganere. Det eneste som gjelder for alle angående vektregulering, er at kalorioverskudd ov er tid gir vektøkning, mens kaloriunderskudd over tid gir vektnedgang. Hvordan du bør porsjonere ut kaloriene dine, vet du best selv. Endret 27. august 2014 av Pringle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå