Gå til innhold

Finne godkjent oversetter i utlandet til vielse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal gifte oss i Italia, og fikk beskjed om at det må være en profesjonell translatør til stede når løftene skal avgis. Kommunen der er et offisielt kontor og kunne derfor ikke gi råd om hvor man kunne finne en slik akkurat der vi skal gifte oss, men vi må bruke offisielle registre.

Noen som vet om hvor vi leter hen for å finne dette? Jeg har googlet en del, men går meg vill :sjenert:

Anonymous poster hash: c4374...4e3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal gifte oss i Italia, og fikk beskjed om at det må være en profesjonell translatør til stede når løftene skal avgis. Kommunen der er et offisielt kontor og kunne derfor ikke gi råd om hvor man kunne finne en slik akkurat der vi skal gifte oss, men vi må bruke offisielle registre.

Noen som vet om hvor vi leter hen for å finne dette? Jeg har googlet en del, men går meg vill :sjenert:

Anonymous poster hash: c4374...4e3

Vi giftet oss for utenlandsk rett, og da var det det offentlige kontoret som ga oss en liste over godkjente oversettere. Men sånn fungerer det tydeligvis ikke i Italia... Hva med å høre med ambassaden?

Skrevet

Hei

Vi skal også gifte oss i Italia snart.

Skal du gifte deg etter italiensk rett behøver du tolk ja. En som enten kan oversette til norsk, svensk, engelsk eller et annet språk dere forstår.

Det var eneste grunnen til at vi valgte bryllupsplanlegger til våres bryllup. Hun skal være tolk for oss på bryllupsdagen.

Om hun er proff translatør vet jeg ikke, men jeg vet hun har vært tolk på mang en bryllup, så tror det går bra.

Og siden vi da har 'bestilt' henne for dagen, så fikser hun litt andre småting for oss også, utover det har vi planlagt og bestilt alt selv.

Hvor i Italia skal dere gifte dere? Vi gifter oss i Roma :)

velger dere å gifte dere på ambassaden i Roma behøver dere ikke tenke på dette, det blir som å gifte seg i Norge. Men der er det jo fullt 1 år i forveien.

Anonymous poster hash: 22536...67a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...