AnonymBruker Skrevet 27. august 2014 #1 Skrevet 27. august 2014 Nå i september blir det 6.mnd siden jeg startet å jobbe som vikar. Også er det slik at jeg bor og jobber i Bærum, men jeg skal flytte ut fra familien og bo for meg selv i Oslo. Jeg skulle gjerne ha litt høyere lønn, i og med at jeg føler jeg gjør mer oppgaver enn det som var planlagt. Er det mulig å få høyere lønn som vikar? Anonymous poster hash: e4dce...e14
AnonymBruker Skrevet 27. august 2014 #2 Skrevet 27. august 2014 Tror det blir vanskelig men du kan spør. Er det gjennom vikarbyrå du er ansatt? I så fall så har de visse rater og forholde seg til og må de øke raten til bedriften. det vil de sjelden. Anonymous poster hash: 88d5a...074
AnonymBruker Skrevet 27. august 2014 #3 Skrevet 27. august 2014 Tror det blir vanskelig men du kan spør. Er det gjennom vikarbyrå du er ansatt? I så fall så har de visse rater og forholde seg til og må de øke raten til bedriften. det vil de sjelden. Anonymous poster hash: 88d5a...074 Uff.. Ja det er hos et vikarbyrå. Kan jeg ta det på mail til min kontakt person i det virkarbyrået? TS Anonymous poster hash: e4dce...e14
Gjest Evans Skrevet 27. august 2014 #4 Skrevet 27. august 2014 Det er jo alltids lov å prøve. Det kan jo ikke skade. Gjort det selv som vikar, uten hell vell og merke, og da ikke gjennom vikarbyrå.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2014 #5 Skrevet 27. august 2014 Er du vikar, får du nesten være glad du har jobb, og ikke gjøre ting vanskelig for deg selv ved å ta opp lønnsspørsmål.Anonymous poster hash: 3a2cd...7cb 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2014 #6 Skrevet 27. august 2014 Er du vikar, får du nesten være glad du har jobb, og ikke gjøre ting vanskelig for deg selv ved å ta opp lønnsspørsmål.Anonymous poster hash: 3a2cd...7cb Glad for å ha jobb? Jeg gikk fra fastjobb til denne jobben. Det er ikke det at jeg ikke får andre jobb, men jeg hadde kun lyst til å jobbe i det firmaet jeg jobber i nå. Kan jo alltid gå tilbake til min gamle jobb.. men ønsker høyere lønn fordi jeg gjør mer jobb også.. TS Anonymous poster hash: e4dce...e14
Glynis Skrevet 27. august 2014 #7 Skrevet 27. august 2014 Klart det er mulig å få høyere lønn som vikar. Jeg gikk opp fire lønnstrinn som vikar da jeg viste til at omfanget av arbeidsoppgavene mine og min personlige innsats tilsvarte konkrete punkter i lønnspolitikken deres som ville tilsi at jeg burde ha høyere lønn.
Cordelia Skrevet 28. august 2014 #8 Skrevet 28. august 2014 (endret) Selfølgelig kan du det. Vikrabyråer setter ofte ikke lønnen høyere enn de må hvis med mindre arbeidstakeren sier noe om det. Endret 28. august 2014 av Cordelia
Angelheart2 Skrevet 28. august 2014 #9 Skrevet 28. august 2014 Som ansatt gjennom vikarbyrå skal du ha det samme i lønn som om du var ansatt direkte i bedriften. Hvis du kan vise til at andre i bedriften som gjør de samme oppgavene og har samme kompetanse får høyere lønn skal du også ha det. Vi kan vise til Bemanningsbyrådirektivet og prinsippet om likebehandling. Det er ikke lov til å gi vikarer dårligere lønn fordi de "bare er vikarer". 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå