kluski Skrevet 27. august 2014 #1 Skrevet 27. august 2014 Jeg er igang med min andre runde med denne lille vidundermaskinen. Fikk påvist eggløsning på første runde på dag 17, dermed ba ikke maskinen om testpinner før idag, dag 9. Men så gikk den rett til MAX! What?! Kan det stemme? Er vel rart at det ikke skulle stemme, iom det er to hormoner som måles.. Jeg ble superglad, siden dette kan forklare problemene vi har hatt m å ble gravide(uregelmessig mens så vanskelig å vite når eggløsning finner sted) - mens mannen ble sur.... " den virker jo ikke den greia der!" He he! Hva tror det gode forumfolk?!
AnonymBruker Skrevet 27. august 2014 #2 Skrevet 27. august 2014 Jeg tror at det beste er å bare ha sex annenhver dag så treffer man EL hvis man har EL uansett i løpet av syklusen. Istedet for å miste vinduet fordi man brukte maskinen.. Anonymous poster hash: db268...5ef
Silfen Skrevet 27. august 2014 #3 Skrevet 27. august 2014 Har du uregelmessig mens så kan du ikke bruke slike. De går jo ut fra et snitt
kluski Skrevet 27. august 2014 Forfatter #4 Skrevet 27. august 2014 ? Du må snakke om en annen type monitor tror jeg! Som jeg har forstått det måler denne hormonene slik at man får påvist eggløsningen, ergo er den spesielt hendig når man har uregelmessig menstruasjon. (Min er ikke fryktelig uregelmessig heller, varierer fra 28-34 dager.) I alle fall det som står i bruksanvisningen, så jeg forholder meg til det. "Snittet" fører bare til at maskinen ønsker starte testingen ut fra tidligere mål :-)
Silfen Skrevet 27. august 2014 #5 Skrevet 27. august 2014 Ja, nemlig. 6 dager forskjell på syklus gir den et falskt snitt så tidlig etter start. Dermed vil den kunne etterspørre pinnene på galt tidspunkt. Viktigste er å vite lutealfasen din.
kluski Skrevet 27. august 2014 Forfatter #6 Skrevet 27. august 2014 (endret) Ok, sånn ja. Jeg vet lutealfasen min er 14dager ut fra forrige syklus. Så må jeg vel regne med mens 14 dager fra nå av da :-) verdens korteste syklus denne gangen! Men det er jo bare greit :-) kortere ventetid til neste prøvetid! Endret 27. august 2014 av kluski
Silfen Skrevet 27. august 2014 #7 Skrevet 27. august 2014 Men selv om den viser max så betyr jo ikke det at du har EL NÅ. Det betyr at du har EL innen 24-48 timer.
kluski Skrevet 27. august 2014 Forfatter #8 Skrevet 27. august 2014 Ja, ytret meg kanskje litt galt. Forrige gang gikk det fjorten dager fra monitoren viste Max til mensen kom. Så dermed er vel lutealfasen på tretten/tolv dager. Syntes bare det var snålt å få Max så tidlig. :-) men blir nok ikke klok på det uansett, kroppen er jo finurlig. Takk for svar.
Silfen Skrevet 27. august 2014 #9 Skrevet 27. august 2014 Ja. Dessuten skal man vel bruke slike monitorer i minst 3 sykluser før de begynner å finne ut av ting.
kluski Skrevet 27. august 2014 Forfatter #10 Skrevet 27. august 2014 Det er sant, skriver ikke noe i stein riktig enda :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå