Gå til innhold

Mister mye hår..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har har i 3-4 dager mistet mye mer hår enn vanlig. Det pleier å være litt i sluket hver gang jeg vasker håret, og litt på børsta når jeg grer. Og kanskje et hårstrå eller to henger med fingrene, hvis jeg forsiktig samler alt håret, og stryker nedover.

Mens nå er det en god del mer i sluket, på børsta og mye mer når jeg stryker igjennom håret.

Har hørt at det kan skje 4-6 mnd etter en veldig påkjennende periode. Noe som kan stemme godt hos meg...

Men hvor lenge varer en sånn periode?

Når bør jeg evt. gå til legen og sjekke om det er noe annet?

Anonymous poster hash: c854e...9f1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du endret noe i kostholdet i det siste? Spiser du nok? Særlig proteiner er viktig for håret.

Anonymous poster hash: 6ba4d...337

Skrevet

Har du endret noe i kostholdet i det siste? Spiser du nok? Særlig proteiner er viktig for håret.

Anonymous poster hash: 6ba4d...337

Veldig dårlig matlyst rundt samme tid.. Men jeg begynner vel ikke akutt å miste hår fordet? Får i meg frokost, middag og kvelds i hvert fall.. Men kanskje jeg spiser for lite.

Hårtapet fortsetter.. Kan ikke huske det har vart så lenge når det har skjedd før. Mister mye hår..

Skrevet

3-4 dager er da ikke lenge. Er ganske vanlig å miste mer hår i perioder.

Jeg har mista en del hår i hvertfall 3 mnd nå(og er blitt gravid i mellomtiden).

Men jeg bruker å ha det sånn innimellom, så tenker ikke at det er noe som er galt.

Anonymous poster hash: f2b96...23a
Skrevet

Ca en uke siden jeg skrev første innlegg, så nå er det ca 10 dager.

At man mister hår pga. graviditet er naturlig.

Jeg har mistet litt mer enn vanlig noen ganger jeg og, men dette er mye mer.

Skrevet

Veldig dårlig matlyst rundt samme tid.. Men jeg begynner vel ikke akutt å miste hår fordet? Får i meg frokost, middag og kvelds i hvert fall.. Men kanskje jeg spiser for lite.

Hårtapet fortsetter.. Kan ikke huske det har vart så lenge når det har skjedd før. Mister mye hår..

Dersom du ikke får i deg alle nødvendige næringsstoffer/nok næring kan man fort miste hår. Hvordan spiser du til de forskjellige måltidene? Nok søvn og lite fysisk og psykisk stress er også viktig. Mye som kan spille inn.

Anonymous poster hash: 63494...c66

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...