Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min og jeg har vært sammen i 7 år. Alt i alt har vi det fantastisk, når vi har det fantastisk. .

Jeg vil si vi har det mer dårlig enn bra. Dvs vi har minimum 1-2 store krangler i mnd (hvor dører blir slamret med, og hvor vi skriker til hverandre)...

Når vi har det bra, så har vi det fantastisk. Vi er fullt klar over at vi ikke burde krangle så mye, og vi vet at det ikke er normalt, men vi klarer bare ikke å fungere sammen.. Typen min er helt uenig og kunne aldri gjort det slutt..

Problemet er bare at jeg blir dratt mot han. Jeg kan si at jeg ikke orker mer, og at det er slutt, men når kvelden kommer, og ting har roet seg, så orker jeg ikke å være borte fra han mer..

Hva hører man på å slike situasjoner, hjertet eller fornuften?

Alt i meg sier at jeg burde gå i fra han, for vi kan ikke feks få barn og leve sånn.. Men alt det fysiske i meg klarer det ikke..

Anonymous poster hash: d6566...2a6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forestill deg at han er far til dine barn, og at dere skal bli 70 år sammen. Klarer du det, er det mannen for deg. Hvis ikke, gå din veg. Hardt og brutalt.

Skrevet

Jeg personlig synes ikke 1-2 store krangler i mnd er mye når man ellers har det kjempefint.

I et forhold hvor begge er følelsesmennesker blir det gjerne sånn. Jeg er et emosjonelt troll selv, og ingen av mine forhold har vært kranglefrie.

Jeg synes 7 år er for mye å kaste bort dersom det er 1-2 ganger i mnd dere har det ille. Er det murring og snurthet hver eneste dag ville jeg ha dratt til samlivsterapi før det blir barn involvert.

• Liker 3
Skrevet

Er 1-2 krangler pr måned så mye??

Anonymous poster hash: c4845...704

Skrevet

Så mye krangling hadde jeg virkelig ikke maktet. Hos oss har vi 1-2 krangler i året selv om jeg er ett skikkelig følelsesmenneske.

Anonymous poster hash: df6db...00e
  • Liker 1
Skrevet

Hvis du føler du selv, som person, har det mer dårlig enn bra - så må du enten få løst det eller gå.

Skrevet

I hvilke sammenhenger krangler dere?

Skrevet

...vi har ikke kranglet på 14 år og det er faktisk helt krise for meg. Tenk deg den veien...

Det er mye lidenskap i en god krangel også :)

Skrevet

Hva med å kommunisere annerledes? Jeg har aldri slamret med døra og skreket til en kjæreste.

Det er mulig å være uenige på en respektfull måte.

Hva krangler dere om? Er det de samme tingene som går igjen? Inngå kompromiss, eller bli enig om at dere er uenig og unngå temaet.

Høres ikke ut som at det beste er å droppe forholdet :)

Anonymous poster hash: 3aa70...fa0
Gjest krokodillen
Skrevet

Er ikke nødvendigvis hyppingheten sv kranglinga som er problemet men måten dere krangler på

Gjest supernova_87
Skrevet

Er det noe dere kan gjøre for å unngå de kranglene, evt. ha de kranglene på en annen, kontrollert måte? Kanskje dere kan sette av tid til å ta opp ting dere irriterer dere over, der det dere begge vet at det kan bli høyrøstede stemmer, men at det ikke er rettet mot hverandre, men mot situasjonen som er vanskelig? Og der vet dere at tiden for å ta opp desse tingene varer ikke lenger enn så og så lenge, og etter det er det tilbake til det vanlige gode livet?

Skrevet

Kan du ikke spørre om han vil være med deg i parterapi, dersom du mener kranglingen er ett problem i forholdet deres?

Skrevet

AnonymBruker har rett. Å lære å kommunisere er et veldig godt råd.

Gjør dere det kan dere kanskje redde forholdet.

Det finnes mange samlivskurs for par som ønsker å lære dette.

Jeg vil også anbefale dere å lese boken "Kjærlighetens fem språk" av Gary Chapman. Den er helt fantastisk nyttig.

Skrevet

Når dere elsker hverandre, så kan du ikke gå. Dere får lære dere å kommunisere bedre. Ta litt "ferie" fra hverandre av og til, så er det ikke så lett å falle i det samme mønsteret. Kanskje dere trenger litt mer rom hver for dere også, ved for eksempel å ha en større leilighet med hvert deres rom å trekke tilbake på.

Anonymous poster hash: f7e5b...1b7
Skrevet

Antall krangler bør ikke spille så stor rolle, men hva innholdet er.

Når det gjelder å gjøre det slutt så må du bare gjøre det, om du har lyst. Og ikke se deg tilbake. Det er normalt å bli dratt mot hverandre etter så lang tid sammen. Det er uansett hardt og vanskelig.

Anonymous poster hash: eb366...f84

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...