AnonymBruker Skrevet 26. august 2014 #1 Skrevet 26. august 2014 Hei Jeg har begynt å trene for to uker siden. Men nå legger jeg merke til at jeg får vondt i høyre kneet når jeg tar knebøy. Og det har jeg opplevd før også. Det gjør ikke vondt når jeg gå meg en tur/ jogge ellers. Men jeg har lite lyst til å bare plutselig slutte å trene igjen på grunn av kneet. Evt hva slags treningsøvelser burde jeg unngå? På forhånd takk Anonymous poster hash: f7aaf...da9
Holme Skrevet 26. august 2014 #2 Skrevet 26. august 2014 Hallo. Hvis du får vondt i kneet av å ta knebøy, så gjør du det kanskje på feil måte? Belastningen ved knebøy skal ikke direkte gå på knærne. Kanskje det er dette som er feilen? I så fall, forsøk å endre på øvelsen. Ellers kan det være noe inne i kneet som er galt. Jeg har selv hatt problemer med knærne, og da er den minisken. Hvis det fortsetter, og evt går ut over andre aktiviteter der kneet gjør vondt, ville jeg ha sjekket opp i det. Vet ikke om du bruker vektstang når du tar knebøy, men du kan jo da evt gjøre det uten vektbelasting for å se hvordan kneet reagerer da.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2014 #3 Skrevet 26. august 2014 Få en instruktør til å sjekke teknikken din.Anonymous poster hash: da06e...6c6
AnonymBruker Skrevet 27. august 2014 #4 Skrevet 27. august 2014 Takk for svaret !! :D Anonymous poster hash: f7aaf...da9
AnonymBruker Skrevet 27. august 2014 #5 Skrevet 27. august 2014 Få en som kan knebøy til å se på teknikken din. Du kan evt filme deg selv og få noen fra nettet til å se på. Noen ting som kan forårsake vondt i knærene: - du går ikke dypt nok. Når du er helt i bunn skal hoften være lavere enn kneet. Skjærekreftene på kneet blir større hvis du stopper bevegelsen før hoften er under kneet, og det er ikke bra i lengden - du får vekten for langt frempå, slik at knærene drifter foran tærene. Det er greit at knærene er -litt- foran tærene, men ikke mye - knærene knekker innover. Press knærene fra hverandre og utover under hele bevegelsen. - føtter og lår skal peke i samme retning. Føttene kan peke litt ut til siden. Du kan også eksperimentere med stilllingen din. Jeg (i likhet med mange bredhoftede kvinner) må ha litt bredere beinstilling, og sette meg ned mellom knærene. Anonymous poster hash: 1b127...3bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå