AnonymBruker Skrevet 26. august 2014 #1 Skrevet 26. august 2014 Trenger litt hjelp.. Datteren min på 5 hadde i går med seg bestevenninnen (la oss kalle henne Ada) hjem etter barnehagen. Mens vi erpå lekeplassen etter middag, så forteller de at Ada har sett broren ha tiss mot tiss med kjæresten sin, da de passet henne. Hun fortalte at de hadde lukket døren, men at hun hadde listet seg inn, og da hadde hun sette det. Ada og datteren min pratet veldig mye frem og tilbake om dette med tiss mot tiss, og syntes dette var veldig spennende. Det er veldig greit for meg altså, bare så det er sagt, for jeg er ikke så prippen av meg, men det jeg lurer på er om jeg bør si noe til mammaen? Hun hadde ikke sagt noe til mammaen, for broren hadde sagt at da ble han veldig sint på henne. Ikke bare det at han har sex med kjæresten sin, men at han faktisk ikke passer på lillesøsteren sin når han egentlig skal det.. Hva hadde dere gjort? Og hva hadde dere likt at andre sa til dere om dere hadde barn i den alderen? Jeg og mammaen har et veldig godt forhold. Vi er ikke akkurat venninner, men vi snakker sammen når vi møtes, og har en hyggelig tone med hverandre. Anonymous poster hash: 95c69...0fd
minister-mio Skrevet 26. august 2014 #2 Skrevet 26. august 2014 Det hadde jeg nok sagt. Er bekymret for både 13 åringen som har sex og 5-åringen som ser barnevaktene ha sex 19
AnonymBruker Skrevet 26. august 2014 #3 Skrevet 26. august 2014 Jeg ville sagt det, men om du føler at du ikke klarer å si alt kan du kanskje si at Ada fortalte at storebror har besøk og ikke følger med når de er alene hjemme. Anonymous poster hash: f212d...c2f 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2014 #4 Skrevet 26. august 2014 13 år og har sex?? Det er uvanlig tidlig. Jeg hadde fortalt dette til foreldrene. Anonymous poster hash: 83878...9bd 8
AnonymBruker Skrevet 26. august 2014 #5 Skrevet 26. august 2014 Du bør holde det for deg selv, ved mindre du misstenker at det er noe ulovlig eller farlig som pågår... Anonymous poster hash: 94b85...e18
AnonymBruker Skrevet 26. august 2014 #6 Skrevet 26. august 2014 Du bør holde det for deg selv, ved mindre du misstenker at det er noe ulovlig eller farlig som pågår...Anonymous poster hash: 94b85...e18 Mistenker absolutt ikke noe ulovlig. Regner med at eet var meningen at hun ikke skulle se noe.. Får tygge litt på det merker jeg. Mannen syns vi bør si noe, så de vet at Ada ikke er så godt passet på som de tror, samt at foreldrene kanskje kan få tatt en prat med sønnen om sex og prevensjon , om de ikke alt har gjort det.Anonymous poster hash: e6fd5...3a3 6
AnonymBruker Skrevet 26. august 2014 #7 Skrevet 26. august 2014 Mistenker absolutt ikke noe ulovlig. Regner med at eet var meningen at hun ikke skulle se noe.. Får tygge litt på det merker jeg. Mannen syns vi bør si noe, så de vet at Ada ikke er så godt passet på som de tror, samt at foreldrene kanskje kan få tatt en prat med sønnen om sex og prevensjon , om de ikke alt har gjort det.Anonymous poster hash: e6fd5...3a3 Det er en bra mann du har. Han høres veldig fornuftig ut. Anonymous poster hash: d459a...1f1 10
AnonymBruker Skrevet 26. august 2014 #8 Skrevet 26. august 2014 Jeg hadde helt klart tatt en prat med foreldrene. 13-åringer er for unge til å ha sex, og hvem vet om de passer seg så det ikke blir barn av det? Var det min 13-åring ville jeg likt å vite om sånt, ja. Anonymous poster hash: e97ed...62c 7
Gjest lurven Skrevet 26. august 2014 #9 Skrevet 26. august 2014 Det hadde jeg nok holdt for meg selv, hvordan skal du egentlig gå fram når du sier det
AnonymBruker Skrevet 26. august 2014 #10 Skrevet 26. august 2014 Jeg syns foreldrene bør få vite dette. 13 år og ha sex a gitt!! Det er ekstremt tidlig. Anonymous poster hash: 160de...4d7 4
AnonymBruker Skrevet 26. august 2014 #11 Skrevet 26. august 2014 Det hadde jeg nok holdt for meg selv, hvordan skal du egentlig gå fram når du sier det Ser ikke helt problemet med hvordan man skulle gått frem. "En ting jeg tenkte du ville vite, Ada fortalte i går da vi var på lekeplassen at hun har sett storebror og kjæresten tiss mot tiss da de passet henne sist. Jeg tenker at hvis det var mine barn det gjaldt ville jeg gjerne vite det".Anonymous poster hash: c4e0b...eaa 11
minister-mio Skrevet 26. august 2014 #12 Skrevet 26. august 2014 bra 13-åringen har erfaring med å passe barn da... Hvis han lager et selv mener jeg 8
Adhara Skrevet 27. august 2014 #13 Skrevet 27. august 2014 Tråden er ryddet for liberale holdninger til pedofili + svar til dette. Irrlys, mod.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2014 #14 Skrevet 27. august 2014 bra 13-åringen har erfaring med å passe barn da... Hvis han lager et selv mener jeg Ja, nettopp. Se på Storbritannia, der får såpass unge barn unger selv.. EkkeltAnonymous poster hash: cfb8f...3a7 1
Gjest Evans Skrevet 27. august 2014 #15 Skrevet 27. august 2014 Jeg syns du bør fortelle noe til foreldrene. Både fordi Ada ikke blir passet på så godt som foreldrene kanskje tror, og fordi de bør ta en prat om prevensjon og alt som samleie og sex generelt kan føre med seg av positive og negative ting. Jeg tenker at det er noe jeg ville ønsket å vite i hvert fall. Men hvordan du skal legge det frem er jeg usikker på. Eneste jeg tenker på er at du ikke bør legge det frem med store ord og være enten dømmende eller høre ut som du har tenkt å sladre til nabolaget (ikke at jeg oppfatter deg ts slik i det hele tatt, men tenker at foreldrene til Ada sikkert ikke ønsker, og ikke sønnen heller for den saks skyld, at det kommer frem at sønnen har sex med kjæresten/ei jente mens hans passer lillesøstera. Da er det kanskje litt betryggende at det er i en "dette blir med oss tone").
Ciara Skrevet 27. august 2014 #16 Skrevet 27. august 2014 Jeg hadde sagt det. Jeg hadde også fått fram at Ada ikke selv ønsket å si det fordi broren ikke ville. Bare for at foreldrene går litt forsiktig fram i denne situasjonen og Ada ikke opplever at det straffet seg å si noe. 7
AnonymBruker Skrevet 27. august 2014 #17 Skrevet 27. august 2014 Jeg hadde også fått fram at Ada ikke selv ønsket å si det fordi broren ikke ville. Bare for at foreldrene går litt forsiktig fram i denne situasjonen og Ada ikke opplever at det straffet seg å si noe. Akkurat dette tenker jeg også på. Jeg vil jo at jentene fortsatt skal kunne fortelle meg "hemmeligheter". Nei, jeg får nok si noe. Bare føler ikke at jeg kan ta det opp når vi møtes ved levering i bhg. Kanskje jeg får ringe henne i morgen.Anonymous poster hash: e6fd5...3a3 4
AnonymBruker Skrevet 27. august 2014 #19 Skrevet 27. august 2014 Du må si noe. De er altfor unge til å ha sex, og tydeligvis ikke heller skikket til barnepass. Dette vil i neste runde påvirke Ada (som allerede synes dette er "spennende") og kanskje din datter. Som nevnt over, så må du understreke at Ada var redd for å få kjeft for å fortelle dette og at hun må skjermes. Anonymous poster hash: 0c7c4...ccc 4
AnonymBruker Skrevet 28. august 2014 #20 Skrevet 28. august 2014 13 år og har sex?? Det er uvanlig tidlig. Jeg hadde fortalt dette til foreldrene. Anonymous poster hash: 83878...9bd Jeg syns foreldrene bør få vite dette. 13 år og ha sex a gitt!! Det er ekstremt tidlig.Anonymous poster hash: 160de...4d7 Jeg er helt enig i at det er for tidlig, men i dagens samfunn så er det slettes ikke så uvanlig som mange tror. Og det er kanskje grunnen til at såpass mange har sex i en tidlig alder også for alt for mange foreldre står med hode i sanden akkurat når det gjelder dette. Anonymous poster hash: cec22...4ca 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå