AnonymBruker Skrevet 26. august 2014 #1 Skrevet 26. august 2014 Etter min oldemors død valgte slekta ting de ville ha fra hjemmet hennes. Jeg tok bare små ting som vesker og klær. Jeg har brukt den ene lommeboka en stund, men i dag fant jeg en liten lomme hvor det lå en femøring fra 1953. Har sett litt rundt på nettsider, der selges en fra samme tiår for 500 kr blant annet. Tingen er at jeg ikke vet om jeg bør vente litt eller prøve å selge den. Lommeboken er ikke gammel, så mynten er spart på. Jeg kan ingenting om dette så tips tas i mot med stor takk. Anonymous poster hash: 61800...292
Luckiness Skrevet 26. august 2014 #2 Skrevet 26. august 2014 Jeg ville vel kanskje valgt å beholde den som et slags minne fra den tiden hun var ung. Men det er jo selvsagt ditt valg. Jeg har dessverre ingen anelse om du bør vente eller ikke. Kanskje det finnes et "pengeforum" du kan spørre på? 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2014 #3 Skrevet 26. august 2014 Jeg ville vel kanskje valgt å beholde den som et slags minne fra den tiden hun var ung. Men det er jo selvsagt ditt valg. Jeg har dessverre ingen anelse om du bør vente eller ikke. Kanskje det finnes et "pengeforum" du kan spørre på? Har tenkt mye på det, hjertet mitt sank da jeg så årstallet. Er litt på gråten av å tenke på det. Men der igjen mener jeg at en ikke skal ha ting liggende rundt, minner og tanker har man inni seg uansett. Vanskelig dette. TS Anonymous poster hash: 61800...292 2
nojac Skrevet 26. august 2014 #4 Skrevet 26. august 2014 En femøring fra 1953 har ingen verdi for en samler hvis den ikke er usirkulert (ubrukt). Og det er den neppe. Jeg har haugevis av slike. 3
AnonymBruker Skrevet 26. august 2014 #5 Skrevet 26. august 2014 En femøring fra 1953 har ingen verdi for en samler hvis den ikke er usirkulert (ubrukt). Og det er den neppe. Jeg har haugevis av slike. Godt å vite. Denne femøringen er nemlig litt skitten så brukt er den nok. Kan jeg spørre hvorfor du har haugevis av sånne? TS Anonymous poster hash: 61800...292
Djungelvrål Skrevet 26. august 2014 #6 Skrevet 26. august 2014 Trodde det var snakk om mynt fra 1800 tallet. En mynt fra 1953 er ikke gammel, mange tusen nordmenn som har slike liggende. 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2014 #7 Skrevet 26. august 2014 Jeg tenkte det samme som hun over. Loftet mitt er fullt av utgåtte mynter fra hele verden. (Familien har bodd i huset i 50 år så ingen har giddet å rydde der).Anonymous poster hash: ee67f...cb4
AnonymBruker Skrevet 26. august 2014 #8 Skrevet 26. august 2014 Hva med å pusse den og få laget et smykke av den? Det ville hun sikkert satt pris på. Anonymous poster hash: 5dc8f...4f3 1
Sugerøret Skrevet 26. august 2014 #9 Skrevet 26. august 2014 Lag et smykke ut av den? Puss og lag hull og ha som kjede?
nojac Skrevet 26. august 2014 #10 Skrevet 26. august 2014 Godt å vite. Denne femøringen er nemlig litt skitten så brukt er den nok. Kan jeg spørre hvorfor du har haugevis av sånne? TS Anonymous poster hash: 61800...292 For å være mer presis: Jeg har flere kilo gamle kobbermynter liggende fra min tid som aktiv myntsamler. Mesteparten pent sortert i arkiv etter årstall. Om du hadde tilbudt meg mynten din for en krone ville jeg pent sagt nei takk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå