Gå til innhold

Barnebursdag når du var barn.

Anbefalte innlegg

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Hva husker du som de mest positive/gøyale tingene fra bursdagene du var gjest i som barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg husker bare den ene bursdagen jeg feiret med klassekamerater som barn. Da fylte jeg 14 og vi var 13 venner i en leilighet. Foreldre va hos naboen i etasjen over. Vi hadde god mat og et par jenter lagde quiz og konkuranser på forhånd. Så var det dansing. Gode minner.

Anonymous poster hash: d0258...173
  • Liker 1
Skrevet

Husker det lynte og tordnet engang jeg hadde barnebursdag. Den bursdagen husker jeg godt, eller så husker jeg ikke så mye av de andre bursdagene igrunn.

Når jeg begynte på ungdomskolen/videregående bruke jeg og vennegjengen stikke på kinaresturant å feire :)

Anonymous poster hash: 64348...92e
Gjest Keikolina
Skrevet

Den vonde skumkaka som alle likte, jeg ble bare kvalm.

Gjest Belle âme
Skrevet (endret)

Kveld med noken jenter da eg var liten. Spiste oss omtrent kvalme på brownies, smågodt og sjokolader. Og ja, popkorn og ostepop.

Husker vi såg mange disney filmer <3

Endret av Belle âme
Skrevet

Hjemmebursdager, med pølse, gele og sjokoladekake.

Katherine hadde alltid de gøyeste bursdagene, når vi spiste hadde vi alltid en historie som vi skulle putte inn ord i. Så leste moren historien høyt for oss etterpå.

De hadde ett gedigent hus, og oppe i gangen i annen etasje satte vi oss til og så film. Det gøyeste var å få lov å være med å se filmen baklengs når han spolte dem tilbake.

Hviskeleken, flasketuten og stolleken. Oh minner.

Anonymous poster hash: c1be2...4fb
  • Liker 3
Skrevet

Jeg har bursdag på sommeren og hadde alltid barne- og voksenbursdag sammen. Vi var alltid ute i hagen og hadde stafetter og leiker, venner, foreldre, besteforeldre, tanter og onkler om hverandre.

Det ble servert kaker først, og pølser etterpå, med brus til barna og øl til de voksne.

Fantastiske minner :-)

Skrevet

Da min mor lagde rebusløp. Lagde forskjellige poster ute i hagen, med spørsmål som vi skulle svare på. Den som hadde flest riktige vant.

Husker at ett av spørsmålene var: Hvor kommer spaghetti fra? a) fra spaghettitreet b) det er en rotfrukt c) mel og vann

På en annen post skulle vi gjette hvor mange klinkekuler det var i et syltetøyglass.

En av mine klassekamerater hang litt etter oss andre i sosial utvikling og var nok ikke den skarpeste kniven i skuffen heller (men hadde ingen diagnose). Da min mor hadde sett over alle svarene og regnet sammen poengene, viste det seg at han hadde vunnet. Han var sååååå fornøyd! Premien var en twist-pose som alle delte, selvfølgelig.

(I ettertid skjønte jeg at min mor kanskje regnet litt feil med vilje, men han fikk en skikkelig sosial boost av å være stjernen på festen en liten stund)

• Liker 9
Skrevet

Jeg husker best de årlige bursdagene hos en av jentene i klassen, for moren fant på så mange morsomme leker. Vi lo oss fordervet! De hadde kjempedigert hus, og en hage til å gå seg bort i. Også hadde de sånne små boller laget av puffet ris og sjokolade/smør. Digg!

Anonymous poster hash: e6b37...7c4
Gjest Magdalene
Skrevet (endret)

At vi brukte å ha pølsekiosk. Mamma hadde ordnet med liksompenger som alle fikk på hver sin asjett, så måtte alle stå i kø, og alle betalte for seg safe "kjøpte" pølse.

Også husker jeg sommerfuglkake, og at vi spiste gele med sugerør.

Også slike historier, hvor mamma ba oss alle si flere ord som hun puttet inn her og der, og som hun leste for oss, mens vi holdt på å le oss i hjel.

Endret av Magdalene
  • Liker 1
Skrevet

Jeg husker at moren min var kjempeflink til å arrangere barnebursdag for meg og mine søsken.

Bingo party er vel det jeg husker best. Og at det alltid var gelé i alle mulige farger på bordet.

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Jeg husker at moren min var kjempeflink til å arrangere barnebursdag for meg og mine søsken.

Bingo party er vel det jeg husker best. Og at det alltid var gelé i alle mulige farger på bordet.

Hvor gammel ble du da du hadde bingo party?

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

At vi brukte å ha pølsekiosk. Mamma hadde ordnet med liksompenger som alle fikk på hver sin asjett, så måtte alle stå i kø, og alle betalte for seg safe "kjøpte" pølse.

Også husker jeg sommerfuglkake, og at vi spiste gele med sugerør.

Også slike historier, hvor mamma ba oss alle si flere ord som hun puttet inn her og der, og som hun leste for oss, mens vi holdt på å le oss i hjel.

Pølsekiosk med liksompenger tror jeg at jeg skal huske på!

Adjektivhistorie er det du snakker om. Lurer på hvor små barna kan være for å være aktivt med på slike med tanke på forståelse.

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Hjemmebursdager, med pølse, gele og sjokoladekake.

Katherine hadde alltid de gøyeste bursdagene, når vi spiste hadde vi alltid en historie som vi skulle putte inn ord i. Så leste moren historien høyt for oss etterpå.

De hadde ett gedigent hus, og oppe i gangen i annen etasje satte vi oss til og så film. Det gøyeste var å få lov å være med å se filmen baklengs når han spolte dem tilbake.

Hviskeleken, flasketuten og stolleken. Oh minner.

Anonymous poster hash: c1be2...4fb

Lurer på hva som er anbefalt minstealder for å introdusere barn for hviskeleken og stolleken? Noen som vet?

Skrevet

Den vonde skumkaka som alle likte, jeg ble bare kvalm.

Å, skumkaka, den husker jeg! hvitt skum, sjokolade og kokos? alle hadde den en periode. :D

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Gele i alle mulige farger er noe jeg husker best også fra bursdagsfester da jeg var barn. Det vil si; høye porsjonsglass med gele i tre ulike farger i hver. :)

Skrevet

Tidlig på barneskolen:

Kaker, godteri, fiskeleken (vi fisket hver vår godtepose, enten gjennom vinduet eller bak et teppe eller lignende), hviskeleken, adjektivleken og musikklek - mamma var fantastisk flink til å lage gode barnebursdager. Da jeg ble eldre var det enten veldig populært med pizza og kino - da med noen få venner (og ALENE på peppes da, gud så gøy :fnise:) eller film, middag og godis hjemme.

Søstrene mine er født på litt mer egnede tider på året, og vi hadde ofte utebursdag for de. Jeg hadde hest, og vi pleide å ta med hestene slik at jentene kunne ri eller kjøre. Rebuser, skyting med pil og bue og lignende. Grilling av pølser og spøkelseshistorier rundt bålet.

Når jeg får unger er dette noe jeg virkelig gleder meg til å gjøre for de! Jeg kommer ikke til å hive meg på lekelandkjøret (bor også i en bygd, så det er egentlig helt umulig å få til uansett), men heller lage gode bursdagsfester som skiller seg litt ut sånn at det skaper fine minner hos ungene mine senere.

Skrevet

Fiskedam, pølsekiosk -gjerne med en tøysete far bak disken, natursti for å finne gidteposer, karamelljakt på høyloven, karnevalbursdag og leking i hagen etterpå.. ikke alle disse tingene i 'en brusdag så klart, men husker disse tingene som kjempeartig!

:D Kreative foreldre vi hadde egentlig ;)

Anonymous poster hash: e6d9d...739

Skrevet

Barneskole-bursdagene innebar stort sett mat, is, godteri og lek hjemme hos bursdagsbarnet. Kan ikke komme på èn bursdag som foregikk på f.eks kino, lekeland eller lignende. Og moren til ett av bursdagsbarna pleide hvert år å lage en adjektiv-fortelling, hvor alle måtte komme på ett ord hver, også ble det en morsom historie til slutt.. Ellers husker jeg ikke stort.. De fleste foreldrene holdt seg som regel i bakgrunnen, men sørget for at ingen ble holdt utenfor.

Anonymous poster hash: 72b89...25b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...