AnonymBruker Skrevet 26. august 2014 #1 Skrevet 26. august 2014 Jeg har en noget spesiell svigermor som proklamerte for meg og samboeren at hun følte seg nærmere sin datters barn enn våre barn. Dette var et valg hun hadde gjort selv for å beskytte seg selv. Siden det alltid er en viss risiko for at jeg og samboeren min skal gå fra hverandre, og det da mest sannsynlig er meg som vil få mest samvær. Da far ville få mindre samvær så ville farmor få veldig lite tid med barnebarna. Hun er selvfølgelig en skrulle og noe for seg selv fom sier dette til oss, men har hun ikke et lite poeng? Er det ikke sånn at den "lille tiden" far har samvær så vil han velig gjerne ha den tiden selv, og farmor og farfar taper? Noen som har hørt om andre besteforeldre som tenker sånn? Anonymous poster hash: db949...b0e
plix Skrevet 26. august 2014 #2 Skrevet 26. august 2014 Noget spesiell svigermor? Kunne ikke vært mer enig! For en tankegang! Nei har ikke hørt om andre som tenker sånn. 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2014 #3 Skrevet 26. august 2014 Det kommer vel ann på de involverte. Her hadde unger like mye kontakt som tidliger. Så dabbet det av over tid og det var overhode ikke jeg som var årsaken. Det var besteforeldrene selv som tok lite kontakt da ungene kom i tenårene.Anonymous poster hash: 532f9...0ce 1
Lou Salome Skrevet 26. august 2014 #4 Skrevet 26. august 2014 Nei, i de tilfellene jeg vet om, blir faren veldig interessert i å tilbringe samværshelger- og - ferier med sin familie, og ved 50% trenger han MYE barnevakt, så der har farmor sett mer til barna etter skillsmisse enn før. 4
AnonymBruker Skrevet 26. august 2014 #5 Skrevet 26. august 2014 Ikke så uvanlig det. Hvis man har 50-50 så vil jo far se barnet mye, så sant han da har et godt forhold til sine foreldre så vil de nok se barnebarnet sitt. Men om far kun har barna annenhverhelg ol. så kan det bli lite for besteforeldrene. Det er jo ikke helt ukjent at farmor og farfar seg barnebarna mindre enn mormor og morfar når foreldrene er sammen. Anonymous poster hash: 43fd7...e0d 3
Gjest Gjespegjest Skrevet 26. august 2014 #6 Skrevet 26. august 2014 (endret) . Endret 13. september 2014 av Gjespegjest 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2014 #7 Skrevet 26. august 2014 Det er vel bare for moren å spørre farmor om hun vil være barnevakt noen ganger også i stedenfor mormor. Selv om mor og far går fra hverandre og kanskje ikke har særlig kontakt, bør man ikke dra med besteforeldrene til ungen i det. Synes jeg. Sikkert lettere i teorien enn i praksis for de fleste da. Anonymous poster hash: fc162...1cf
AnonymBruker Skrevet 26. august 2014 #8 Skrevet 26. august 2014 Det er vel bare for moren å spørre farmor om hun vil være barnevakt i stedenfor mormor. Selv om mor og far går fra hverandre og kanskje ikke har særlig kontakt, bør man ikke dra med besteforeldrene til ungen i det. Synes jeg. Sikkert lettere i teorien enn i praksis for de fleste da. Anonymous poster hash: fc162...1cf Da kan vel far spørre sin mor selv, om hun vil være barnevakt. Eksen skal ikke "bruke" opp farmor på denne måten.Anonymous poster hash: 98259...865
Kontormus Skrevet 26. august 2014 #9 Skrevet 26. august 2014 Tror hun har et poeng. Mødre tyr gjerne til egne mødre, og slikt sett vil mormor se mere til barnebarna enn farmor. Hvertfall i de tilfellene hvor far kun har samvær. 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2014 #10 Skrevet 26. august 2014 Det kommer vel helt an på. Jeg og eksen har tilnærmet 50/50, og i hans uker treffer de hans foreldre like mye som jeg treffer mine i mine uker. Til og med oftere, siden mine bor dobbelt så langt unna. Og trenger han barnevakt i sine uker blir hans foreldre spurt først - av han. Men i andre tilfeller jeg vet om der far kun har annenhver helg så blir det jo tilsvarende lite. Han har sjelden bruk for barnevakt, og vil gjerne ha helgene sine selv. Er ikke så ofte rundt hos familie, verken med eller uten unge. Moren vil ikke bry eks-svigers og besteforeldrene føler kanskje ikke at de kan spørre. Anonymous poster hash: 5d29d...f3e
AnonymBruker Skrevet 27. august 2014 #11 Skrevet 27. august 2014 Det avhenger vel av hvilken samværsordning man lander på, og hvor i landet besteforeldrene bor i forhold til barnebarna. Kommer også an på hvor godt forhold det skilte paret har til sine og hverandres foreldre. I vårt tilfelle har vi 50/50, mormor og morfar bor i gåavstand, men er i full jobb. Farmor og farfar bor 4 mil unna, men er pensjonister. Jeg vil tro mine barn ser besteforeldrene like mye som før og høvelig jevnt fordelt. Trenger jeg barnepass og far ikke kan stille opp, eller motsatt for hans del så spørres besteforeldre. Der kan han spørre mine foreldre og jeg hans alt etter hva som er mest praktisk og som passer. Jeg kan forstå at dersom far kun har annenhver-helg-samvær så kan det gå ut over farmor og farfars samvær med barnebarna. Trasig holdning din svigermor har, uansett! Dere ER jo ikke skilt!! Anonymous poster hash: d4d2e...0ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå