AnonymBruker Skrevet 26. august 2014 #1 Skrevet 26. august 2014 Forslag på gode smoothies? Er helt ny på dette området..Anonymous poster hash: 9e0da...88e
AnonymBruker Skrevet 26. august 2014 #2 Skrevet 26. august 2014 Har aldri brukt oppskrift på smoothies, men bruker det jeg har. Som regel har jeg frossne bær i fryseren og passer på å fryse ned bananer før de blir for modne (i biter). Tilsetter litt juice og/eller drikkeyoghurt, samt frukt og grønnsaker jeg har liggende. Slenger gjerne oppi en liten neve havregryn også. Har også tilsatt fiberpulver ved noen anledninger. Spe med juice om den blir altfor tykk. Bruk et par isbiter om du ikke har noe frossent å legge i (om blenderen din tåler dette da). Vær forsiktig med kiwi i smoothies. De smaker veldig godt sammen med f.eks jordbær og banan, men legg dem i helt på slutten. De bør ikke kjøres mer enn et par sekunder. Leste at steinene får "peppersmak" og trodde det var tull, men det stemmer faktisk. Du kan evt fjerne steinene først. Min base er som rege: 1/4-1/2 banan En håndfull frossne bær 1 dl juice/drikkeyoghurt (du trenger muligens en dl til for å gjøre den passe tykk til slutt) Anonymous poster hash: e9e90...0d9
esmer Skrevet 26. august 2014 #3 Skrevet 26. august 2014 Jeg liker ikke flytende smoothies, liker de litt tjukkere som man må bruke teskje for å spise Her har du min favoritt: - Frosne jordbær og blåbær - Frosne fersken (pleier å tømme en hermetikkboks i en matboks før jeg kaster den i frysern, med vannet!) - Vaniljeyoghurt (den store fra Tine, avkjølet i kjøleskap) - Sukker - Litt flytende drikke. Jeg liker å bruke Capri Sonne-drikker i forskjellige smaker, men annet funker også fint. Kald og tykk, digg smoothie
AnonymBruker Skrevet 26. august 2014 #4 Skrevet 26. august 2014 Foretrekker smoothie som faktisk er næringsrik og holder meg mett lenge. Frosne bær (jordbær, bringebær, banan, blåbær - velg det du liker best), kokosmelk, avokado og noen egg. Cocosa kan sikkert også fungere for å få litt ekstra og sunt fett. Å tilsette juice og vaniljeyoghurt i noe som utgangspunktet skal være sunt blir for meg helt feil, kunne like gjerne drukket en cola da. Anonymous poster hash: b1760...76c 2
Strikkesokken Skrevet 26. august 2014 #5 Skrevet 26. august 2014 Lager litt forskjellig, men bruker stort sett bjørnebær, jordbær, tropisk juice eller appelsinjuice, banan, kesam lime. Er også godt med vaniljekesam og melk istedenfor juice. Blåbær og bringebær er også veldig godt. Man kan omtrent ikke gjøre feil når det kommer til smoothies!
Pringle Skrevet 27. august 2014 #6 Skrevet 27. august 2014 Min standard-smoothie lager jeg av 100 gram helmelk og 100 gram tyrkisk yoghurt eller 80 gram gresk (de store bøttene fra Lindahls; den greske er tykkere enn den tyrkiske så jeg bruker mindre av den), en banan eller 100 gram mango, og 100 gram frosne jordbær eller blåbær, eller en fersken, eller skall og saft av en lime.
Anaïs Skrevet 27. august 2014 #7 Skrevet 27. august 2014 Jeg lager alltid protein smoothies. Varierer mellom mandelmelk, havremelk, kokosmelk osv. 1 cup mandelmelk 1 scoop proteinpulver - sjokolade 1 ss kakaopulver 1 ss peanøttmør 1 frossen banan kjempegodt!
Lollipops Skrevet 28. august 2014 #8 Skrevet 28. august 2014 Jeg eelsker smoothie med avokado, ananas, fersken, agurk og bittelitt juice. NAM!
skruf Skrevet 30. august 2014 #9 Skrevet 30. august 2014 Jeg liker veldig godt å lage smoothie av 1 mango, 1/2 avokado, litt knuste linfrø, litt kokosvann (kjøper på helsekost) og 1 beger 0% vaniljeyoghurt. Metter veldig godt.
Strikkesokken Skrevet 30. august 2014 #10 Skrevet 30. august 2014 Jeg lager alltid protein smoothies. Varierer mellom mandelmelk, havremelk, kokosmelk osv. 1 cup mandelmelk 1 scoop proteinpulver - sjokolade 1 ss kakaopulver 1 ss peanøttmør 1 frossen banan kjempegodt! Prøvde denne til frokost idag, og gud, så godt det var! Takk!
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #11 Skrevet 30. august 2014 Prøvde denne til frokost idag, og gud, så godt det var! Takk! Ikke sant den er god! 😋 Bare hyggelig 😊Anonymous poster hash: 53740...94a
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #12 Skrevet 30. august 2014 -2 grønne epler -2 store never spinatblad ca -1 banan -Bittelitt eplejuice Anonymous poster hash: b02a3...682
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå