Gå til innhold

Rense tannbørsten med klor

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Visste ikke helt hvor jeg skulle legge denne..

I går fikk jeg hårfarge på tannbørsten så jeg lot den ligge i klorin og vann over natten. Fargen er borte og jeg har rensen børsten med vann, men det lukter fremdeles klorin.

Er det trygt å bruke den selv om den lukter enda? Eller blir jeg dausjuk? :klo:

Anonymous poster hash: b77a1...973
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klor er veldig giftig, så jeg ville heller kjøpt en ny tannkost hvis jeg var deg. De er ikke så veldig dyre.

Anonymous poster hash: c2622...f12
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg en ny, med både fargestoff og klorin så trenger du ikke putte den inn i munnen flere ganger.Må du så kan du prøve å koke den med litt zalo el.

Klorin etterlater seg klorsalter. Fargestoffene fra hårfarge er ikke beregnet til innvortes bruk. I munnen har du sensible og tynne slimhinner, så denne kombinasjonen tror jeg du skal stå over.

Anonymous poster hash: 1efe9...a0d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste ikke helt hvor jeg skulle legge denne..

I går fikk jeg hårfarge på tannbørsten så jeg lot den ligge i klorin og vann over natten. Fargen er borte og jeg har rensen børsten med vann, men det lukter fremdeles klorin.

Er det trygt å bruke den selv om den lukter enda? Eller blir jeg dausjuk? :klo:

Kjøp ny

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i alle dager... Jeg hadde kjøpt ny ASAP. Jeg skifter regelmessig tannbørste uansett da jeg er opptatt av god tannhygiene. Hvorfor er det så viktig for deg å beholde akkurat denne tannbørsten?

Anonymous poster hash: 9756a...8f9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er litt nysgjerrig her: hvorfor mente du at KLORIN var riktige middel for å fjerne hårfarge? Klorin dreper bakterier. Det er liksom ikke bakterier som er problemet hvis du pusser tenna med hårfarge :P

Anonymous poster hash: eadde...b83
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fargen ble jo borte da.. :sjenert:

Det er en elektrisk tannbørste og jeg får ikke tak i nye børster nå, derfor tenkte jeg å prøve å redde den gamle. Et annet problem er at hårfargen min ble forferdelig og jeg vil helst vente litt med å dra i butikken :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kjøper du en vanlig tannbørste frem til du får tak i en ny som passer til den elektriske. Du må vel ut av huset en eller annen gang uansett? Jobb, skole, handle mat? Nå vet jeg ikke hvilken farge du har på håret ditt nå, men mye kan skjules ved å gå ut med vått hår.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Klorin skal under ingen omstendigheter inntas, så en ny tannbørste er påkrevet.

Manuell tannbørste fungerer fint, og siden du ikke lenger får tak i børster til den gamle som du puttet i Klorin så er det vel snart på tide å bytte den uansett.

Den du har puttet i klor, den kaster du, asap.

Sikkerhetsdatablad for Klorin finner du her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt nysgjerrig her: hvorfor mente du at KLORIN var riktige middel for å fjerne hårfarge? Klorin dreper bakterier. Det er liksom ikke bakterier som er problemet hvis du pusser tenna med hårfarge :PAnonymous poster hash: eadde...b83

Klorin bleker. Så enkelt.

Jeg tror uansett jeg ville kjøpt en ny, selv om det ikke er farlig å bruke den om du skyller den godt. Man bader jo i klorvann på offentlige bad, så det er ikke så farlig.

Anonymous poster hash: a3c67...052

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror uansett jeg ville kjøpt en ny, selv om det ikke er farlig å bruke den om du skyller den godt. Man bader jo i klorvann på offentlige bad, så det er ikke så farlig.

Jeg tror du har misforstått noe vesentlig her.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du har misforstått noe vesentlig her. Anonymous poster hash: 9756a...8f9

Man bader i klorvann, ja. Hva mener du jeg har misforstått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er litt nysgjerrig her: hvorfor mente du at KLORIN var riktige middel for å fjerne hårfarge? Klorin dreper bakterier. Det er liksom ikke bakterier som er problemet hvis du pusser tenna med hårfarge :P

Kanskje fordi klorin bleker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pusset tennene med den tideligere og jeg er hvertfall ikke død eller dausjuk enda. Jeg lot den ligge i vann og skylte den godt flere ganger før jeg pusset tennene da, så den luktet ikke klor.

Skylte munnen godt etterpå også, just in case.

Men jeg kjøper nok ny tannbørste neste gang jeg er i butikken :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pusset tennene med den tideligere og jeg er hvertfall ikke død eller dausjuk enda. Jeg lot den ligge i vann og skylte den godt flere ganger før jeg pusset tennene da, så den luktet ikke klor.

Skylte munnen godt etterpå også, just in case.

Men jeg kjøper nok ny tannbørste neste gang jeg er i butikken :fnise:

Enkelte folk er bare enkelt og greit dioter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pusset tennene med den tideligere og jeg er hvertfall ikke død eller dausjuk enda. Jeg lot den ligge i vann og skylte den godt flere ganger før jeg pusset tennene da, så den luktet ikke klor. Skylte munnen godt etterpå også, just in case. Men jeg kjøper nok ny tannbørste neste gang jeg er i butikken :fnise:Anonymous poster hash: b77a1...973

Er vel ett ordtak som lyder omtrent : "det som ikke dreper deg gjør deg sterkere"

Men vet ikke helt om det passer så godt her....

Anonymous poster hash: eb8e9...5e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fargen ble jo borte da.. :sjenert: Det er en elektrisk tannbørste og jeg får ikke tak i nye børster nå, derfor tenkte jeg å prøve å redde den gamle. Et annet problem er at hårfargen min ble forferdelig og jeg vil helst vente litt med å dra i butikken :plystre:Anonymous poster hash: b77a1...973

Derfor kjøper jeg FØR jeg er tom av ting jeg bruker daglig og ikke bare kan kjøre milevis på butikken og kjøpe, fordi det plutselig skjer et uhell.

Små kriselagre er ikke så dumt, skjønner du.

Anonymous poster hash: 1efe9...a0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bleking er ikke det samme som fjerning ;)

...og jeg tror virkelig du bør sette deg litt inn i hvordan dette med giftighet fungerer. Det handler om doser. Det er metanol i eplejuice og det er jo helt ufarlig, det betyr ikke at det er greit å drikke et glass med tresprit til frokost i stedet. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...