AnonymBruker Skrevet 26. august 2014 #1 Skrevet 26. august 2014 Jeg har bursdag på fredag og skal ut å feire med venner på lørdag. Jeg er veldig opptatt av god helse, sunn mat, trening, osv. Jeg drikker i gjennomsnitt 2 ganger i året, så dette gjør jeg med god samvittighet! Hva er den "sunneste"/minst kaloriholdige/sukkerholdige drikken? Jeg vil helst ikke pumpe meg opp med energidrikker og brus. Er rødvin bedre? (Jeg drikker meg ikke helt drita, så drikker ikke så mye). Anonymous poster hash: fa629...7fa
Nowayback Skrevet 26. august 2014 #2 Skrevet 26. august 2014 Øl. Jeg har en idè om at det er sunt, fordi det er brygget av den sunneste kornsorten vi har, bygget Men kalorier, det er det i all alkoholholdig drikke.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2014 #3 Skrevet 26. august 2014 Øl eller vin, øl er mest kalorifattig, men vin har jo høyere alkoholprosent (så du drikker kanskje mindre av det). Det er jo smak og behag hva du velger.Anonymous poster hash: 8f94c...8ae
AnonymBruker Skrevet 26. august 2014 #4 Skrevet 26. august 2014 Ok! Takk skal dere ha for svar! Ja, det er vel mye kalorier i alle slike drikker... Men jeg tenker at det er verre å drikke energidrikker med vodka f.eks. Det er så mye sukker i dem! ts Anonymous poster hash: fa629...7fa
sullå Skrevet 26. august 2014 #5 Skrevet 26. august 2014 Tørre viner er det i alle fall lite sukker i, så jeg ville gått for det
Gjest Coolaid Skrevet 26. august 2014 #6 Skrevet 26. august 2014 Mitt svar er i motsetning til de andre svarene du har fått. Drikk akkurat det du har lyst på. Det er livskvalitet å drikke litt av det du liker smaken på. Du har kosthold og trening som en god vane så denne ene kvelden gjør ingen forskjell. Jeg snakker ikke om å drikke seg snydes full, men drikk og kos deg med måte. Du har allerede betalt for dette med trening og kosthold. Grattis med dagen !
AnonymBruker Skrevet 26. august 2014 #7 Skrevet 26. august 2014 Kjøp en tørr vin som har minimalt med sukker. Tips: http://www.vg.no/forbruker/mat-og-drikke/vin-og-oel/her-er-vinene-med-mest-og-minst-sukker/a/10016494/ Anonymous poster hash: b22ec...241
AnonymBruker Skrevet 26. august 2014 #8 Skrevet 26. august 2014 Mitt svar er i motsetning til de andre svarene du har fått. Drikk akkurat det du har lyst på. Det er livskvalitet å drikke litt av det du liker smaken på. Du har kosthold og trening som en god vane så denne ene kvelden gjør ingen forskjell. Jeg snakker ikke om å drikke seg snydes full, men drikk og kos deg med måte. Du har allerede betalt for dette med trening og kosthold. Grattis med dagen ! Er enig i dette da, men er generelt ikke glad i noe annet et hvitvin. Så regner med jeg bare kan kjøpe meg en god vin og kose meg med det. Er jo enig i at det ikke har noe å si siden jeg passer på kostholdet ellers. er også litt nysgjerrig på hva den (om man kan si) "sunneste" drikken er, sånn at jeg vet det takk for svar! Anonymous poster hash: fa629...7fa 1
Tabris Skrevet 26. august 2014 #9 Skrevet 26. august 2014 En tommelfingerregel er vel at ren alkohol har mindre kalorier enn "brun" alkohol. Øl ligger vel på ca 250 kcal glasset, det samme gjør vin, sånn ca. Tror hvitvin har litt mindre kalori. Drinker inneholder ofte mye kalorier siden det inneholder litt av hvert (brus, sukker osv), men det kommer jo selvsagt an på hva man blander opp i. Skal du tenke kalorier, så er det vel blank sprit uten blandevann du må gå for. Evt. blande sprit med cola zero og ingenting annet.
Gjest Runforit Skrevet 26. august 2014 #10 Skrevet 26. august 2014 Om du først skal ut og du sjeldent drikker så hadde ikke jeg brydd meg. For min del så elsker jeg Malibu Kokosrom, Mørk Havana og drinker på Fridays(Mango Daquiri )
Gjest Evans Skrevet 26. august 2014 #11 Skrevet 26. august 2014 Øl er fullt av B vitaminer! Jeg syns du skal drikke akkurat det du har lyst på. Enten om det er bursdagen din eller en vanlig lørdag/annen dag. Lever du sunt og bra ellers, så skader det ikke at du tar deg noe godt drikke innimellom. PS: Bra at du ikke drikker deg snydens og gratulerer med dagen!
Gjest Tjoppa Skrevet 26. august 2014 #12 Skrevet 26. august 2014 (endret) Jeg vil egentlig si at du skal drikke det du vill, når du drikker så skjeldent drikker du jo ikke så mye uansett. Men hva med lett øl, eller sukkerfri cider hvis du vil tenke på sukker og kalorier? Jeg drikker Rignes Light pga allergi, og mener at den kun har 29 kcal pr dl. Jeg liker og eplecideren fra Grevens (? Rutete boks) som ikke er tilsatt sukker, den er heller ikke kvalmende søt etter to slurker. Endret 26. august 2014 av Tjoppa
AnonymBruker Skrevet 26. august 2014 #13 Skrevet 26. august 2014 Kan ikke ha så god samvittighet når du tenker på kalorier kun for en kveld.Anonymous poster hash: 9bd19...2e8 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2014 #14 Skrevet 26. august 2014 Prosecco! Lettdrikkendes og godt (italiensk musserende). Anonymous poster hash: a3469...9a7
AnonymBruker Skrevet 26. august 2014 #15 Skrevet 26. august 2014 Takk skal dere ha! Nei er ikke sånn som får dårlig samvittighet; er bare nysgjerrig. Drikker svært sjeldent så det er ikke noe problem! ts Anonymous poster hash: fa629...7fa
AnonymBruker Skrevet 26. august 2014 #16 Skrevet 26. august 2014 Om du først skal ut og du sjeldent drikker så hadde ikke jeg brydd meg. For min del så elsker jeg Malibu Kokosrom, Mørk Havana og drinker på Fridays(Mango Daquiri ) Mmm. Høres godt ut. Synd jeg kun er 19 år. Jeg kan vel ikke kjøpe noen drinker enda? Anonymous poster hash: 922a5...763
Gjest Runforit Skrevet 26. august 2014 #17 Skrevet 26. august 2014 Mmm. Høres godt ut. Synd jeg kun er 19 år. Jeg kan vel ikke kjøpe noen drinker enda? Anonymous poster hash: 922a5...763 Ikke alkoholprosent på 22, men Malibu Kokosrom smake himmelsk og er under 22%. Så om de nekter deg mangodaq'en på sprit så be dem lage den på Malibu Kokosrom ❤️
AnonymBruker Skrevet 26. august 2014 #18 Skrevet 26. august 2014 Ikke alkoholprosent på 22, men Malibu Kokosrom smake himmelsk og er under 22%. Så om de nekter deg mangodaq'en på sprit så be dem lage den på Malibu Kokosrom ❤️ Takk! De fleste utesteder her jeg bor har også 20-årsgrense, så det er jo også litt synd. Jaja.. Det er jo ikke så lenge til jeg fyller år. Anonymous poster hash: 922a5...763
Gjest Runforit Skrevet 26. august 2014 #19 Skrevet 26. august 2014 Takk! De fleste utesteder her jeg bor har også 20-årsgrense, så det er jo også litt synd. Jaja.. Det er jo ikke så lenge til jeg fyller år. Anonymous poster hash: 922a5...763 Da blir det masse gode drinker på 20 årsdagen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå